16 Reacties

één jaar geleden

Hij krijgt nu zo'n 4 flessen van rond de 120/150ml.. omdat hij dus snachts denk ik het niet goed eten overdag wil inhalen.

één jaar geleden

Mijn dochtertje eet alles nu maar dat is pas gestart toen we haar echt mee lieten eten aan tafel bij ons. Ze krijgt haar bordje met haar eten en ziet ons ook eten en aapt ons vrolijk na. Vandaag heeft ze stukjes kip gegeten met aardappeltjes en brocolli, gisteren heeft ze ravioli gegeten, enz…

één jaar geleden

Hier eet ze beter als wij op hetzelfde moment eten, en ze ziet dat zij hetzelfde eten als wij krijgt. 4 flessen is nog best veel. Misschien eet hij ook slecht omdat hij gewoon weinig trek heeft?

één jaar geleden

Reactie op MelBlue

Mijn dochtertje eet alles nu maar dat is pas gestart toen we haar echt mee ...
Zo dat klinkt echt heerlijk! Wat fijn☺️ hoop dat wij ook in die fase gaan komen. Wij eten altijd samen met hem aan tafel, in ieder geval 1 van ons, mijn man werkt in ploegendienst. Ik ga morgen maar eens pasta met groentesaus proberen maar dan weer zelf laten eten, kijken of er iets in gaat..

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Hier eet ze beter als wij op hetzelfde moment eten, en ze ziet dat zij hetz ...
Ja dat samen eten doen wij al wel.. maar misschien meer hetzelfde eten als hij krijgt dat dat nog iets helpt. Hij krijgt overdag maar 1 flesje.. de rest is allemaal snachts en anders blijft hij wakker totdat hij zijn maagje vol heeft weer.. Toen hij beter at (voor deze sprong en griep) zaten we op 3 flessen soms zelfs 2, maar dan kwam hij ook niet snachts voor nog een fles. Ik probeer de overdagfles voor zijn slaapje wel te verkleinen, is al van 210ml naar 120ml gegaan.. Ik maak mij ook zorgen als hij overdag dan zo weinig eet en dan ook nog weinig melk als hij daar snachts echt om Hij at hiervoor dus echt 200gram avondeten gepureerd, 1 of 2 broodjes sochtends en smiddags vaak 1 broodje of yoghurt, dus een enorm verschil met nu maar wat maisvingers en stukje cracker of broodje overdag..

één jaar geleden

Oja en hij at sochtends ook nog 100gr fruit

één jaar geleden

Heb je een vorkje geprobeerd? Misschien dat hij die wel accepteert? Was hier namelijk een periode. Misschien niet aan tafel laten eten, maar rondlopend/spelend iets in de mond stoppen? Ons meisje was vorige week niet helemaal oké. Weigerde te eten, krijsen als ik haar in de stoel zette. Als ze rondliep, wilde ze wel wat, stopte wij de stukjes in de mond. Nu eet ze weer in de stoel en haalt ze alle voedseltekort in.

één jaar geleden

Hier zijn we bij het begin van vast voedsel aanbieden begonnen met een combi van gepureerd en stukjes en hier eet ze nu gewoon met de pot mee. Ze wil wel ook alles zelf doen en eet lekker met haar handen. Het voelen en plat knijpen van eten hoor bij het proces van kleintjes om te leren eten. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat kinderen die op jonge leeftijd zelf hun eten mogen verkennen later betere eters zijn. Misschien een idee om hem laagdrempelig verschillende dingen aan te bieden dat hij zelf kan kiezen wat hij wil eten. Geef dan vooral een mix van wat hij kent en wat hij niet kent en laat hem lekker verkennen. Vies word het toch wel, maar door te oefenen word het alleen maar beter

één jaar geleden

Geen tips.. alleen herkenning. Ook wat ziek geweest en sprong 9 en eten is drama momenteel!! Alles gaat voornamelijk op de grond. Enkel pap, fruit en yoghurt. Brood en avondeten heel minimaal!

één jaar geleden

Reactie op Kimannelise

Ja dat samen eten doen wij al wel.. maar misschien meer hetzelfde eten als ...
Begrijp ik het goed dat hij overdag 1 fles krijgt en verder matig eet, en 's nachts 3 flessen? Is het probleem dan misschien dat zijn dag en nacht ritme qua voeding verkeerd om is? Omdat hij 's nachts zijn buik vult, heeft hij overdag geen trek. Misschien kan je dit doorbreken door de nacht voeding af te bouwen. Probeer bijv eerst 2 ipv 3 flessen 's nachts, of maak ze kleiner.

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Heb je een vorkje geprobeerd? Misschien dat hij die wel accepteert? Was hie ...
Nou dat idee van een vorkje is echt goed bevallen😁! Hij heeft vanavond eindelijk weer gegeten, hij wou dus uit mijn bord eten ipv uit zijn eigen bordje en met mijn vork (dus geen plastic vorkje..) Ik was verbaasd hoe goed hij ook zelf daarmee het eten naar zijn mond bracht😅.. Wel een beetje spannend met zo'n harde grote vork maar het ging prima en hij liet mij hem ook veel happen geven met de vork. Zijn eigen "kleine" vorkje had hij dan weer geen interesse in, maar ik denk nu dat hij dus heeeel graag precies wil eten wat wij eten en zelfs op de zelfde manier uit hetzelfde bord haha

één jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Hier zijn we bij het begin van vast voedsel aanbieden begonnen met een comb ...
Ja het vies worden laten wij ook wel los haha🙈 Gewoon na het eten alles schoonmaken en ik doe zijn truitje tijdens het eten uit, hij is toch altijd lekker warm in de stoel. Ik ben benieuwd hoe het zich de komende weken allemaal ontwikkelt,

één jaar geleden

Reactie op Eef0710

Geen tips.. alleen herkenning. Ook wat ziek geweest en sprong 9 en eten is ...
Ja ik denk ook dat het ziek zijn een grote rol heeft gespeeld, ons zoontje is nu ook nog steeds snotterig.. Maar pff het geeft toch altijd een naar gevoel vind ik als je kindje niet goed eet, dat je denkt van krijgt hij wel genoeg binnen.. Ik hoop dat we weer de goede kant op gaan en voor jullie ook 🙏

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Begrijp ik het goed dat hij overdag 1 fles krijgt en verder matig eet, en ...
Ja daar lijkt het inderdaad wel op, is ook echt een ontwikkeling van de laatste maand, 2 maanden.. dat hij ineens weer meer wou drinken 's nachts.. Dat moet eigenlijk echt weer terug naar minder.. maar met hoe weinig hij eet/at vind ik dat lastig naast dat hij ook echt niet wil verder slapen zonder.. maar de hoeveelheid kunnen we wel langzaam afbouwen misschien krijgt hij dan ook weer meer trek overdag. Vanavond was in ieder geval eindelijk weer een succes💪

één jaar geleden

Reactie op Kimannelise

Hij krijgt nu zo'n 4 flessen van rond de 120/150ml.. omdat hij dus snachts ...
Met die flessen kom je in een vicieuze cirkel. Overdag weinig eten, in de nacht flesjes, overdag geen/weinig trek. Kinderen hebben van die ups en downs. Wellicht heeft je kindje net een periode gehad van veel eten, daarna een groeispurt en is het nu even minder trek en minder nodig. Door die sprongetjes (die dan vaak tegelijk vallen met zo’n periode) zou het ook prima kunnen dat het snachts wakker worden niet per se van de honger is. Al zullen ze natuurlijk wel dat flesje leegdrinken als je het aanbiedt, want het is best wel heel erg lekker! 🤭 Ik denk.. blijven aanbieden en proberen. Zonder druk. En niet alleen maar de lekkere alternatieven aanbieden als ze niets eten. Geen enkel kind laat zichzelf uithongeren op deze leeftijd. (Er zijn altijd uitzonderingen, maar daar is dan vaak meer aan de hand) Als ze honger hebben, gaan ze echt eten. Ik hou van het mantra: “het is een fase, het is een fase, het is een fase” Sterkte mama!

één jaar geleden

Je kan ook van die herbruikbare knijpzakjes vullen met gepureerd fruit of kwark oid. Dan kan hij zelf eten.