8 Reacties
3 maanden geleden
Wij hadden hetzelfde probleem, bij ons moest de wakker tijd voor de nacht idd omhoog. Dus slaapje vervroegen/inkorten. Half 12 is al wel op tijd, dus vervroegen wordt lastig. Je kan natuurlijk prima eens kijken wat slaapje inkorten doet, veel slechter kan het toch niet meer gaan was mijn argument hier. 😂
3 maanden geleden
Hallo slaapregressie rond de 2 jaar 😅! Een soortgelijk verhaal hier! Middagslaapje van een uur (12.00 - 13.00) gaat perfect, binnen een paar minuten valt ze in slaap. Gisteren 1,5 uur in de avond bezig geweest! Ze kroelt het hele bed door en brabbelt in haar eigen taaltje. We brengen haar al iets later naar bed in de hoop dat ze dan in bed sneller in slaap valt, maat het is lastig! Ik kom slaperig de slaapkamer uit en kan dan direct door naar bed!
3 maanden geleden
Hetzelfde hier op het moment. In de middag gaat het vrij vlot en kan hij meestal zelfstandig in slaap vallen. In de avond zijn we ook zo 1 tot 1,5u bezig en moeten we er vaak bij blijven of nog een keer terugkomen. Zal wel even weer een fase zijn? Het middagslaapje wijzigen helpt hier op dit moment in elk geval niet, het blijft lang duren in de avond. Daarentegen slaapt hij nu 's ochtends ook uit haha. Op zich heerlijk, maar het ritme dat we hadden is wel even helemaal zoek nu.
3 maanden geleden
Hier ook de laatste tijd wat "problemen" met inslapen 's avonds. Meestal ligt ze nog 45-60 min te kletsen in haar bed voordat ze in slaap valt. Korter slapen in de middag helpt af en toe, maar dat geeft hier geen garantie op beter inslapen in de avond. Zolang ze niet huilt hier, vind ik het goed...
3 maanden geleden
Ik herken ook wat je zegt. In de middag is onze zoon met gemak weg te leggen en slaapt hij 1,5-2 uur. In de avond slaapt hij met z'n broer op een kamer. Al een jaar lang zitten wij met onze zoon ruim een uur op de arm tot hij in slaapt valt, zodat we hem daarna in zijn bed kunnen leggen. Dit begint langzaam aan op te breken, maar we krijgen hem met geen mogelijkheid weggelegd 's avonds. De laatste tijd wordt hij ook nog regelmatig wakker in de avond of nacht en belandt hij uiteindelijk bij ons in bed, waar meneer vrijwel meteen als een blok in slaap valt. Helaas slaapt mama dan bijna niet meer.
3 maanden geleden
Reactie op Lin L
Onze zoon slaapt al maanden bij ons in bed. Ze zeggen dat hij nooit heeft g ...
Onze zoon heeft ook ruim een half jaar bij ons in bed gelegen iedere nacht. Nu hij groter wordt en beweeglijker is, vind ik het lastiger worden.
Alles is een fase zeg 'men'. Ik zou willen dat diezelfde 'men' ook kon vertellen hoe lang dat die fases duren 😂
3 maanden geleden
Reactie op Lin L
Onze zoon slaapt al maanden bij ons in bed. Ze zeggen dat hij nooit heeft g ...
Ik kan echt het boek ‘zachte nachten’ aanraden! Zelfstandig in slaap vallen is niet iets dat je leert door steeds alleen in bed achtergelaten te worden, net als dat je niet leert lopen door op je voeten gezet te worden en niet meer te mogen zitten. Alle kindjes gaan zelfstandig in- en doorslapen, maar wel wanneer zij dat kunnen en dat verschilt per kind. Net als omrollen, lopen en praten. 🤷🏼♀️