375 Reacties

vorig jaar

Reactie op Margaret81

Samen slapen… was hier de oplossing. Hier starten in eigen bed en als niet ...
Wij doen dit de afgelopen periode ook maar op deze manier. Beetje eieren kiezen voor je geld. Zolang iedereen maar aan z’n slaap komt. Eventueel afleren is een probleem voor later.

vorig jaar

Hij is zooo vaak wakker. En vorige week dacht ik yess, het gaat beter. Maar 1x per nacht nou vannacht 6 keer wakker en alleen maar aan de borst willen.

vorig jaar

Pfffff Van 22u-1u wakker voor dochtertje. Om 3u zoontje tot 3:30. Om 4u weer zoontje. En nu 5:10 weer zoontje. Leuk zo'n tweeling. 😭😭 Ik ben al sinds mei op door deze nachten... Wannnneeeerrrrr wordt het nou eens beter(!!!!)

vorig jaar

Reactie op Pindarotsjes

Pfffff Van 22u-1u wakker voor dochtertje. Om 3u zoontje tot 3:30. Om 4u we ...
Ik leef met je mee. Zelfde ritme. Alleen dan met 1kind. Je bent welkom als je wilt klagen ❤️

vorig jaar

Omg vannacht van 1 tot 4 was die wakker. Ik werd echt geeeeheeeek😭

vorig jaar

Welgeteld 3 weken goede nachten gehad en nu is het weer prut. Mevrouw is uuuuren wakker in de nacht, niet huilen maar keihard "Jaaa jaaa, die die die" roepen..

vorig jaar

Het gaat bij ons nog niets beter. We hebben sinds mei geen nacht meer doorgeslapen. In juli en augustus ging het enorm snel bergafwaarts. Inmiddels zitten we alweer sindsdien op slechte nachten. Onze dochter en zoon (14mnd) gaan om 18:30 naar bed. Langer wakker blijven lukt echt niet/amper. Dan om 21/22uur begint dochter te huilen. Krijsen, gillen, staan. Ze houdt dit lang vol. Zo'n 2,5u gemiddeld. Afgelopen nacht zelfs 4uur. In augustus lieten we haar uithuilen. Dit had niet het gewenste effect, duurde ook uren. Inmiddels ga ik rond de 3x naar haar toe in de 2,5uur dat ze huilt. Maar zelf slapen lukt niet, daarvoor huilt ze te hard. Onze zoon die pal naast haar slaapt, slaapt hier doorheen. Dan als zij rond 1 uur (soms iets eerder, soms later) slaapt. Hebben we vaak even rust. Rond 4 uur begint dan mijn zoontje te huilen. Hiervan wordt dochter ook niet wakker. Maar hij stopt dus ook niet. Inmiddels geven we hem een fles als hij langer dan 15min huilt. Vaak slaapt hij daarna nog tot 5:15. Om 5:15 als je hem uit bed haalt wordt onze dochter de helft van de tijd ook wakker. Dan gaan ze beide naar beneden. Gedimd licht. Om 6uur beginnen we lichten aan te doen, ontbijt. Maar met twee baby's/dreumesen beneden hebben we met zulke oververmoeide nachtbrakers wel twee ouders nodig. Dus vaak zitten mijn man en ik dan beide beneden. Helaas. Om 6:15 vertrekt mijn man naar werk. Om 7:00 heb ik de twins klaar en breng ze in de bakfiets naar de opvang. Ga dan zelf werken (als ik me niet heb ziekgemeld vanwege de nacht). Thuis en op de opvang doen ze nog twee dutjes.. 9:15-10:15 (ze zijn vaak al om 8 uur moe) 14:00-15:00 En dan vervolgens haal ik ze om 17:00 op en gaan we thuis eigenlijk bijna gelijk avondeten. Daarna soms nog in bad (om de dag). Bedritueel en om 18:30 naar bed (was voorheen 19u). Rekken kunnen we even mentaal niet meer aan (ze huilen die tijd alleen maar). Afgelopen weken sinds de herfstvakantie zijn ze al twee keer ziek geweest. Elke keer eerst de ene dan de andere. Dus zaten er elke keer 1,5 week met zieke kinderen. Die nog slechter sliepen. Wat ons nog meer opbrak. Hopelijk zijn ze dit weekend fit. Dan gaan ze een nachtje logeren bij opa en oma. Dan kunnen wij aan onszelf denken en zorgen dat onze relatie goed blijft. Hoewel we elke keer veel plannen hebben (uiteten, bordspel etc) komt het er door onze slaapschuld eigenlijk altijd op neer dat we weer vroeg in bed liggen. En te moe zijn. Ben hier zo klaar mee en hoop echt dat het snel beter wordt. Maar omdat het al sinds mei echt heel slecht gaat heb ik er weinig vertrouwen in. CB, huisarts, slaapcoach (de derde al), osteopaat, fysiotherapeut. Iedereen denkt mee. Niemand heeft de oplossing. """"Een fase""""" Moest het even van me afschrijven 😭😪

vorig jaar

Reactie op Pindarotsjes

Het gaat bij ons nog niets beter. We hebben sinds mei geen nacht meer doorg ...
Jeetje, wat ontzettend intens :(

vorig jaar

Reactie op Pindarotsjes

Oh heb zo met je te doen. Voel enorm met je mee. Hier (gelukkig) maar eentje maar die slaapt ook niet door. Heb al een jaar nooit langer dan 3/4 uur geslapen maar meestal is het 2,5 uur en een hele lange periode (tot 9mnd) kwam hij bijna elke nacht elke driekwartier dus snap echt goed hoe killing dit is. En je moet je aandacht verdelen wat ik hier niet hoef. Een familie bed wellicht een oplossing? Meerdere matrassen op de grond tegen elkaar aan? Of desnoods ieders een matras op de grond, ieder bij een kind? Ja lekker voor je relatie haha. Maar wellicht krijgen ze wat meer rust als papa en mama in de buurt zijn (die van mij slaapt rustiger als ik naast hem lig in het vloerbed) en wellicht maken ze zo wat meer uren achter elkaar waardoor jullie weer wat meer rust krijgen? Aandacht voor elkaar kun je ook doen zonder actieve activiteiten zoals een bordspel want daar heb je een alerte geest voor nodig die er in dit soort dagen toch wat minder is 😬. Lekker knuffelen/ contact maken samen zonder iets bijzonders. Die eerste paar uur van de avond. Je hebt van die kaart’spellen’ met een vraag erop die je elke avond kunt bespreken. Ja ik verzin ook maar wat hahahah. Ik hoop dat jullie snel wat pauze krijgen in de hectiek.

vorig jaar

Reactie op Pindarotsjes

Echt niet normaal. Ik heb er 1 en hij heeft geen nacht doorgeslapen. Vannacht elke 1,5 uur wakker. Ik heb gewoon buikpijn van de uitputting 😭😭😭. Ik ga de chiropractor proberen, misschien helpt dat. Al geloof ik het niet. BTW hoe betaal je al die mensen, het kost een fortuin haha.

vorig jaar

Reactie op Mysecret

Echt niet normaal. Ik heb er 1 en hij heeft geen nacht doorgeslapen. Vannac ...
Oh snap je heel goed. Zit hier ook alweer elk uur sowieso wakker. Nu is het 5uur dus zal er zo wel weer uit moeten. Vreselijk. Chiropractor enzo is inderdaad heel duur. Wij hadden zorgverzekering die de helft betaalde 50 van de 100 euro per consult. Maar max 200euro en 50 per keer. Alsnog heel duur, maar slaap is me veel waard. Helaas, want hielp niet... 😪

vorig jaar

Pfff sinds onze dame 2 maanden geleden 1 is geworden is het op en af met slapen. Gisterenavond tot 23.00 uur bezig geweest tot ze sliep en nu is ze ook al vanaf 3.00 uur aan het spoken..

vorig jaar

Reactie op Pindarotsjes

Oooh wat erg 😵‍💫 Ik voel de vermoeidheid. Hier ook een knulletje wat schreeuwend op bed ging ochtend middag avond. Niet stil te krijgen.. Ik ben naar iemand gegaan wat reiki kan.. ik had ook alles al geprobeerd dus ik ga nu voor de alternatieve pogingen. En ik moet zeggen…. En ik zeg het heel zachtjes: Het werkt 🙏 Word nu wel nog om 5 uur half 6 wakker en dan krijg hij een klein flesje en dan slaapt hij door tot half 8

vorig jaar

Nou hier inmiddels flink aan het nachtbraken. Voor m’n gevoel heb ik nog niet echt geslapen. M’n zoontje wordt elke driekwartier gillend wakker. Nu had hij last van jeuk en obstipatie. Voor de jeuk bepaalde crème gesmeerd en hij krijgt forlax voor de obstipatie maar deze week twee keer er niet in gekregen en dan loopt t gelijk vast. Verder geen idee waarom hij zo slecht slaapt vannacht. Ja hij was eerder deze week al lekker bezig in de nachten. Ik vrees dat m’n nacht voor nu voorbij is. Dan maar op tijd naar bed vanavond.

vorig jaar

Wij hadden een paar nachten goed geslapen, maar nu is hij ziek 😞 39,5 graden koorts en vast tegen mij aan willen liggen zo zielig 😢

vorig jaar

Van 1 tot 4 wakker. Ik schrok me rot om de wekker. 😭

vorig jaar

Zoontje heeft keelpijn en huilt al de hele nacht in z'n slaap 😭 zo sneu!

vorig jaar

Vertel mij aub dat mijn kind niet de enige is... Al 2-3 weken elke nacht wakker worden, dan kreeg hij wat melk en sliep hij weer verder. Tot 2 dagen geleden. Gisteren nacht wakker geworden om 2uur in de nacht, en wou maar niet slapen tot 5u! Om vervolgens om 8 uur de dag te starten Nu sinds 00.16 weer wakker en het is ondertussen 02.06. Alles al geprobeerd om terug in slaap te krijgen maar hij slaapt gewoon NIET! Ik ben dood moe ik kan niet meer...😞

vorig jaar

Reactie op babydreamerr

Vertel mij aub dat mijn kind niet de enige is... Al 2-3 weken elke nacht wa ...
Wat probeer je als je hem weer in slaap wil krijgen? Ik heb dit ook gehad trouwens en er zullen vast ook nog wel nachten aan gaan komen. Ik check altijd eerst: is er pijn (oren, tandjes, ziekte), is er ongemak (poepluier of gewoon luier die niet goed zit en in de huid duwt, dichte neus met zoutoplossing bestrijden, etc), is er honger of dorst (toch maar weer dat flesje), is het te warm of te koud met z’n kleding en in z’n kamer, mist een knuffel, ontprikking of troost, nabijheid nodig? Als dat het allemaal niet is maar weer een (ontregelde) situatie lijkt in z’n ontwikkeling dan heb ik weleens m’n kindje mee naar beneden genomen, lekker gaan spelen met gedimd ligt, zelf op de bank liggen wachten totdat de vermoeidheid weer intreedt. Scheelt frustratie en je kunt zelf ook even relaxen. Misschien kun je hier iets mee.

vorig jaar

Reactie op Margaret81

Wat probeer je als je hem weer in slaap wil krijgen? Ik heb dit ook gehad ...
Licht