19 Reacties
4 maanden geleden
Lieve mama,
Ik begrijp je zo goed.
Ik las dat je slaap training geprobeerd heb ik heb een hele maar een hele goede slaap training.
Ze is van Turkse afkomst en woont in Nederland misschien kan je bij haar ff vraagje stellen om informatie te krijgen.
Ze is echt te goed in haar werk.
Maar echt te goed.
Wat ik weet is dat ze tot 4 jaar slaaptraining geeft
Insta naam @uyumayiogreniyorum
4 maanden geleden
Wat klinkt dit pittig lieve mama, ik snap je frustratie en dat je ervan af ligt na eigenlijk al jaren slecht slapen. Dat is zo pittig!
Ook wij hebben een slechte slaper. Of althans ja.. wat is slecht, in elk geval niet een goede slaper. In het eerste jaar ging het eigenlijk nog wel. Ik denk ook omdat je dan zelf nog meer incalculeert ik heb een baby dus het hoort er wat bij. Vanaf zo'n 13 maanden werd het hier moeilijker en moeilijker. Op een gegeven moment hebben we 2 super goede maanden gehad. In slaap komen duurt bij hem altijd lang, al als baby, maar hij sliep deze 2 maanden door en het dutje ging ook top. Wat een verademing was dit! De laatste weken gaat het weer lastiger. Opeens wakker en huilen in de avonden, of juist in de nacht. Enige dat helpt is dan erbij liggen (hebben een vloerbed dus dat kan hier). Maar ik merk aan mezelf dat ik er ook weer helemaal 'op zit' in de avond. Zo van 'hoor ik hem alweer via de babyfoon of slaapt hij nog?' 'Ik ga zo slapen, zou hij weer wakker worden als ik net een uurtje slaap?'. Je wordt er alert van en staat altijd aan. Levert ook een soort stress reactie bij me op, dan pas merk ik nu achteraf hoe stressvol die slechte slaap periode is geweest. Op dit moment gooien wij het op zijn laatste kiezen die doorkomen en/of verkoudheid, maar vervelend is het wel.
Ik zeg regelmatig ik wist niet dat het hele slapen zo'n ding kon zijn bij kindjes. Tuurlijk hadden we gehoord van slapeloze nachten etc maar al die slaapregressies, sprongen e.d. pff jeetje.
Geen tips voor je, maar snap dat je je verhaal even wilde doen. En zo ook een verhaal van mijn kant met een stuk herkenning. Het is pittig!
4 maanden geleden
Lieve mama,
Het is verschrikkelijk en ik ken het als geen ander. Heb je al een medische onderzoek gehad bij het slaap centrum dichtbij Eindhoven. Misschien is er een medische reden dat het slapen niet lukt.
Wat mij helpt is om mijn zoontje laat in bed te doen, hij wordt dan 1x wakker. Hij slaapt ook met ons op de kamer, ik ga echt niet s nachts opstaan.
Mijn zoontje slaapt om 10 uur in de avond en dan tot 8 uur. Hij wordt wel 1x wakker, hij krijgt dan de fles en slaapt weer verder.
Overdag slaapt hij van van 12 tot max 2.
Soms wordt hij eerder wakker en dat is ook goed.
Het is sowieso zwaar en ik ken het.
4 maanden geleden
Poeh herkenbaar! Wij hebben nog geen slaapcoach gehad dus zijn daar nu mee bezig. Was jullie slaapcoach een holistische? Want het kan ook zijn dat er medisch iets speelt waardoor het (in)slapen moeilijk gaat.
Ik houd me er maar aan vast dat het ooit heus beter zal gaan, maar herkenbaar dat het pittig is om zo weinig tijd voor jezelf over te houden in de avond.
4 maanden geleden
Dank voor jullie berichtjes en tips. Wij hebben overigens ook een vloerbed vooral zodat we zelf ook wat slaap kunnen krijgen. We gaan er dan bij liggen, maar dat ligt eigenlijk voor geen meter. Medisch is het niet, het kleeft echt aan ons. Op de opvang en sporadisch een nachtje bij oma slaapt hij veel sneller in en wordt hij amper wakker. Ik hou het er maar op dat hij niets van ons wil missen.
Jullie ook heeeeel veeeel sterkte en er gaat inderdaad een moment komen over een jaar of 13 dat je juist wil dat hij uit bed komt, haha.
Ik kijk er in ieder geval naar uit dat hij kan praten en je het er over kan hebben!
4 maanden geleden
Lastig hè? Bij mijn dochter was dat ook zo, ik heb toen zo lang niet geslapen. Zat daar hele avonden/ nachten…
De eerste jaren zijn ook een lastige fase. Veel driftbuien, ze leren praten, lopen etc. Heel dat hoofdje is druk.
Onze dochter ging vanaf 2,5 jaar beter slapen (hele nachten door, wat ze eerder niet deed). Of het de leeftijd was weet ik niet, wat we op dat moment veranderd hadden;
Kamertje gezelliger maken (kastje waarop ze zelf haar knuffels en boekjes kon zetten), peuterbed (gaf haar vrijheid), lampje die ze zelf aan kon doen. Bij haar is zelf doen altijd een ding geweest.
Mijn zoontje slaapt nu veel beter nu hij een (peuter)kussen heeft gekregen.
Het grappige is, je vergeet die frustraties ook weer snel als ze goed slapen. Succes mama 😘
4 maanden geleden
Hoihoi, niet per se tips, wel even een hart onder de riem. Hier is doorslapen ook al 21 maanden uitzondering op de regel en ik had ook nooit van tevoren bedacht dat het zo zou gaan! Toch als ik vriendinnen hoor is het wel redelijk normaal en dit soort berichtjes zijn voor mij altijd wel een fijne bevestiging dat we niet de enigen zijn (niet fijn voor jou sorry). Ons zoontje valt nog steeds in onze armen in slaap, hebben al een paar keer een tijdje geprobeerd hem weg te leggen maar dit gaat niet en ik wil hem niet laten huilen. Ook ‘s nachts laat ik hem niet huilen met als gevolg dat we vaak 1 of 2x bezig zijn hem terug in slaap te helpen. Ik ben zelf liefdevaneenmoeder gaan volgen op Instagram/spotify dit heeft mij veel rust gebracht. Ik ben nu de oplossing niet meer aan het zoeken bij m’n zoontje maar bij mezelf; wat helpt mij om er het beste mee om te gaan. En ja dat lukt de ene week beter dan de andere, maar het scheelt een hoop onzekerheid, twijfels en frustratie. Zeker nu er een tweede aankomt en ik me regelmatig afvraag hoe we dat in godsnaam gaan doen 🫣Hang in there , ooit wordt het beter!
4 maanden geleden
Wat een ontzettend herkenbaar verhaal! Ons zoontje deed exact dit tot aan afgelopen februari.
We hebben ook vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Om radeloos van te worden!
Afgelopen februari zijn we naar de (kinder)osteopaat geweest. We zijn daar eerder met hem geweest als baby, toen hielp dit minimaal.
Maar na dít bezoek was het probleem binnen een week opgelost. Hij sliep ineens zelf in en volledig door. Het bleek dat hij spanning op zijn rug/stressysteem had.
Dit was overdag niet te merken; een ontzettend lief, alert en vrolijk kind.
Ik hoop echt dat deze tip jullie helpt! Bij ons in ieder geval wel. Heel veel sterkte!
4 maanden geleden
Wij hebben ook een vrij slechte slaper. Op aanraden van een vriendin een peuter kussen gekocht. En ook omdat ze bij ons in bed vaak op ons kussen kruipt. Eerst nacht met haar kussen vrij laat in slaap en mega vroeg wakker maar sinds dien wordt het elke nacht beter. Ze gaat nu zelf richting haar bed 's avonds 🤣
4 maanden geleden
Reactie op EvelyynS
Wij hebben ook een vrij slechte slaper. Op aanraden van een vriendin een pe ...
Ik overweeg dit ook voor mijn zoontje. Mag ik vragen hoe oud jullie kind is? De mijne is nu 21 maanden, dus eigenlijk nog geen twee.. daarom twijfel ik een beetje.
4 maanden geleden
Hoi hoi, wat vervelend. En zwaar. Wij hebben het ook.. gelukkig hebben we ook betere periodes (gehad), dus weet ik wel dat ie t ergens wel kán. Gek genoeg slaapt de onze op vakantie veel beter. Om die reden hebben we nu geprobeerd hem in een campingbedje weer bij ons op de kamer te laten slapen. Maar succes is er nog niet. Bij jullie heeft coach dus niet geholpen? Soms overweeg ik een coach, vooral omdat mn omgeving daar vaak mee op de proppen komt als ik het erover heb. Maar ik vrees ook ergens dat we gewoon een slechte slaper hebben. Wij hebben nu vaak gespleten nachten (s nachts uren wakker), en we gaan nu een tijdje een latere bedtijd proberen. Veel sterkte, je bent niet alleen!
4 maanden geleden
Reactie op Lotlotlot09
Hoi hoi, wat vervelend. En zwaar. Wij hebben het ook.. gelukkig hebben we o ...
Nee voor ons hielp dat niet. Ik heb er in die zin ook een soort van vrede mee genomen dat het gewoon niet zo’n goede slaper is. Neemt niet weg dat als het een poosje extra slecht gaat dat de frustratie wel blijft bestaan 🫠
4 maanden geleden
Reactie op Lotlotlot09
Ik overweeg dit ook voor mijn zoontje. Mag ik vragen hoe oud jullie kind is ...
Onze dochter wordt in september pas twee. We hebben een kussen waarbij we de vulling kunnen uithalen. Dus het is vrij plat. Ze is ook zeer mobiel. Ze kan al maanden stappen en klauteren in alle richtingen
4 maanden geleden
Reactie op EvelyynS
Onze dochter wordt in september pas twee. We hebben een kussen waarbij we d ...
Deze nacht was voor ons de grote test met het kussen, ze is namelijk gaan logeren bij de oma. Wat ze zeer regelmatig doet. Tot nu toe was inslapen daar nog een grotere drama dan thuis en sliep ze meestal in bed bij oma. Ze heeft nu in haar eigen bedje geslapen van 19u30 tot 6u30 zonder ook maar een keer jammerend wakker te worden