6 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou niet te veel geld investeren in eerste kleding die je aan gaat doen in het ziekenhuis. En zorg anders dat het een materiaal is waar je met poetsen nog goed bloedvlekken uit krijgt. Helemaal die eerste dag verlies je heel veel bloed en ligt er niet voor niets zo'n celstof anti doorlek matje in je bed. Hetzelfde geldt voor bevalkleding als je het niet direct weg wil gooien. Ik heb bij de eerste ergens goedkoop een zwart bigshirt gekocht ergens voor tijdens de bevalling. En voor na de bevalling kies ik voor een makkelijk zittende broek met elastiek aan de bovenkant en iets wat niet te strak zit in het kruis. Met daarboven een shirt dat makkelijk omhoog of open kan mocht je borstvoeding gaan geven. En ga met je ondergoed voor comfortabel en groot genoeg voor kraamverband. Zelf zweer ik bij mady van de zeeman.

3 jaar geleden

Helemaal eens met bovenstaa de. De kleding die ik aan had toen mijn eerste bevalling best vlot op gang kwam, die was doorweekt. En ik ben ze ergens kwijt geraakt toen ik onder de douche werd gezet om m'n laatste ontsluitingsweeen op te vangen. Want wel heel fijn is, is ruime en comfy kleding post bevalling. Ruime boxershorts zijn echt geen overbodige luxe. Je wilt geen extra schuring of druk daar beneden, hoeveel of weinig bloedverlies of hechtingen je ook hebt. 't is gewoon beurs. En je wilt er idd kraamverband of een kompres in kwijt. En vergeet niet: vanaf moment 1:je kindje wil en is ontzettend gebaat met huid of huid contact en borstvoeding/borst aanlegging. Dus een voedingshemdje die je kan open klikken is mega fijn. Anders moet je toch steeds alles omhoog schuiven. Wellicht is een badjas wel fijn. Vond ik zelf wel chill. De dagen erna krijg je hoe dan ook stuwing. En je zit onder lekkend borstmelk haha. Dus is een beetje stevige voedingstop echt een uitkomst voor de druk om de stuwing te handelen. Ruim, zacht en comfy. Daar zou ik voor gaan. 😉 Ps no worries, being en feeling pretty komt ook weer terug x

3 jaar geleden

Naast dat je je misschien niet topfit voelt en niet gelijk je “eigen” kleding weer past kan er ook heel veel wel ❤️ Mezelf getrakteerd op nieuwe Birkenstocks én sloffen, een leuke grote drinkbeker (die kleine kartonnen ziekenhuis bekertjes vond ik niks, daarna gezellig op je nachtkastje), een extra mom-bag om het in mee te slepen, leuke haarband/clip/haarelastiek, fijne douchegel/shampoo en lekkere gezichtscrème; chill joggingpak van Hunkemöller die ik nu al veel draag, kan allemaal al gelijk! Vorige keer enorm van genoten!

3 jaar geleden

Voor thuis heb ik een heerlijke en mooie kamerjas gekocht, tijdens de bevalling gewoon een simpel zwarte pyjama die daarna weer weg kan.. en vooruit het ziekenhuis vandaag een chill broek of lekker zittende jurk (ligt aan het weer)

3 jaar geleden

Een heerlijke kimono bij de Hema, niet te dun of te dik. Mama onderbroeken en nachthemden met knoopjes bij de kraag zodat je kunt borstvoeden of huid op huid contact kan geven zonder gelijk bloot te liggen. Lekkere comfy kleding, mooie drinkfles en mijn lekkerste toilet mini’s. Ik neem zelfs een truitje van mijn dochter mee met haar geur erin. Heeft mij steun gegeven toen ze in het ziekenhuis lag dus dit wil ik weer voor evt tijdens de bevalling 💗 Verder oordopjes en tablet mee voor vermaak. En nog een goeie maar voor het laatste moment, wat lekkere snacks… ziekenhuis heeft niet zoveel en zeker niet altijd gezond!

3 jaar geleden

Zou daar ook niet teveel tijd, geld en moeite in steken. Lekkere comfortabele kleding waar je je goed in voelt. Waar allerlei vloeistoffen in mogen komen... (had gebroken vliezen.). Gewoon lekkere ruime joggingsbroek en ruime t-shirts. (Opvliegers/warm na bevalling.) Tijdens de bevalling toch al gauw ziekenhuis short aangekregen en erna blij om na het douchen in joggingsbroek en shirt te kunnen.