30 Reacties

3 jaar geleden

Had een pakket gekregen een lijn van de Etos 👌 Ruikt ook heerlijk..

3 jaar geleden

Wij krijgen ook onze eerste kindje. Wij gaan voor een product waar geen parfum etc aan toegevoegd is. Ook de billen doekjes op waterbasis en dus geen lotion. Zelf last van een gevoelige huid, vandaar die keuze.

3 jaar geleden

Ik gebruik voor mijn dochter shampoo, billendoekjes en zeepvrije wasgel van Zwitsal, verder heb ik dr. Leenarts droge huiszalf en zonnebrandcrème en dr Swaab zinkzalf als haar billen écht rood/kapot zijn.

3 jaar geleden

Gebruik wat je zelf lekker vind ruiken, die geur blijft namelijk in je herinnering hangen. Wij hadden bij de eerste zwitsal (de normale) bij de tweede Naïf en nu bij de derde van beide wat 😂

3 jaar geleden

Op Consumentenbond kun je opzoeken welke merken goed zijn voor je baby en welke niet. Zwitsal staat meestal echt onderaan in het rijtje vanwege de hoeveelheid parfum die erin zit (helemaal niet goed voor die tere babyhuidjes dus)

3 jaar geleden

Eigenlijk moet je het product dus niet kunnen ruiken, want dat betekent dat er geen parfum in zit 🙊 meeste mensen gaan af op hun eigen neus maar baby’s willen alleen maar jou ruiken en niet al die chemische zooi!

3 jaar geleden

Weleda! Bij m’n zoontje gebruikt en ga t nu weer doen. Bij Zwitsal, Naif en Etos/Kruidvat huismerk kreeg ie altijd uitslag

3 jaar geleden

Reactie op BabyOkt

Eigenlijk moet je het product dus niet kunnen ruiken, want dat betekent dat ...
Ohhh wat ben ik dan een slechte moeder 😅 gelukkig hebben ze er niks aan overgehouden, ik heb ze nog nooit hun neus zien op trekken. Anyway doe waar je je goed bij voelt.. Er zijn heel veel moeders met verschillende meningen 😉

3 jaar geleden

Naïf, Weleda en Etos pure and organic. Etos is wat leuker kopen. Als je bij de grens woont DM heeft ook een natuurlijk merk wat fijn is.

3 jaar geleden

Reactie op Bubbley

Ohhh wat ben ik dan een slechte moeder 😅 gelukkig hebben ze er niks aan ov ...
Dat zijn je eigen woorden 🤷‍♀️ Vind t zelf beetje gekke opmerking om te zeggen dat je dan een slechte moeder bent. Het is niet alleen mijn mening hoor, het heeft te maken met hechting van je kindje. Net als dat word aangeraden zelf de eerste tijd geen parfum te dragen: https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-herkent-stem-geur/ Het is natuurlijk je eigen keuze wat je belangrijker vindt, hechting of een geur ruiken die je zelf lekker vind

3 jaar geleden

Reactie op Bubbley

Ohhh wat ben ik dan een slechte moeder 😅 gelukkig hebben ze er niks aan ov ...
Oh shit, ik ook! 😉 On topic: De kinderarts op het cb raadde ons qua huidzalf wel iets aan zonder parfum, maar vooral ook zonder water! Verder niet te vaak in bad doen, want daar krijgen ze juist een droge huid van.

3 jaar geleden

Nou ik vond het vooral een bijzondere opmerking om zo iets te plaatsen van jou uit. Ik heb er al 2 rond lopen en er is niks mis met onze hechting. Misschien iets minder aantrekken van al die linkjes die online te lezen zijn 😉 en bedoelde het meer lollig omdat jou bericht geheel tegenstrijdig was en hij gelijk achter de mijne aan kwam. En daarbij ik vind me zelf alles behalve een slechte moeder hoor met of zonder parfum 🤭😉 ik zei ook er zijn heel veel moeders met verschillende meningen en je doet het nooit verkeerd vooral niet als nieuwe moeder want je wordt "overal" onzeker over gemaakt. Eén tip probeer de dingen nuchter te bekijken. 😊

3 jaar geleden

Reactie op BabyOkt

Dat zijn je eigen woorden 🤷‍♀️ Vind t zelf beetje gekke opmerking om te z ...
Ik heb ook zwitsal gebruikt en dat heeft echt totaal geen invloed gehad op de hechting met mijn kind hoor! Misschien omdat ik borstvoeding heb gegeven? In de link die je stuurt gaat het dan ook vooral om de lichaamsgeur van de moeder en dat die beter niet teveel parfum kan gebruiken. Er staat niets in over het wel of niet gebruiken van babyproducten met een geurtje. 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Naïf vind ik echt top! Heerlijk geurtje en goed voor het babyhuidje😁

3 jaar geleden

Nutteloze discussie geworden hier, laten we het verder over zalfjes en shampoo hebben want daar ging het topic over. Ieder zijn ideeën, je zult toch nooit weten wat voor verschil het op de hechting zal hebben bij je eigen kindje aangezien je nooit beide opties kunt uitproberen 🫢 Mijn linkje ging idd over parfum bij moeders, dus net iets anders. Als je goed leest zei ik dat ook in mijn bericht 😉 Succes met de keuzes!

3 jaar geleden

Naïf en voor later ook eau de cologne van Nenuco, heerlijk. In het begin ruiken ze heerlijk van zichzelf dus heb ik bij m’n eerste dochter niet heel veel gebruikt. Enkel af en toe in bad met badolie van Naïf en achteraf insmeren met huidolie ervan. Ik gebruikte ook wel pure kokosvet. Sudo crème in een tube en Weleda calendula billen crème ook uit een tube zijn ook favoriet. Het is echt zelf ontdekken en waar jouw mini straks goed op gaat. Je hebt van Naïf ook zo’n test setje. Naïf is wel vaker 1+1 bij Etos of Holland & Barret dat is dan wel een goede deal want het is wel duurder dan Zwitsal of een ander huis drogisterij merk.

3 jaar geleden

Ik ga zwitsal gebruiken. Ik kom dan zelf achter hoe dat reageert op mijn zoontje. Ik moet uiteindelijk ergens mee beginnen. Is mijn eerste kind en een ieder ervaart het anders zoals ik het hier lees.

3 jaar geleden

Haha over dit soort (in mijn ogen) triviale zaken denk ik niet eens na. Grappig om te lezen dat iedereen weer zich over bepaalde dingen in de zwangerschap druk maakt. Ik begin gewoon met iets en dan kijk ik wel hoe de baby erop reageert, als het niet goed is switch ik naar een volgend product.

3 jaar geleden

Zwitsal gebruik ik pas als ze rond de 2 jaar zijn. Daarvoor vind ik dat zelf niet verantwoord vanwege de hoeveelheid parfum dat er in zit. Als de baby net geboren is hebben ze helemaal geen sterke shampoo geurtjes nodig. Ze ruiken zo lekker! Een beetje baby/kokosolie in het badje is meer dan genoeg. Na het badje nog een beetje insmeren met baby/kokosolie als het huidje droog aanvoelt. Voilá. Na een maandje of 2, 3 start ik pas met een shampoo zoals Weleda of Neutral.

3 jaar geleden

Haha over dit soort (in mijn ogen) triviale zaken denk ik niet eens na. Gra ...
Ik snap je punt. Echt druk maken erover is ook onnodig. Maar je een beetje inlezen over de producten die je aanschaft voor je baby is nooit verkeerd lijkt me 😄. Ik denk ook dat het een beetje met nesteldrang te maken heeft. Je wilt soms alles zo goed mogelijk voorbereid hebben. Ik vind dat wel iets moois ♡.