13 Reacties
3 jaar geleden
Wij gebruiken AR melkpoeder op advies van het consultatiebureau omdat onze dochter ook heel veel terug gaf. Op een fles van 90 ml doen wij nu 2 schepjes AR voeding en 1 schepje gewone voeding. Hiermee geeft ze nauwelijks nog wat terug nu. Af en toe een klein beetje bij een boertje, maar dat is normaal ☺️ Hier een positieve ervaring dus met AR melkpoeder ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Natacha21
Oh, top! Fijn om te horen. Had jouw kindje last van de overgang naar wat AR ...
Ja echt super fijn! Je kan ook proberen te beginnen met 1 schepje AR, wellicht dat jouw kindje daar al voldoende aan heeft. Anders kun je altijd nog ophogen. Volgend het consultatiebureau kon ik ook volledig overgaan op AR voeding, maar ik probeerde het eerst gemengd en zolang ze het daar goed op doet hou ik het mooi zo ☺️ Mocht jij wel volledig op AR over willen gaan dan was het advies van het consultatiebureau om wel gewoon in 1x volledig over te gaan.
Mijn dochter heeft geen last gehad van die overgang. Niets van gemerkt in ieder geval. We moesten alleen een grotere speen voor de fles gaan gebruiken (we gebruikten prematuur speen voor Dr brown flessen), maar daar kwam de melk niet meer uit doordat de melk een stukje dikker wordt. Gebruiken nu difrax fles met speen maat S, dat gaat prima!
3 jaar geleden
Wij geven ons zoontje ook Nutrilon AR voeding. Wij zijn in 1x overgestapt zonder problemen. Vandaag navraag gedaan bij het consultatie bureau stel we willen terug naar normale voeding. Zolang het van nutrilon is kan je gewoon zonder problemen in 1x overstappen. Anders kan je ook zonder problemen overstappen maar kan je kindje er iets meer last van hebben (hoeft niet altijd!)
3 jaar geleden
Reactie op RosaBon
Wij gebruiken AR melkpoeder op advies van het consultatiebureau omdat onze ...
Gaf ze veel of vaak terug? Onze dochter bij 8 of 9 op de 10 voedingen en vaak meer als 1 mondje qua frequentie maar qua hoeveelheid niet. Is nooit echt veel, maar vaak wel een uur na stoppen met de fles, na 2 uur nog eens bv.
3 jaar geleden
Reactie op Natacha21
Gaf ze veel of vaak terug? Onze dochter bij 8 of 9 op de 10 voedingen en va ...
Met speen 1 ging het bij ons ook nog niet echt soepel. Heb ook een pittig meisje, dus als het niet snel genoeg eruit kwam werd ze helemaal wild en ging ze huilen 😂 Misschien heb jij een wat geduldiger kindje! Haha
Ze heeft 2x echt veel terug gegeven, echt een straaltje spuug kwam eruit. De 2e keer dat dat gebeurde was dan ook de druppel dat ik contact op nam met het consultatiebureau. Verder was het vooral vaak dat ze terug gaf. Bij mij ook elk half uur/uur dat ze weer last had van boertjes of omhoog komende melk. Sinds we die AR melkvoeding gebruiken is dat bijna niet meer! Heel af en toe nog een keer boertjes of terug geven tussen de voedingen door, maar in principe is het boeren na de fles nu gewoon voldoende en kan ze daarna slapen.
Heb je al een eerste flesje met AR voeding gegeven? ☺️
3 jaar geleden
Reactie op RosaBon
Met speen 1 ging het bij ons ook nog niet echt soepel. Heb ook een pittig m ...
Speen 1 van dr brown flesjes toevallig?
Nee, nog niet gegeven, morgen naar de osteopaat toevallig en er werd ons aangeraden dat nog af te wachten.
Sta er wat sceptisch tegenover, zou 1 sessie echt zoveel verschil kunnen maken...
3 jaar geleden
Reactie op ~TMSVS~
Onze zoon is nu precies 1 maand oud. Wij hebben de Avent flessen met speen ...
Avent speen 2, dat klinkt ruimer als onze dr brown met speen 1, geen ervaring met Avent dus weet niet hoe en of je ze kan vergelijken qua speen.
Misschien moet ik voor de zekerheid ook al maar een speen 2 aankopen, als raden ze die pas aan na 3 maand denk ik en ons meisje is 3 weken en een dag oud :)
3 jaar geleden
Reactie op Natacha21
Speen 1 van dr brown flesjes toevallig?
Nee, nog niet gegeven, morgen naa ...
Ja speen 1 van Dr Brown ook inderdaad. Daar kreeg ze het ook erg moeilijk uit waardoor ze gefrustreerd raakte. Maar wie weet gaat het bij jou wel goed ☺️
Osteopaat heb ik geen ervaring mee, maar als dat morgen al is dan is even afwachten nog wel te doen opzich denk ik☺️ heeft zo’n sessie bij een osteopaat ook gelijk effect? Als dat zo zou zijn en je merkt nog geen verbetering dan kun je morgen alsnog beginnen met de AR voeding. Met die voeding merkte ik wel gelijk effect ☺️
3 jaar geleden
Reactie op RosaBon
Ja speen 1 van Dr Brown ook inderdaad. Daar kreeg ze het ook erg moeilijk u ...
We moeten helaas pas om 18 uur 30 daar zijn. Dus kunnen ten vroegste vrijdag met de voeding beginnen.
Na een sessie bij de osteopaat gaat het vaak eerst even minder goed voor het beter gaat hoor ik hier velen zeggen. Onze eerste sessie was een gewone checkup zonder klachten twee weken terug, toen had ze effectief een lastige avond/lastige uren nadien met veel huilen etc.