6 Reacties

10 maanden geleden

Ik heb het ook gehad en ik had het aangegeven. Toen hebben ze hem vaker verschoont en extra crème gesmeerd. Mijn zoontje kwam toen ook in de fase dat hij 4x per dag poepte ipv 1x.

10 maanden geleden

Ik heb het zelfs thuis wel eens, kan gebeuren dat het hele zure ontlasting is die meteen in de huid bijt. Bij ons op de opvang gebruiken ze standaard sudo crème. Als ze er langdurig last van heeft (zoals bij tandjes) geef ik zelf zinkolie mee.

10 maanden geleden

Hier vaak rode billen zelfs tot bloeden toe helaas. Zure ontlasting of veel ontlasting is vaak de oorzaak. Even geen kiwi/manderijn ect. de opvang let er erg goed op, smeren direct als de billen iets rood zijn! En melden bij erge roodheid dit ook even

10 maanden geleden

Hebben we hier ook af en toe, vooral in de periodes dat er bijna een tandje doorkomt. Thuis hebben we er weinig last van, maar bij de opvang gebruiken ze een ander merk luiers en blijkbaar reageert onze dame er dan toch anders op. Toen het een tijdje heel heftig was hebben we een pak luiers van ons eigen merk meegegeven naar de opvang om daar te gebruiken, dat hielp wel een beetje.

10 maanden geleden

Ik zou ook even checken of je kleintje niet gevoelig is voor de doekjes die ze op de opvang gebruiken. Vaak hebben ze anders ook water wipes die ze dan kunnen gebruiken. Als wij hier in een zure poep fase zitten doe ik met verschonen een beetje maïzena in de luier. Dan dikt de poep wat in en heb ik het idee dat het minder rood wordt en sneller weer beter wordt. Verder zweer ik echt bij bepanthen baby. En houd het goed in de gaten of het luieruitslag of een schimmeltje is. Als het een schimmeltje is, kan je bij de etos of kruidvat gewoon een zalfje halen. Goed schoon houden en vet houden met crème en dan is het gauw weer over.

10 maanden geleden

Hier is het ook meestal rode billen als we hem ophalen van de opvang.. Vaak de dag erna even goed flink smeren met sudocrem, en dan is het ook wel weer snel weg gelukkig, maar wel herkenbaar..