2 Reacties
5 dagen geleden
Als ik haar vd opvang haar neem ik vaak 1 biscuitje mee voor onderweg of rozijntjes/banaan oid. Ze krijgt eigenlijk niet zovaak standaard lekkers. We doen ook niet elke avond een toetje bijvoorbeeld. Als ze eten weigert dan is het: prima, maar het is nu etenstijd. Als papa en mama klaar zijn dan ruimen we op dus als je wil eten mag je dat nu doen'. Ik vind in principe alles kindvriendelijk avondeten, behalve heel pittig natuurlijk niet maar dat kan je vaak makkelijk aanpassen. We zijn vrij strict met eten, als in: dit eten we en anders maar niets (wat nooit zo uitpakt, want ze komt altijd wel eten).
Oh en wat hier mega goed werkt: stel ze vind een hamburger lekker, dan leg ik de helft op haar broodje en zeg ik 'zodra je je griente op eet, kan je de andere helft nog krijgen' werkt als een tierelier! De helft vh lekkerste achterhouden en geven als ze de groente/aardappels oid op heeft. Succes :)
5 dagen geleden
Ze krijgt iedere dag wel iets lekkers of een koekje of een snoepje.
Tegenwoordig vraag ik nog wel eens wat wil je vanavond eten, vorige week zei ze zelf broccoli met pasta.
We eten vaak 17.30 maar ergens tussen 16.30 en 17.00 krijgt ze vaak een bakje met komkommer/paprika/wortel klein blokje 20+ kaas en plakje kipfilet.