18 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter komt rond 6 a 7 uur. Ze kwam vannacht rond half 5 maar toen heeft ze op mij nog geslapen tot kwart ober 6. Ze is nu nog wakker en valt waarschijnlijk zo in slaap.

3 jaar geleden

Wij geven de fles tussen 0700 en 0800.. en laten hem dan nog eventjes bij ons op bed liggen, (dat vind hij heel interessant)voor ongeveer 10/15 minuutjes en dan weer in z'n bedje. En kan dan zo weer slapen tot 1130.

3 jaar geleden

Djaevy was om 630 wakker en heb hen toen eerst aan de borst gelegd in bed (hij krijg nog niet complete voeding uit de borst) en nadien nog flesje beneden. Daarna even spelen en om 8u is die on de box gaan slapen.

3 jaar geleden

Ik volg even. Krijgt hier om 07:00 uur de fles en vind het ook lastig of ik hem daarna op bed moet leggen of niet.

3 jaar geleden

Hier begint juist de dag tussen 7 en 8, dus hij krijgt een fles en daarna gewoon weer 2 uur wakker voordat hij naar bed gaat voor zijn ochtend slaapje. Als ik straks weer ga werken kan hij ook niet meteen gaan slapen na de ochtendfles…

3 jaar geleden

Wij geven de eerste fles als ze wakker wordt, tussen 07.00 en 07.30. We staan dan echt op met haar, gaan naar benden, gordijnen open en een fles. Dan houden we ons gewoon aan haar wakker tijd van 1,5 uur en gaat ze rond 08.30 a 09.00 weer naar bed. Sinds we dit doen heeft ze een veel duidelijker dag en nachtritme en slaapt ze door. Na de fles dus nog even boekjes lezen, spelen met een rammelaar of in de wipstoel kletsen. Mijn man en ik gaan er om de dag uit met haar zodat de ander of kan doorslapen of rustig kan opstaan/douchen etc

3 jaar geleden

Bij ons in bed, tenzij we weg moeten. Want als ze doorslaapt is het mooi meegenomen. Verder slaapt ze overdag bijna niet.. 10 minuten na borstvoeding SOMS of buiten lopend.. ze gaat pas over 3 maanden naar de crèche.. maar dan ziet het leven er vast alweer helemaal anders uit..

3 jaar geleden

Meestal als ze voor 0630 komt leg ik haar nog even in bedje, maar dit wilt ze de laatste tijd ook nog meer dus dan ongeveer 1.5 uur na wakker worden weer naar bed.

3 jaar geleden

Wij maken hem wakker om 06.45 en dan krijgt hij daarna zijn fles. Na die fles en het boeren gaat hij weer naar bed voor twee uur en dan maken we hem weer wakker. Dit omdat zijn grote broer dan weer naar bed moet.

3 jaar geleden

Reactie op Bloem____

Hier begint juist de dag tussen 7 en 8, dus hij krijgt een fles en daarna g ...
Hier hetzelfde. Sinds ze een week of 5/6 is, elke dag tussen 7-8 de dag beginnen.

3 jaar geleden

Reactie op MommyDanitobe

Wij geven de fles tussen 0700 en 0800.. en laten hem dan nog eventjes bij o ...
En hoe oud is jullie kindje? Dan heb ik beetje een idee wanneer ik dit kan gaan starten

3 jaar geleden

Reactie op Anke Vugts

En hoe oud is jullie kindje? Dan heb ik beetje een idee wanneer ik dit kan ...
Dinsdag 16 weken (:

3 jaar geleden

Reactie op Judithrox

Wij geven de eerste fles als ze wakker wordt, tussen 07.00 en 07.30. We sta ...
Hier precies hetzelfde

3 jaar geleden

Reactie op Damel

Hier precies hetzelfde
Wij doen dit ook sinds een paar weken en werkt erg goed. Voorheen toen wij haar na de 1e fles in bed legden sliep ze rustig nog een paar uur tot 09.00 - 10.00. Nu wij iedere dag de dag starten rond 07.00 zit er meer ritme in de dag en kunnen we haar sinds een week rond 20.00 naar bed brengen (voorheen was dit 22.00).

3 jaar geleden

Hier eerste voeding rond 6u, dan poept ze vaak gelijk veel waardoor ze verschoont moet worden en vaak ook schone kleren aan. Dan nog een uurtje naar bed terug, zodat ik mezelf en haar broers kan aankleden. 7.30/8.00 u wordt ze wakker, dan naar beneden. Iets na 8u grote broer naar school brengen, vaak valt ze dan nog even in slaap in de maxi cosi tot de volgende voeding

3 jaar geleden

Afhankelijk van het tijdstip van die eerste voeding, hoe de nacht is gegaan en welke plannen in de ochtend laat ik hem wel of niet nog terug in slaap vallen na de eerste voeding. Hij is nu 13 weken en ik wil vanaf komende week wat meer gaan bouwen aan een ritme (vonden we met de feestdagen nog niet zo handig). En dan wil ik denk ik de dag tussen 7.30/8.00 gaan starten in de hoop dat dan uiteindelijk tussen 19.30/20.00 zijn nacht gaat starten (met wel nog 2 voedingen er in rond 23.00 en rond 3.00/4.00). In de ideale situatie dus. Maar goed, we zullen dit even moeten uitvogelen en uitproberen. Ooit zal dit vast goedkomen 😉

3 jaar geleden

Mijn dochtertje begint net een beetje de nacht door te slapen. Ze komt nu meestal rond 5/6 uur en dat beschouw ik dan nog als nachtvoeding. Dus slaapzak blijft aan, licht blijft uit, niet verschonen en direct terug naar bed. Dan slaapt ze tot ca. 8/9 uur en dan beginnen we de dag echt met schone kleren, spelen, etc.

3 jaar geleden

Als het ruim voor 7.00 is beschouw ik het als nachtvoeding dus gaat ie daarna nog even slapen. Slaapt dan nog tot 8.30 wat mij de tijd geeft met de peuter op te staan en hem klaar te maken 😊 na 7.00 is gewoon opstaan en de baby dus ook