7 Reacties

één jaar geleden

Ja mijn zoontje ook gehad. Huisarts kan een zalfje voorschrijven. Trekt na een paar dagen weg.

één jaar geleden

Ja ons zoontje al vaker last van gehad. Met een zalfje is het zo weg

één jaar geleden

Onlangs had onze dochter ook super rode schaamstreek. Heel duidelijke/scherpe overgang ook van rode naar normale huid, wat ik zelf ook kenmerkend vind voor een schimmel. Kinderopvang gaf ook aan dat ze vermoeden dat het een schimmel was. Ze leek er totaal geen last van te hebben, schoonmaken of zalven gaf ze niets om. Aantal dagen sudocreme en aantal dagen bepanthen deden niets qua roodheid. Toen Daktarin (miconazol) bij de kruidvat gehaald en dit gezalfd, na dag of 4 werd de roodheid flink minder en na 7 dagen zalven 2x per dag was het helemaal weg. (Ben zelf verpleegkundige, ik heb het idee dat ik op dit gebied meer expertise heb dan onze huisarts, waardoor ik er persoonlijk voor kies dit soort dingen niet met een huisarts te overleggen)

één jaar geleden

Ja zeker, beide dochters hebben dit al eens gehad. Erg normaal. Ik haal altijd zelf even een schimmelzalf bij de kruidvat, heeft dezelfde werking als de zalf die de huisarts voorschrijft. Ik kom als pedagogisch medewerker soms wel eens echt vreselijk uit de hand gelopen schimmels tegen dus ben er altijd wel als de kippen bij haha 🙈.

één jaar geleden

Ik wilde het al reageren, maar is hierboven ookal gezegd. Voor een paar euro haal je schimmelzalf bij de drogist en die is hetzelfde als bij de huisarts. Scheelt een bezoekje aan de huisarts en apotheek. Miconazol moet je hebben, daar heb je verschillende soorten van. Verschilt per drogist

één jaar geleden

Thanks voor alle tips en herkenning! Geeft me een duidelijk beeld wat te verwachten. Ik bel sowieso de huisarts even in de ochtend, maar dan weet ik dat ik eventueel ook iets bij de drogist kan halen. :)

één jaar geleden

Even een update, het advies van de HA assistente was ook om eerst een week miconazol te proberen, dus die gaan we straks halen :)