375 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben ook verschrikkelijke nachten thuis. Al sinds begin juni (en daarvoor ook geen doorslapers). Beide baby's nu uren wakker. Soms eerst de ene dan de ander. Flesjes willen ze weer hebben, maar drinken amper. Duurt soms een hele wakkertijd en dan komt de volgende! Even van me afschrijven. Normaal kan dit toch niet zijn... 😭 #dubbelejackpot

één jaar geleden

Reactie op Pindarotsjes

Wij hebben ook verschrikkelijke nachten thuis. Al sinds begin juni (en daar ...
Hier één zoontje, en hetzelfde verhaal. Heeft inderdaad nog nooit doorgeslapen, maar met 1 of 2 voedingen altijd wel weer gaan slapen. Nu sinds een tijdje gewoon echt uren wakker snachts. In z’n donkere kamer is het krijsen, als ik hem eruit haal vind hij het prima. Bij ons in bed gaat die alleen maar spelen en druk doen. Voeding geven zijn paar slokken en dan weer klaar. Wij hebben ook geeeeen idee wat er nou is en zijn moe 😫 Misschien net wat minder moe dan jullie met twee baby’s 😅

één jaar geleden

Reactie op MamaEkens

Hier één zoontje, en hetzelfde verhaal. Heeft inderdaad nog nooit doorgesla ...
Zo jaloers op de mensen waarbij hun kindje lekker rustig bij hun in bed slaapt. Hier is het ook alleen maar spelen, klimmen en klauteren als ze bij ons in bed ligt 🥲

één jaar geleden

Reactie op MamaEkens

Hier één zoontje, en hetzelfde verhaal. Heeft inderdaad nog nooit doorgesla ...
Moe is moe! Leef met jullie mee. Precies wat je schrijft, zo gaat het hier ook. We hebben nu de bedjes tegen elkaar aan, kijken of dat helpt. Maar de nachten zijn onrustiger. Als we ze eruit halen zijn ze wel happy. Maar willen wel entertainment. Ze zijn stil in je armen. In ons bed zijn ze inderdaad druk, friemelen aan ons hoofd, speen aan ons geven, rollen, kruipen en als we ze terug halen tussen ons in huilen en krijsen. Flesjes inderdaad paar slokken. Wel in ogen wrijven en moe zijn. Maar er niet aan toegeven. Naast de bedjes blijven zitten helpt niet. Ze laten huilen helpt niet (al eens drie uur geprobeerd met er naast zitten, telkens een uur en afgelost met partner). Ik denk niet dat het pijn is. Volgens mij weten ze zelf niet eens wat ze nou willen 😂.... Maar man man man ik geloof soms niet eens dat het weer beter gaat worden. En het belemmert me wel echt in mn dagelijks leven. Vandaag ook ziekgemeld. Ben op.

één jaar geleden

Reactie op Pindarotsjes

Moe is moe! Leef met jullie mee. Precies wat je schrijft, zo gaat het hier ...
Hele dikke knuffel voor jou!! ❤ ik vind het moederschap al pittig genoeg met 1 kindje en ons kindje slaapt 9 vd 10 nachten door. Zo enorm veel respect voor de ouders van slecht slapende kindjes, en dan heb jij er ook nog 2! Heel goed dat je je hebt ziekgemeld, een keer is het genoeg. Denk goed aan jezelf ❤

één jaar geleden

Reactie op Mirjam1006

Zo jaloers op de mensen waarbij hun kindje lekker rustig bij hun in bed sla ...
Jaa precies! Dat lijkt me ook zo gezellig..

één jaar geleden

Reactie op Pindarotsjes

Inderdaad erg moe zijn, maar er niet aan toe kunnen geven. Zal misschien toch een sprong/slaapregressie zijn. Mijn zoontje weet denk ik zelf ook niet waar hij last van heeft nee 😅. Vannacht heeft hij ook enorm veel gehuild, wel in m’n armen. Maar wil hem graag in die donkere kamer houden. Slapen ze bij jou overdag wel prima? Mijn zoontje slaapt overdag namelijk echt top. Valt makkelijk zelf in slaap, mooie lange slaapjes, goed verspreid. En meer of minder slaap heb ik ook geprobeerd, maar het lijkt nu niet af te hangen van z’n slaap overdag.

één jaar geleden

Reactie op Pindarotsjes

Heel logisch dat je je hebt ziek gemeld! Hopelijk kun je een beetje opladen vandaag. Mijn enige redding is nu dat ik in het onderwijs werk en dus nu zomervakantie heb. Wat dat betreft heeft ons zoontje een goed moment uitgekozen ;)

één jaar geleden

Reactie op MamaEkens

Inderdaad erg moe zijn, maar er niet aan toe kunnen geven. Zal misschien to ...
Ze vallen in elk geval zelf in slaap, ook overdag. Soms met een beetje huilen. De dutjes wisselen nog al. Ten eerste omdat ze beide vroeg wakker worden (soms al 5 uur, 5:30 is normaal). Dus dan is het eerste dutje redelijk vroeg. Eerste dutje doen ze vaak 1,5uur. Tweede dutje doen ze vaak maar 45-60min. Op de opvang wisselt het per dag.. 😅🫣 In de avond gaan ze er 18:30 in. Ze slapen dan tot 21/22 uur en beginnen te spoken. Vaak maar eentje maar sinds drie dagen beide. En dan is de één wakker om 22u (bijv) en de andere wordt dan om 23:30 wakker 🫣 dan heb je de eerste nog niet weer slapend (duurt 2,5-3u) en mag je hetzelfde nog even met nummer twee gaan doen 😬🥵 Vind het hele eerste jaar al heftig. Maar 'vroeger' konden we ze nog wel rustig wiegen of een flesje doen. Nu lijkt dat niets meer uit te halen 🥲.. Succes allemaal ❤️

één jaar geleden

Reactie op Pindarotsjes

Ze vallen in elk geval zelf in slaap, ook overdag. Soms met een beetje huil ...
Heb je al eens geprobeerd het ochtendslaapje te verkorten naar max 45 min zodat ze tussen de middag langer slapen? Dat was de tip van onze slaapcoach

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Heb je al eens geprobeerd het ochtendslaapje te verkorten naar max 45 min z ...
Mijn slaapcoach zei juist ochtend max 1,5 middag minimaal 1,5 😂 (dat lukte nooit in de middag want twee tegelijk weer laten slapen is too much). Maar goed, heb ze nog nooit wakker gemaakt na 45. Misschien eens proberen 🫣

één jaar geleden

Reactie op Pindarotsjes

Mijn slaapcoach zei juist ochtend max 1,5 middag minimaal 1,5 😂 (dat lukte ...
Wij moesten terug van 60 min naar 45 min zodat ze tussen de middag 1 uur 45 min zou gaan slapen ipv 1.5 uur. Lukt ook nog niet hoor. Haha Elk kind is anders natuurlijk. Middagslaapje is wel de belangrijkste om door te kunnen naar de avond. Misschien spoken ze dan ook wat minder na een langere middagslaapje omdat ze minder moe zijn.

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Wij moesten terug van 60 min naar 45 min zodat ze tussen de middag 1 uur 45 ...
Ik ga het zeker proberen!! Als ze in de ochtend zelf na 45 wakker worden dan gingen ze altijd smiddags nier langer slapen daarom. Maar aanhouder wint misschien...

één jaar geleden

Bovenste twee tandjes komen door, dochter is al sinds 22.00 uur aan het spoken... flesje helpt niet, zetpil helpt niet, knuffelen helpt niet...

één jaar geleden

Hier al weer een baby die om het halfuur wakker wordt en erna niet meer wilt slapen. Al 2 weken elke nacht uren lang wakker en ik trek het echt gewoon niet meer...😞

één jaar geleden

Reactie op babydreamerr

Hier al weer een baby die om het halfuur wakker wordt en erna niet meer wil ...
Same😭

één jaar geleden

Ik ben zo trots 🥹. Nu we haar verjaardag naderen heeft ze me een nacht doorslapen gegeven. Ik ben om 6.15 wakker geschrokken en nu ik dit typ slaapt iedereen nog! Wat is dit heerlijk, ik kan hier wel aan wennen, hopelijk de kleine meid ook 😂.

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Ik ben zo trots 🥹. Nu we haar verjaardag naderen heeft ze me een nacht doo ...
Wat een heerlijk gevoel! Is hier een paar weken geleden ook omgeslagen, ben plaatsvervangend blij voor je haha. Je voelt je gewoon een ander mens he

één jaar geleden

Reactie op JChristine

Wat een heerlijk gevoel! Is hier een paar weken geleden ook omgeslagen, ben ...
Ja zeker een heerlijk gevoel 🥰. Ik voel me inderdaad gewoon ineens “uitgeslapen”. Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren maar toch wel 🤣!

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Ik ben zo trots 🥹. Nu we haar verjaardag naderen heeft ze me een nacht doo ...
Je geeft hoop 😂❤️ hoop voor je dat het dagelijks wordt