25 Reacties
één jaar geleden
Vaak zie je binnen 24 uur na de start van AB al verandering. Het is dan uiteraard nog niet weg maar merk je wel dat het al iets doet. Hier ook gehad. Precies andersom. Eigen huisarts vond het in de middag netjes eruit zien (had toen al tijdje 40 gr koorts) en in de avond werd hij zieker met dezelfde temp. eenmaal op de hap een dubbele middenoorontsteking. AB gehad. Helaas allergische reactie op de AB waardoor we nog verder in de aap gelogeerd raakten. Maar normaal merk je snel het verschil.
Sterkte en beterschap voor de kleine.
één jaar geleden
Reactie op Aranka
Oei, wat vervelend! Hoe uitte de allergie voor AB zich?
Z’n huid zag er verbrand uit, soort van in vuur en vlam. Je kon hem niet aanraken zonder dat hij het uitkrijste, maar het was een soort ontstoken huiduitslag. Echt heel sneu. Geen amoxicilline meer. Als je in de bijsluiter kijkt dan zie je dat de eerste rits aan bijwerkingen allemaal over de huid gaan. Was echt sneu. Heeft lang geduurde voordat dit beter werd. Kreeg twee weken later de waterpokken en daar weer een infectie overheen. Die jongen heeft z’n portie wel gehad zo in z’n eerste levensjaar.
één jaar geleden
Reactie op Aranka
Ach nee wat zielig voor hem en ook voor jullie natuurlijk!
Ja gelukkig is het allemaal hersteld maar jeetje wat een gedoe als een kindje ziek is.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Hoe gaat het nu met de kleine man? Is er al wat verlichting?
Hij is vandaag iets opgewerkter maar drinkt nog heel slecht en eet nauwelijks. Misschien doet het slikken pijn in zijn oren. Is nooit een goede drinker geweest maar nu is het wel erg krap. Komt met moeite aan 200-300cc per dag. Daar maak ik me nog het meeste zorgen over. Proberen al vanalles aan te bieden zonder succes. Nog tips? We moeten vanmiddag terug naar de huisarts. Neurofen mochten we gisteren geven maar als hij te weinig drinkt kan dit volgens de huisarts kwaad voor zijn nieren..
één jaar geleden
Reactie op Lin L
Hij is vandaag iets opgewerkter maar drinkt nog heel slecht en eet nauwelij ...
Als hij uitdroogt kan dat idd kwaad voor z’n nieren maar dan heb je ook andere klachten erbij. Heeft je kindje voldoende plasluiers op een dag? Wellicht kun je ORS aanschaffen, daar zitten elektrolyten en helpen tegen uitdrogen als er te weinig gedronken wordt. Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.
Ons kindje wilde ook niks drinken maar zag mij rivella drinken en wilde dat toen ook, ik heb het hem maar gegeven want nood breekt wet op zo’n moment. Hij had al lege luiers. Een zkh opname zag ik ook niet zitten. Ik hoop dat t snel beter gaat met de kleine.
één jaar geleden
Wij zijn gisteren met een AB kuur begonnen en vandaag al verschil merkbaar. Hij was wel vrolijk en dronk gelukkig goed, maar hij heeft 4 dagen niet gegeten. Hij at vandaag niet veel, maar wel iets. Ook is hij weer begeerlijker omdat hij meer energie heeft denk ik. Naast de AB krijgt hij paracetamol en neusspray. Echt even goed aanpakken en na een paar dagen de neusspray en paracetamol stoppen
één jaar geleden
Hij heeft gelukkig wel nog voldoende plasluiers. Heeft al een week nauwelijks gegeten. Kleine hapjes gaan er nu wel in maar is minimaal. Hij is vandaag gelukkig wel weer vrolijk. Gaat dus wel de goede kant op. Hebben inderdaad Neurofen gegeven, dat helpt super goed. Mochten van de huisarts zo doorgaan met de pijnstillers en als hij voldoende plast is het in orde.
Ben wel echt gesloopt na zo'n week, wat is dat aanpoten zeg. En vooral veel zorgen maken..
één jaar geleden
Reactie op Lin L
Hij heeft gelukkig wel nog voldoende plasluiers. Heeft al een week nauwelij ...
Ja, ik ga me ook steeds meer zorgen maken. Mijn zoon eet al sinds maandag niet. Drinkt wel goed en krijgt wat knijpfruit, zacht ei en yoghurt binnen, maar echt veel te weinig. Hij slaapt goed en is vrolijk als hij wakker is. Dus wat dat betreft geen zorgen, maar hij moet toch een keer weer gaan eten? Hier komen ook meerdere tandjes door naast de dubbele oorontsteking. Wanneer moet je weer aan de bel trekken? Ze zeggen: ze gaan vanzelf weer eten. Maar ik had dat wel binnen een week verwacht, maar dat is hier dus niet zo. Kan 10 dagen? Kan 14 dagen? Zal maandag de ha maar weer eens bellen denk ik 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Reactie op Aranka
Ja, ik ga me ook steeds meer zorgen maken. Mijn zoon eet al sinds maandag n ...
Vandaag is al dag 8 dat onze zoon nauwelijks heeft gegeten. Zijn echt mini hapjes die erin gaan. En drinkt ook weinig. Deel je zorgen dus. Maar weet ook echt niet hoe ik dit weer goed kan krijgen..