21 Reacties
één jaar geleden
Toen de jongste was geboren was de middelste 2jaar. Heb in het begin de jongste in draagzak gehad omdat het iets makkelijker ging en de middelste in de buggy. Toen ze eenmaal goed mee liep ging de jongste in de wandelwagen en de middelste steeds naast de wagen. Nu zijn ze 3 en 1jaar en heb ik een meerijdplankje. Ze maakt er de ene keer gebruik can andere keer niet. Maar is wel handig al zeg ik het zelf. Ze gaat er zowel op zitten als op staan. Vooral als ze na de opvang gaan is het nu handig omdat het zo donker is sochtends vroeg.
één jaar geleden
Geen ervaring, maar ik zag laatst wel iets super grappigs. Er bestaat dus een zitje dat je op je kinderwagen kan zetten. Als je "just sit" opzoekt vindt je het wel volgens mij.
Maar dat is dus een zitje dat je op de stang van de kinderwagen monteert en daar kan je peuter dan in zitten. De persoon die het had zei dat het echt heel handig was en was er heel tevreden over.
één jaar geleden
Hier 3 kinderen met steeds precies 2 jaar ertussen. In de eerste maanden maakte ik wel gebruik van het meerijdplankje, maar na een paar maandjes eigenlijk niet meer. Dan zaten ze meer op hun loopfiets.
Bij de laatste heb ik een paar keer getwijfeld om een 2ehands duowagen aan te schaffen. Toch niet gedaan, omdat ik hem vooral zou gebruiken om langs de kruidvat en supermarkt om de hoek te gaan en die gangpaden zijn erg smal.
Vraag om over na te denken: hoe vaak en hoe ver verwacht je te lopen met twee kleintjes?
En, welk meerijdplankje past op je wagen? Niet alles past overal op.
één jaar geleden
Ik heb pas zo'n meerijdplankje gekocht toen de jongste een paar maanden was en dat was echt een paar maanden te laat 🤣 Het is echt ideaal! Ook als je een dagje weggaat ofzo, of boodschappen. Met een 2-jarige weet je nooit of ie wel of geen zin heeft om te lopen 🤪😬 Het kan ja zijn als je de deur uit loopt, maar het kan 30 meter verder ook zomaar weer nee zijn 🙄🫠
Dusnik zou zeggen: doen! Op marktplaats staan er sowieso genoeg, en mocht t niks zijn, kun je 'm ook zo weer verkopen.
één jaar geleden
Hier een dochter die 2,5 jaar was toen de baby kwam. Ook erg getwijfeld over een meerijdplankje maar zo blij dat ik het wel gedaan heb. Idd met de verschillende buien van de peuter dan wel lopen dan weer niet en ook als ze niet helemaal fit was konden we toch makkelijk overal heen lopen hier in het dorp.
één jaar geleden
Misschien een heel klein beetje offtopic: hoe lopen jullie achter je wagen als je er een meerijdplankje op hebt zitten? Erachter blijven lopen lijkt me bijna onmogelijk, omdat je er dan overheen moet hangen. Maar aan de zijkant lopen is ook niet altijd makkelijk met duwen, lijkt me...
één jaar geleden
Reactie op Juffrouwmama
Misschien een heel klein beetje offtopic: hoe lopen jullie achter je wagen ...
Nou daarom lijkt mij het dus ook zo onhandig! Zag ook een extra duwstang zodat hij verder weg komt waardoor je wel ruimte krijgt maar hmn. Ik weet het allemaal nog niet!
één jaar geleden
Tussen onze jongens zit ook 22 maanden. Ik heb het plankje heel veel gebruikt en nu nog. In het begin vond de oudste het wel even wennen, maar dat ging snel en was wel heel handig. Als ik verder wilde lopen of even naar de winkel toen onze jongste er net was, ook wel vaak gebruik gemaakt van de buggy voor de oudste en draagzak voor de baby.
één jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Mijn oudste staat graag op het 'skateboard' achter de Joolz. Wel de stang o ...
Maar hoe doe je dit dan als de jongste wat groter is en niet meer in de reiswieg ligt, maar in het zitje met het gezicht naar voren? Dan zit de oudste tegen de achterkant van een stoel te kijken. Dat is niet erg, maar ik bedoel vooral qua ruimte. Die zitjes hellen vaak nog wat naar achter, toch?
VRIEND
één jaar geleden
Ik heb een mee rij plankje en vind het echt ideaal. De oudste was 2,5 toen de jongste geboren werd, maken er veel gebruik van!
één jaar geleden
Wij hadden een meerijdplankje onze zoon was toen 20 maanden. Ideaal!
één jaar geleden
Meerijplank vonden we echt ideaal, ook in ongeveer die leeftijd. De oudste vond het heel leuk en hebben er de eerste tijd veel gebruik van gemaakt. Daarna was hij ook al relatief snel klaar om zelf grotere stukken te lopen of op de loopfiets te doen dus een duowagen was bij ons echt niet nodig geweest.
Lopen er achter is even een beetje zoeken maar ik vond het goed te doen.
Vind ze wel nieuw te duur dus zou dan sws via marktplaats ofzo zoeken. (Die van ons zetten we er denk ik binnenkort op 😂)
En echt dé tip, mede mogelijk gemaakt door mijn handige man: tiewraps aan elkaar maken en om de stang van de kinderwagen doen. Dan kun je het meerijplankje omhoog klappen als je kindje er een keer niet op zit en zit je niet steeds te prutsen met vastmaken van de grendels.
De tiewraps kun je dan om het zitje van het meerijplankje doen zodat hij dus omhoog staat.
Dat is serieus 1 van de betere uitvindingen hier in huis geweest 😂
één jaar geleden
Reactie op Juffrouwmama
Maar hoe doe je dit dan als de jongste wat groter is en niet meer in de rei ...
Zover zijn we nog niet 😅
Ze zit nu nog met het gezicht naar ons toe.
Maar je kunt het zitgedeelte ook rechterop zetten. Dus hopelijk past het dan nog wel.
Al gaat hij nu al liever op z'n driewieler mee of gewoon lopen.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Juffrouwmama
Maar hoe doe je dit dan als de jongste wat groter is en niet meer in de rei ...
Gaat hier prima, hij zit dan gewoon rechtop en de oudste kan er prima achter staan