9 Reacties
4 maanden geleden
Ons oudste zoontje 21 maand, sliep tot 14 maanden altijd bij ons in bed. Toen werd zijn broertje geboren en ging dat niet meer.. Ze hielden elkaar wakker, toen hebben we onze oudste zoon laten wennen aan het slapen op een 2 persoons dik matras op de grond in zijn kamer. Eerst met 1 van ons ernaast en toen alleen, dit ging heel natuurlijk eigenlijk. Hij woelt altijd enorm dus een ledikant was echt onmogelijk. Hij gaat ook af en toe zijn bed uit maar kruipt er ook weer zelf in, ideaal. Haakje op zijn deur en camera aan. Ook zijn broertje van 6 maand wil al niet meer in zijn ledikant slapen en rolt ons hele bed door🙈. Ik ben soms zo verbaasd dat kindjes rustig in een klein ledikant kunnen slapen, die van ons woelen de hele toko door🙈
4 maanden geleden
Wil ze niet in haar eigen bed slapen, of wil ze niet alleen in slaap vallen? Wij helpen onze dochter sinds haar geboorte in slaap, omdat in een bedje leggen en zelfstandig in slaap vallen onmogelijk was. Maar als ze eenmaal slaapt kan ik prima weg. We hebben tegenwoordig wel een vloerbed voor haar, in een ledikant kreeg ik haar niet in slaap dus toen sliep ze wel de hele nacht bij ons.
4 maanden geleden
Hoelang is dit nu gaande? Het kan even een fase zijn waarin ze gewoon wat meer liefde nodig heeft natuurlijk. Je zou het langzaam kunnen afbouwen door naast haar bedje te gaan liggen als ze daar in ligt? Stapje voor stapje een stukje verder richting de deur. Ik lag op het laatst op de overloop uit het zicht en hij was stil. Ditzelfde kan je met haar bedje doen. Bedje naast jou bedje zetten, steeds een stukje verder totdat ze weer op haar eigen kamer ligt. Het vergt wel veel tijd en heel veel discipline, maar ik weet zeker dat het uiteindelijk goed komt. Consequentie is de key! Succes💪🏽
4 maanden geleden
Mijn dochter is ook bijna twee, en thuis eigenlijk geen probleem in haar ledikant gelukkig. Maar nu op vakantie vindt ze het verschrikkelijk in een ander bedje. Ik laat haar ook even huilen, na een paar minuten wordt ze stil. Iedere dag gaat het iets beter.
Wat ik verder door de dag heen heel erg merk is dat ze heel goed weet wat ze wel en niet wil. Ze wil bijvoorbeeld absoluut niet meer in haar kinderstoel eten, alleen op schoot. En ze wil ook niet in de kinderwagen. Alleen tillen of zelf lopen.
Hoe ik het vind klinken heeft jouw kindje misschien hetzelfde met slapen?
Ik hoop dat het een fase is en je dochter snel weer lekker slaapt
4 maanden geleden
Ik denk dat ze het gewoon echt even nodig heeft.
Wij hebben dit precies andersom gehad, eerst wilde ze echt niet slapen in dr eigen bed, maar alleen maar tussen ons in. Nu slaapt ze sinds 2 weken heerlijk in dr eigen bed.
Mijn advies zou zijn; Geef dr vooral gewoon even de ruimte en vaar een beetje mee. Komt vanzelf wel goed 😌