4 Reacties
7 maanden geleden
Wat als je extra kookt en bijv de portie van vandaag morgen aan haar geeft? Of iets grotere portie (net even wat meer groente door gerecht) en dat bewaard? Bij pasta etc meer maken en invriezen? Langzaam aan specerijen en kruiden laten wennen denk ik. En hier werkt zelf een bakje met eten + wij een bordje voor hem erg goed. Hij lepelt wat naar binnen en wij ondertussen bij hem ook. Meeste dagen geef ik rond 17:15 eten. Mijn man komt om 18u thuis en dan eten wij pas samen. Eten wel zelfde maaltje vaak. Bijv bij macaroni nog even opnieuw vuur er onder of met deksel er op, blijft het wel warm. Misschien in de middag al maken?
7 maanden geleden
Ik herken dit en soms is het gewoon even de situatie dat je apart eet. Ik bewaarde idd een portie van Savonds voor de volgende dag, en zorgde altijd voor een voorraad pasta saus in de vriezer etc om wel vd potjes af te zijn. Toen m’n zoontje ongeveer twee was sliep hij tussen de middag beter waardoor hij t langer vol hield ik de middag. Tussendoortje er in en om half 6/6u aan tafel. We begonnen met hijzelf eeest eten omdat als wij ook aten hij dan echt niet mee deed. En dan z’n yoghurt tegelijk met ons. En op gegeven moment werd alles steeds normaler en gewoner. Ik heb me er bij neer gelegd en nu eet hij altijd met ons mee. Nu begint onze dochter dezelfde fase door te gaan. Ook moe en ligt om half 7. Zij eet op t moment dat ik kook en ze eet dr yoghurt mee terwijl de rest avond eet. Komt vanzelf allemaal goed! :)
7 maanden geleden
Ik zou ook denken aan de optie om het eten van vandaag morgen aan haar te geven.
Wat ik zelf deed was rond 17u haar een bakje Yoghurt geven, aangelengd met havermoutzemelen. Dat at ze zelf op als ze in de kinderstoel zat en ik eten aan het koken was. En dan daarna met ons de pot mee eten. Nu is ze gewend aan over tijden is eet ze niet meer vooraf, maar gewoon met ons mee. Na het eten is ze wel moe, maar vaak zijn haar broers druk en heeft ze wat te zien als wij de tafel afruimen. Daarna gaat zij als eerste naar bed
7 maanden geleden
Onze dochter eet vanaf 9/10 maanden al met de pot mee. In het begin kreeg zij rond 17:00/17:15 het eten wat we de dag ervoor hadden gegeten. Nu ze wat ouder is eten we de meeste avonden echt samen. Rond 17:15/17:30 is een van ons beide thuis en halen we onze dochter van de opvang op, bij thuiskomst gaat diegene direct met dochtertje koken. Als in, zij staat op de leertoren en roert in haar eigen pannetje, ondertussen proeft ze alvast van de groenten van die avond of ze krijgt alvast wat stukjes tomaat/komkommer/paprika. Doordat ze mee kan helpen + al wat groente binnen krijgt gaat ze niet zeuren om eten en merken we dat ze geëntertaind🙈
Om 17:45/18:00 komt de ander uit werk thuis. Het eten is dan dus (bijna) klaar dus we kunnen dan met z’n allen aan tafel. Om 18:30/45 krijgt ze of yoghurt of nog wat melk en dan gaat ze om 19:00 naar bed.
Natuurlijk komt het ook wel eens voor dat ik en mijn vriend iets willen eten wat niet helemaal kidsproof is. Al eet onze dochter prima mee met een curry🌶️. In dat geval zorgen we dat er een restje van de dag ervoor klaar staat.
Ohh en 1x per week is het sowieso date night. Dan eet onze dochter alleen en zodra ze op bed ligt gaan mijn vriend en ik uitgebreid koken en tafelen met een wijntje erbij (als ik niet zwanger ben). Dan krijgt ze dus ook het restje van de dag ervoor.