8 Reacties
3 jaar geleden
Wij gebruiken overdag wasbare luiers, en zijn daar heel tevreden over! Op het kdv gebruiken ze wel wegwerp trouwens.
S’nachts zijn we wegwerp gaan gebruiken nu we haar niet meer tussendoor verschonen. Met wasbare luiers moesten we haar rond 4.00 echt wel verschonen, maar dan viel ze helaas niet meer in slaap.
Ze is nu tussen de 6 / 6,5 kilo (gok ik) en we gebruiken luiermaat drie van de Etos woezel & pip luiers. Deze luiers gebruikt het kdv namelijk ook. Ze blijft tussen 19.00 en 7.00 droog dus dat is top!
3 jaar geleden
Een wolbroekje over een voorgevormde luier heen werkt hier super. Onze kleine man slaapt nog niet door, maar als het wolbroekje goed, dus niet te lang geleden, gelanoliseerd is dan geen lekkage. Tip, koop er minstens twee want drogen duurt lang en dan kan de ene gebruikt worden terwijl de ander droogt. Als je het leuk vind kan je zo'n wolbroekje ook zelf maken. Lanoliseren is trouwens niet zo moeilijk hoor
3 jaar geleden
Wij gebruiken tweedelig snachts, vanaf 18:00 uur ook, en hebben ook wel lekkage sochtends. Ik heb net een wolbroekje aangeschaft en ga die binnenkort gebruiken. Ook heb ik hennep inleggers besteld bij Natuurlijk Wasbaar van Geffen, die zijn dun en nemen echt ontzettend veel vocht op (en houden het ook vast).
Momenteel gebruik ik extra inleggers van Alvababy in de nachtluier, maar die zijn van microvezel van de binnenkant. Die nemen dus wel veel vocht op, maar laten het ook gauw weer los als een spons waardoor er snel lekkage komt. Kijk dus goed naar het materiaal ook als je iets bestelt. Nappys heeft daar veel informatie over op hun website (oa absorptie tabellen, reken uit wat je kindje drinkt en je weet ongeveer wat je aan absorptie nodig hebt) en je kan Nappys ook heel laagdrempelig een berichtje op instagram sturen met je vraag!
Kijk dus eerst even naar meer absorptie en evt wolbroek voordat je wegwerp gaat gebruiken. Wegwerp snachts is ook zeker geen garantie voor een droog bed!
Leuk dat je ook wasbare luiers gebruikt en succes! 🍀
3 jaar geleden
Tweedelig systeem van Totsbots of van Bambinex gebruiken wij ‘s nachts, met een inlegger erbij. Nooit lekkages!
3 jaar geleden
Wij hebben 2delig systeem. Totsbots als basis luier en popolini als overbroekje.
Ze zit nog in maat 1 maar voor de nacht maat 2. Bij de basisluier kun je aan de buitenkant ook nog een inlegger klikken. Ze blijft nu droog, terwijl ze 3 nachtvoedingen krijgt. Tussen 20.00 en 6.00.
Als cadeautje kregen wij nog een overbroekje maat 3 voor extra absorbatie.
Ze is 7.5 kilo.
3 jaar geleden
Ik gebruik de huda one size luiers, s nachts en overdag. Doe er s nachts twee boosters in. Heb als overbroekje de buttons super broekjes. Die zijn lekker groot en passen perfect over de huda, zowel zonder als meg de twee boosters. En dan houd hij het de hele nacht vol.
3 jaar geleden
Onze dochter drinkt nog veel snachts en met wegwerp houdt ze het ook niet droog. Wij gebruiken snachts nu totsbots maat 2 met een inlegger van little lamb (maat 2, die met een roze randje) en een overbroekje mother ease airflow maat L (deze is nog wat te groot, maar toch geen lekken mee). Dit is best al een groot pakket, maar ze heeft er totaal geen last van. Little lamb absorbeert iets minder, dus afhankelijk van hoeveel je zoontje nog drinkt, zal je toch nog moeten bijboosten.