16 Reacties

4 jaar geleden

Tuurlijk wel joh! Wel beetje doorbakken dan normaal

4 jaar geleden

Dit crave ik ook al een lange tijd maar me verloskunde raadde het mij af..馃槱馃ズ

4 jaar geleden

Volgens de ZwangerHap app mag het niet vanwege de stoffen die er in zitten zoals Kwik. Echter is het zo veranderlijk, toen mijn zus 8 maanden geleden zwanger was mochten de scampi鈥檚 nog wel 馃槄

4 jaar geleden

Reactie op imkevand

Volgens de ZwangerHap app mag het niet vanwege de stoffen die er in zitten ...
Dat zit ook in tonijn en dat heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gegeten, met mate. Gebeurt niks

4 jaar geleden

Reactie op farahJbrl

Dat zit ook in tonijn en dat heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gegete ...
Volgens die zwangerschaphap app mag je niks馃檲 vriendin van mij heeft die.. ze zegt je mag geen vissticks, spinazie... wat een onzin... want op Google staat dat spinazie heel goed is. In 2018 werd haring aangeraden en nu afgeraden, ik eet wat ik lekker vind behalve rauw vlees

4 jaar geleden

Reactie op 1990jessica

Volgens die zwangerschaphap app mag je niks馃檲 vriendin van mij heeft die.. ...
Hahah ja precies! Ik ben van mening dat je niet teveel van die onzin moet volgen. Spinazie, is hartstikke gezond! Als ik eerlijk mag zijn.. ik eet van alles en dan met mate en gevarieerd. 馃槤komt allemaal wel goed ladies!!

4 jaar geleden

Reactie op 1990jessica

Volgens die zwangerschaphap app mag je niks馃檲 vriendin van mij heeft die.. ...
Volgens de zwangerhap app mag je zowel vissticks als spinazie gewoon eten! Er staat alleen een waarschuwing bij pasta-spinazie saus, omdat dat rauw ei kan bevatten. En een waarschuwing bij vissticks dat je sommige vissoorten niet te vaak mag eten ivm kwik. Dus super fijne info dus, en ook gebaseerd op de laatste onderzoeken. Over scampi staat er dat je het beter niet kan eten ivm dioxine en kwik. Dus als je het een keer eet kan het geen kwaad waarschijnlijk (want geen infectie risico), maar wel oppassen met teveel scampi eten

4 jaar geleden

Reactie op Ronsko

Volgens de zwangerhap app mag je zowel vissticks als spinazie gewoon eten! ...
Ja ik heb hem niet hoor, vriendin van mij zei dat.. ik heb gisteren scampi op, waren de 1ste deze zwangerschap, spinazie eet ik soms. Je weet zelf wel wat echt niet goed is馃槉

4 jaar geleden

Reactie op 1990jessica

Ja ik heb hem niet hoor, vriendin van mij zei dat.. ik heb gisteren scampi ...
Jaa, precies! En als je echt twijfelt dan kan je altijd nog de VK bellen ofzo. 馃槆

4 jaar geleden

Reactie op farahJbrl

Hahah ja precies! Ik ben van mening dat je niet teveel van die onzin moet v ...
Ik ook, alles af en toe, gewoon genieten, zwanger zijn moet geen straf zijn

4 jaar geleden

Reactie op 1990jessica

Ik ook, alles af en toe, gewoon genieten, zwanger zijn moet geen straf zij ...
Inderdaaaad馃ぐ馃徏鉂わ笍

4 jaar geleden

Reactie op 1990jessica

Ja ik heb hem niet hoor, vriendin van mij zei dat.. ik heb gisteren scampi ...
Spinazie is super gezond, helemaal met alle ijzer die wij nodig hebben. En ik ben het met je eens hoor, af en toe genieten van dingen is helemaal prima. Ik heb zelf alleen heel erg strak de grens dat ik niets eet wat een infectie risico heeft. Wat dat kan natuurlijk mega grote gevolgen voor de baby hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Ronsko

Spinazie is super gezond, helemaal met alle ijzer die wij nodig hebben. En ...
Snap je, maar ga geen dingen laten staan die ik 3jaar geleden wel mocht en nu niet...

4 jaar geleden

Reactie op 1990jessica

Snap je, maar ga geen dingen laten staan die ik 3jaar geleden wel mocht en ...
Ja dat komt voornamelijk door nieuwe informatie en nieuw onderzoek, en ook omdat het milieu enzo steeds slechter wordt. Zoals de problemen met vis en garnalen bijvoorbeeld, 3 jaar geleden was de vervuiling nog niet zo erg als nu, maar nu is het gewoon zo erg dat ze het afraden. Daarmee ben ik van mening dat wat hieronder ook al gezegd werd: voedsel dat infecties kan opleveren (dus rauw vlees/vis/ei/kaas etc) dat eet ik echt absoluut niet, maar die andere dingen, dus bepaalde vissoorten enzo, ja die mogen in principe met mate!

4 jaar geleden

Zolang ze niet uit de Westerschelde komen en jij het niet elke dag eet .. en darm kanaal er goed uit gehaald is ... Kan je het eten

4 jaar geleden

Ik heb een dochter van 1 en toen ik zwanger was van haar mocht ik ze eten. Na nieuw onderzoek raden ze het af vanwege vervuild water, dus ik doe het nu niet. Je kindje zal er vast niet dood aan gaan maar ik doe gewoon niet wat ze afraden馃槄