7 Reacties
één jaar geleden
Ik kijk al jaren t nieuws niet meer.
Als ik echt wat moet weten hoor ik t van mijn vader ofzo maar ik kan der totaaal niet tegen komt ook terug in me dromen ect.. en sins dien wel een bepaald soort rust.
Dus veel serie’s en films kijken🥰🥰🥰
één jaar geleden
Ik kijk ook nooit meer nieuws eigenlijk, de heftigste dingen hoor k vanzelf wel en de rest "boeit" me niet. Maar ook als de rest: het is meer kop in het zand steken idd. Ik trek al die negatieve berichten ook zo slecht. Dus dan maar helemaal niet 😊
één jaar geleden
Ik kijk ook al jaren geen nieuws meer. Ik vind het echt heel erg wat er allemaal gebeurt en ik vind ook eigenlijk dat daar iets aan gedaan moet worden. Maar wat kan ik nou doen? De empathie die ik heb voor de mensen gecombineerd met de machteloosheid die ik daarbij voel zijn voor mij echt te veel om daar dagelijks mee geconfronteerd te worden.
Mijn vriend vind daar wel wat van, maar ik vind op zo'n punt mijn eigen geestelijke gezondheid wel wat belangrijker. Als ik overweldigd en emotioneel ben, word ik er geen betere moeder, partner of pedagogisch medewerker van.. Ik focus me liever op de positieve dingen die ik in mijn directe omgeving kan doen. Dat klinkt misschien niet heel goed maar niemand heeft er wat aan als ik depressief word. Nu ben ik nog tenminste voor mijn familie en de kinderen en ouders op werk een hopelijk positieve inbreng en probeer ik door bijvoorbeeld wel echt te gaan stemmen ook Nederland weer wat fijner te maken voor de mensen ipv de bedrijven
één jaar geleden
Heel herkenbaar.
Heel erg, maar ik steek mijn kop in het zand. Ik kijk niet naar het nieuws. Ik kijk niet naar beelden van dit soort dingen. Ik raak er namelijk helemaal van slag van. En het beïnvloed mijn dagelijkse leven als ik dat wel doe. En dat terwijl ik niets kan veranderen aan de situatie daar, jammer genoeg.
Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vindt en het onwijs heftig is.