9 Reacties
4 maanden geleden
Het kan goed zijn dat dit de slaapregressie is (rond 2 jaar). Ik heb gelezen dat het wel 6 weken kan duren 🤨 Wij zitten nu de 4de week en wij proberen heel consequent te blijven en we merken dat het nu iets beter gaat. Hoewel we nog steeds een paar keer naar hem toe moeten als hij in bed ligt 😅
4 maanden geleden
Oh ja hier hetzelfde. Tot vorige week moesten we hem na twee uur slapen zelfs nog wakker maken dus ik kan me niet voorstellen dat hij ineens sinds deze week z'n dut niet meer nodig heeft... ik denk inderdaad dat we in de 2 jaar slaapregressie zijn aanbeland. Precies wat je zegt, smiddags niet willen slapen en als hij wel slaapt is het savonds drama. Ik probeer toch het ritme aan te houden en hem toch iedere keer weer op bed te leggen. T is keer op keer drama, maar ik blijf bij hem en probeer hem uit te leggen dat we toch gaan slapen. Na 15 minuten ben ik t vaak wel zat en gaan we weer terug naar beneden. Wel pas als hij wat rustiger is! Ik wil niet het krijsen gaan belonen. En dan is t dus dan maar niet! Slaapt ie savonds tenminste wel weer beter😅 ze ontdekken nu erg het woordje 'nee' en proberen grenzen op te zoeken. Ik hou er niet van om hem te laten krijsen, maar ik probeer hem zo wel duidelijk te maken dat hij eigenlijk moet gaan slapen en het ritme aan te houden. Ik ben wel echt nu al kapot na een week... als ik lees dat t toch 6 weken kan duren pfffffff
4 maanden geleden
Oh gelukkig is niet alleen onze meid aan het boeven😅 wij hebbe geen probleem met middag dutje.. maar met avond. Normaal is ze gelijk stil of 'zingt' ze even.. nu al 2e week dat we ene dag haar om 10 uur nog niet stil hebbe en de andere dag slaapt ze om 19.30 als een roosje. Wij hebben nu besloten het middag dutje te verkorten
4 maanden geleden
Wij zitten met hetzelfde:
Al paar weken slaapt ze s avonds pas 20.00-20.30.
Deze week heeft ze bedacht om niet te slapen s middags
Ook nu ligt ze al een uur te kletsen in bed, maar wanneer ze hem overslaat, slaapt ze direct om 18.45.
Gisteren uutje geslapen (tot 13. 45)en sliep ze pas weer om 20.00.
Ze is alleen wel een vroege vogel geworden (5.30/6.00) dus dat is erg balen.
Ze wordt halverwege sept 2 jaar. Dus regressie is wat vroeg
4 maanden geleden
Reactie op IkPien
Wij zitten met hetzelfde:
Al paar weken slaapt ze s avonds pas 20.00-20.30 ...
Dit had ik ook kunnen schrijven haha. Bij ons verloopt t precies zo en ond dochtertje wordt ook halverwege september 2. Slaapt je dochter in de nacht wel aan een stuk door?
4 maanden geleden
Reactie op MommyofMina
Dit had ik ook kunnen schrijven haha. Bij ons verloopt t precies zo en ond ...
Dat verschilt regelmatig.
Vannacht lag van 23. 45 tot 00.45 te kletsen in bed 😅 zelf weer in slaap gevallen en toen tot 6.30 geslapen.
Nachten ervoor wel doorgeslapen maar dan ook wel om 5.30 wakker helaas.
We leggen haar gewoon elke middag op bed voor 1/1.5 uur. Dan maar gewoon rusten ipv slapen. Hebben wij ook even 'rust'. 🫣
Hopelijk ligt dit aan de vakantie.
3 maanden geleden
Wij hebben hetzelfde gehad, hier ook eind september 2. Steeds eerder wakker in de ochtend, savonds niet meer willen slapen. Dus idd dutje smiddags maar verkort... met als gevolg mega stemmingswisselingen door waarschijnlijk slaaptekort. Middagdutje toch maar weer gewoon 2 a 2,5 uur zoals eerder (inmiddels door dingen uitproberen een paar weken later) en de stemming is een stuk verbeterd en hij slaapt nu soms zelfs uit 's ochtends tot half 9! Het was dus vast de slaapregressie 😁