Wat ik wil bereiken met dit bericht weet ik niet, maar ik zit hoog in de frustratie en wil het graag van me af schrijven.
Mijn kindje slaapt al sinds geboorte slecht. Ik heb hem nooit zomaar weg kunnen leggen in bed en de nachten dat hij door heeft geslapen kan ik op twee handen tellen.
Vandaag ben ik 2 uur bezig geweest met hem in slaap krijgen en ik hou naast een drukke baan dus ook 0 tijd voor mezelf bezig. Bij het in slaap krijgen gaat hij alle fases door, van rustig liggen, tot wild proberen te spelen, tot heel boos worden tot huilen en weer andersom.
Overdag inslapen gaat iets beter. Maar duurt ook vaak een half uur met alle fases die hij doorgaat.
Alles heb ik geprobeerd. Alle lijstjes en tips doorgeakkerd, coaching etc. Alles langdurig geprobeerd om het een kans te geven. Maar niets lijkt aan te slaan. Ik word er echt gek van.
Het is overdag een vrolijk, alert en geweldig kind. Maar de avonden en nachten zijn een hel en ik lig er af.
Verdorie wat is dit zwaar.
Ps. Ik ben gelukkig niet alleen hoor. Ik doorsta alles samen met partner en we verdelen de last. Maar toch… Na 3 jaar slechte slaap (ook in zwangerschap en medisch traject er naartoe) ben ik er klaar mee.