3 Reacties

9 maanden geleden

Mijn jongste vond het eigenlijk geen probleem, tot ze ontdekte dat ze er zelf uit kon klimmen. Dat was natuurlijk veel leuker en bloedlink. Ze zat binnen no-time midden op de eettafel of stond rechtop in haar kinderstoel. Mijn moeder heeft nu het Jippie tuigje van prenatal gekocht waardoor dat niet meer lukt. Maar heel eerlijk, wij eten zelf ook vrijwel nooit aan tafel, kleuter eet ook regelmatig op de bank, dus in ons geval snap ik wel dat ze dat ook veel gezelliger vind 😉

9 maanden geleden

ik merkte bij mijn jongste dat zij al snel uit de stoel klom. ze is de derde, maar we hebben toen wel een tuigje moeten kopen. meestal vind ze het prima om in de stoel te zitten met eten, maar ik merk wel zodra we 1x wat toegeeflijker zijn en haar even op schoot houden (bijv omdat ze net uit bed komt), ze de keren daarna moeilijker doet en niet in d'r stoel wil zitten. bij ons zit er ook wel verschil in wat bij ons thuis mag en bij opa en oma, maar dat kunnen we eigenlijk wel prima gescheiden houden. haar broers proberen het soms nog wel, "bij oma mag dat wel". een vaste structuur houden helpt ze om te snappen wat thuis wel en niet mag

9 maanden geleden

Ik denk dat je het bij de grootouders het beste een beetje los kun laten. En thuis volhouden. Vaak maken ze op een gegeven moment onderscheid en weten ze waar wat kan en niet kan. Neemt natuurlijk niet weg dat het irritant is en jullie met de gebakken peren zitten.. maar goed, daar zijn het ook wel grootouders voor..