14 Reacties

3 jaar geleden

Als ze op dr eigen lijn groeit is het prima toch? Onze meid is 10 weken en weegt 4100 gram en is 51 cm. Maar ze groeit op haar eigen lijntje en dan is het prima!

3 jaar geleden

Vandaag ook naar consultatiebureau geweest met mijn dochter van 12 weken. Ze was nu 59 cm en 5300 gram. Bij de geboorte was ze 3020 gram, lengte is toen niet gemeten(thuis geboren) .De arts liet de groeicurve zien en ze zit precies op het gemiddelde. Heb je voor je dochter ook een online dossier van de GGD? Daar kun je de groei grafieken ook inzien.

3 jaar geleden

Nee joh, elke baby is anders je hebt kleine baby’s en grote baby’s net als bij volwassenen. Als ze op de eigen lijn groeit dan is het helemaal prima. Ga er maar vanuit dat als het cb niets opmerkt over lengte en gewicht, dat het voor nu sowieso wel goed zit! Als je wilt kun je haar groeicurve online inzien of even bij het BC opvragen. Trouwens, als het cb er wel wat van zeggen betekent dat ook niet direct dat het ‘fout’ is. Hier is onze meid met 10 weken 57 cm en 4,6 kg bij de geboorte was ze 47 cm en 3000 gram.

3 jaar geleden

Ik ben vorige week een keertje extra wezen wegen ze was toen 10 weken, 59 cm en 4850 gram. Bij de geboorte was ze 50 cm en 3505 gram. Maakte mezelf ook wat zorgen over haar gewicht vanwege het vele spugen maar ze lieten mij de curve extra zien en zat ze precies op de gemiddelde lijn en was ik weer gerustgesteld.

3 jaar geleden

Onze meid is morgen 14 weken en gister geweest. 60,5cm en 6500 gram

3 jaar geleden

Gewicht speelt ook mee met lengte he. Mijn zoontje is 9 weken, 60cm en weegt 5300 gram. Maar hij is wel geboren met 54cm en 3995 gram. Als je naar de centimeters kijkt is jouw kindje dus zwaarder dan die van mij. Als je kindje tevreden is, genoeg poep- en plasluiers heeft, zou ik me sws geen zorgen maken.

3 jaar geleden

Hier ook 13 weken 60 cm en 5840 gram en liep perfect in de curve😊

3 jaar geleden

Mijn dochter is 9 weken, 5900 gram en 60cm. Bij de geboorte 3995 en 53 cm. Mijn andere dochter was met 9 weken 4900 gram. Dus een kilo verschil, zo is ieder kindje anders!

3 jaar geleden

62 cm en 6.2 kilo!

3 jaar geleden

Die van ons is nu 11 weken en 4 kilo en 53 cm

3 jaar geleden

Verschilt zo erg per kind. Aanstaande zaterdag is ze 13 weken en is bijna 60 cm en al over de 6,5 kilo heen. Aanstaande maandag word ze weer gewogen bij het cb dus ben benieuwd. Ze is “zwaar” in vergelijking tot haar lengte 😅.

3 jaar geleden

Ik stond zonet op de weegschaal met onze jongen van 9 weken en kwam uit op 6,4 kg 😱 Dan vraag ik me dus af of dat niet aan de zware kant is (wel al 62 cm gok ik). Zo ben je toch vaak aan het vergelijken hè en maak je je zorgen. Ik wel in ieder geval. Maar wat ze zeggen hier.. als ze op haar lijntje groeit en het cb er niks over gezegd heeft, dan mag je er op vertrouwen dat het goed is.

3 jaar geleden

Hey! Mijn zoontje is met 2900 gram geboren en ook ongeveer 47 cm. Bij de 3 maanden afspraak (toen was hij 13 weken) 60 cm en bijna 5400 gram. Was prima zeiden ze! Hij volgt mooi zijn eigen lijn.

3 jaar geleden

Je kunt inloggen op mijnkinddossier en daar kun je zien of ze haar eigen lijntje volgt. Als ik het zo lees klinkt het in ieder geval niet als gek of weinig.