18 Reacties

één jaar geleden

Nee, niks van geloven. Het doorslapen heeft met het kindje te maken, niet met waar die slaapt. Sommige ouders laten hun kleintjes juist bij hen slapen, omdat ze dan juist doorslapen. Dus daar zal het niet aan liggen! Lekker doen waar jij je goed bij voelt! 😊

één jaar geleden

Reactie op Livingforthemoment

Nee, niks van geloven. Het doorslapen heeft met het kindje te maken, niet m ...
Kijk hij wordt wakker en wilt dan even aan de borst drinken/sabbelen. Hij heeft geen speen of fles en als die rustig is slaapt hij verder. Ik geloof echt niet dat als ik hem in zijn bed zo plaatsen hij door zou slapen.

één jaar geleden

Ik herken vooral dat mensen altijd overal een mening over moet hebben. En vooral omtrent een kind dat "iets niet doet (slapen)" op "een plek waar het hoort (bed)" volgens de norm die ze zichzelf hebben aangeleerd. Volg gewoon je gevoel. Enerzijds wil ik best geloven dat je met sommige dingen even door moet zetten om iets aan of af te leren. Maar dan voornaamste omdat JIJ daarin gelooft en dat graag wil, bijvoorbeeld omdat het samen slapen je dusdanig opbreekt dat je het niet trekt ofzo. Maar kindjes hebben nou eenmaal behoefte aan genegenheid. En als dat voor jou prima is, laat de rest dan lekker lullen. Volg je eigen gevoel.

één jaar geleden

Hoihoi! Ik zou liefdevaneenmoeder even gaan volgen op insta als ik jou was! En dat zou ik ook even aan je familie adviseren 🤣 nee zonder gekkigheid, zij neemt al je twijfels weg en dan trek jij je straks lekker niks meer aan van wat iedereen zegt 🤗 hier ook nog elke nacht een flesje hoor met 14 maanden!

één jaar geleden

Reactie op Ourwaytobaby

Ik herken vooral dat mensen altijd overal een mening over moet hebben. En v ...
Ik vind het samen slapen echt geen probleem. Hij wordt alleen zo vaak wakker, dat is gewoon vervelend. Ik heb geen nacht doorgeslapen sinds hij geboren is. Vannacht was die ook elke 2 uur wakker 😭.

één jaar geleden

Ik denk idd niet perse dat het daar aan ligt. Ik geloof er wel in dat het vaak een gewenning is. En het is aan jou of jij je er prettig bij voelt. En het dus zo wil laten of doorbreken. Onze zoon sliep bij een sprong zo slecht dat we hem bij ons in bed hadden gelegd. Resultaat.. na een half jaar nog steeds bij ons in bed. Ik sliep steeds slechter en wilde dit niet meer. Toen hebben we urenlang een aantal dagen naast zijn bedje gezet om het patroon af te leren. Nu slaapt hij elke nacht heerlijk in zijn eigen bed. Maar ik geloof dat er geen goed of fout is!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft tot ongeveer 9 maanden bij ons geslapen. Daarna in zijn eigen kamer omdat het voor mij het juiste moment voelde. Maaaaaar dat neemt niet weg dat sinds hij in zijn eigen kamer slaapt hij misschien 5x doorgeslapen heeft. Dus neeee dat je kind niet doorslaapt heeft niks te maken met het feit dat hij nog bij je slaapt. Ik moet wel zeggen dat ik wel beter slaap sinds mijn zoon in zijn eigen bed slaapt maar moet er sowieso nog 1 à 2x uit (geef ook nog borstvoeding)

één jaar geleden

Ik herken het wel. Vooral de familie van mijn vriend weet altijd alles beter en moet zich altijd overal mee bemoeien. Bij ons zoontje heeft het ook lang geduurd toen hij ging doorslapen rond 11 maanden was dit. Hij slaapt nu nogsteets bij ons op de kamer, omdat we hier boven geen extra kamer hebben (is nu gelukkig wel in de maak) ik merk vooral dat ons zoontje nu niet doorslaapt, omdat hij weet dat ik vlak bij hem ben. Ging eerst wel een hele tijd goed, maar de laatste tijd slaapt hij weer tussen ons in als hij wakker is geworden. Doe ik dit niet dan blijft hij maar huilen en wil dan niet meer slapen. Zelf heb ik ook helemaal geen zin om hier midden in de nacht mee bezig te zijn. Wij vinden het ook niet echt erg dat hij tussen ons in ligt🙊. Ons zoontje heeft altijd al veel behoefde gehad aan geborgenheid en dit wille we hem ook geven. Alles is een fase en ook dit gaat over. Luister lekker naar je eigen gevoel en kijk wat je kindje nodig heeft. Laat het commentaar lekker rechts liggen en steek je energie ergens anders in. Het ligt zeker niet aan jou🥰

één jaar geleden

Oh ja mijn schoonmoeder heeft daar ook een handje van. Ik heb dat losgelaten, mijn dochter komt bijna elke nacht voor 2 voedingen en heeft misschien in haar leven 3x doorgeslapen. Haar verder weg leggen gaat het voor niemand makkelijker maken denk ik. Doe vooral wat voor jou goed voelt en laat je familie maar lekker. Elk kindje heeft een ander temperament en slaapt dus ook op een ander moment door.

één jaar geleden

Oh zo herkenbaar. Het is echt een hardnekkige mythe dat mensen denken dat een kind dan beter doorslaapt. Uitzonderingen daargelaten. Soms kan het zo zijn dat een kind wel wakker wordt van mama maar meestal is het juist andersom. In principe wordt elk kind na een slaapcyclus een beetje ‘wakker’ maar slaapt het weer door. Kindjes die nabijheid nodig hebben zullen op die momenten juist op zoek gaan naar mama voor veiligheid en geborgenheid. Zodra ze die niet vinden, worden ze juist echt wakker. Er komt een moment dat elk kindje door gaat slapen (is 6 uur en dus gemakkelijk weer door gaat na het ontwaken en cycli consolideert) en bij de een is dit na enkele weken en de ander helaas pas na 5 jaar. Maar ze zullen op een gegeven moment echt niet meer bij je willen slapen. Er zijn ook best veel mensen die het idee hebben dat dingen meer maakbaar en regisseerbaar zijn dan het in werkelijkheid is. En het is zo gemakkelijk om een ‘schuld’ toe te schuiven want dan overkomt het hun niet. Net als bij overgewicht of het krijgen van een ongeluk. Sommige dingen heb je gewoon niet in de hand en daarnaast is er ook een enorme verschuiving in de gedachte over zelfstandigheid van baby’s en kinderen tussen vroeger en nu. Ja daar kun je tegenop boksen maar het kost bakken met energie en wat levert het op… Je hebt enkel en alleen verantwoording af te dragen aan je kindje en hopelijk kun je met en partner op één lijn komen. Ik volg op insta the nurturing kind en de podcasts van liefde van een moeder zijn een aanrader.

één jaar geleden

Mijn zoontje slaapt ook nog bij mij in bed en ik gaf tot vorige week ook nog bv en toen werd hij ook nog geregeld wakker in de nacht, al vanaf hij geboren is. Ik ben vorige week vrijdag gestopt met bv vanwege zwangerschap en nu slaapt hij opeens veel langer door snachts. Ik ben er zelf door verbaasd dat dit dus blijkbaar door de behoefte aan de borst kwam en hij het dus blijkbaar wel kan.

één jaar geleden

Wat mooi! Hier loopt m’n partner met flesjes rond sinds de bv aan het afbouwen is. Ik hoop wel dat we meer slapen als de bv helemaal erg is maar vrees van niet.

één jaar geleden

Reactie op T alitha

Mijn zoontje slaapt ook nog bij mij in bed en ik gaf tot vorige week ook no ...
Hoe heb je het gestopt?

één jaar geleden

Met familie niet zo, die weten inmiddels hoe wij erin staan. Én de kleine van mn zus slaapt nog slechter terwijl die geen bv krijgt, allang geen fles meer s nachts, en ze steeds weer opnieuw proberen hem op zn eigen kamer te laten slapen. Dus wij doen lekker onze manier en hoe voor ons het beste voelt. Maar ik merk wel dat als ik een keer op werk ofzo gewoon even lekker wil klagen over hoe moe ik ben, sommige mensen er een handje van om allemaal ‘oplossingen’ aan te dragen die eigenlijk meer verwijten of ‘eigen schuld’ zeggen. Dus afhankelijk van wie het is zeg ik of gewoon dat ik alleen even wil klagen óf ik hum een beetje en ene oor in andere oor uit.

één jaar geleden

Je moet je eigen gevoel volgen en de mening van andere lekker negeren. Jij weet wel wat het beste is. Wel herken ik het veel wakker worden wanneer je nog voedingen geeft als "gewenning". Wij zijn een driekwart jaar geleden begonnen met een fles in de nacht tijdens een sprongetje om maar weer snel te kunnen slapen. Dit werd alleen erger en ze kwam steeds vaker. Wij hebben er voor gekozen om dit af te bouwen en dat was even heel pittig maar vanaf 8 maanden hebben wij een top slaper. Ze slaapt wel op haar eigen kamer. Maar jij weet zelf wat het beste is en er is geen goed of fout in!

één jaar geleden

Denk niet dat het aan het in bed liggen ligt. Maar als hij vaak wakker wordt en je hem de borst geeft kan dit wel gewenning zijn. Waardoor hij wakker blijft worden.

één jaar geleden

Wat bij 1 kind werkt, werkt bij een ander kind niet. Jij weet het allerbeste wat werkt. Hier gaan wij er ook 4x per nacht uit. Tussen ons in wil ze alleen maar spelen. Dus goed dat je weet wat werkt.

één jaar geleden

Nou vannacht werd hij maar 2 keer wakker. Er is geen pijl op te trekken. Zijn dutjes waren wel korter, maar dat waren ze eergisteren ook. Dus ik snap het echt niet.