Hoi iedereen,
Hebben jullie kids dit ook een tijd geweigerd of er moeilijk rond gedaan?
Ik vraag me af of dit een fase is of een aangeleerd iets.
Ons dochtertje is 2 dagen per week bij de grootouders en het viel ons al langer op dat ze daar vaak op schoot mag zitten om te eten. Nu is het zo dat ze bij het minste miepje zelfs niet eens meer proberen haar in de stoel te zetten, maar haar maar meteen op schoot nemen. Gevolg is dat ze daar nu niet enkel haar avondflesje op die manier krijgt, maar ook geregeld een andere of zelfs bijna alle andere maaltijden.
Nu begint ze hier thuis ook steeds meer te weigeren, nochtans at ze hier de eerste weken wel nog steeds in de eetstoel en wist ze dat dat hier niet werkte.
Nu het bij de grootouders steeds maar toeneemt qua aantal keer eten opsm schoot, wordt het hier ook erger. Krijsen, huilen, benen trappelen, ... Afgelopen dagen echt iedere keer een strijd. Soms halen wij onze slag thuis, soms zij. Avondflesje mag van mij bv. in de zetel.
Dit ook zo aan mijn schoonouders altijd aangegeven. Ze kunnen niet anders zeggen ze, het lukt niet. Als we met 4 bij elkaar zijn en ze wil weer eens niet en ik zet haar dan gewoon weer op de grond neer erbij zeggend dat ze dan straks maar moet eten, wordt ze steevast wel door hen opgepakt. Ze geven bij het minste toe eigenlijk en kunnen haar niet horen huilen.
Ik ben bang dat ze dit ondertussen dus zo gewend is geraakt en het hier ook steeds vaker wil uitproberen.