1 Reacties

2 weken geleden

Kan je kindje zich verbaal al een beetje goed uiten? Kan je vragen waarom die juf dan niet lief is? Het doet me een beetje denken aan onze dochter ongeveer een maandje geleden, die had ineens ook moeite met een van de juffen (die ze daar al wel langer kent en normaal wel goed mee kan). Na een paar dagen werd me duidelijk dat onze dochter ineens "bang" was geworden voor mensen met een wat zwaardere/lagere stem 馃檲 Waaronder die ene juf dus. Dus samen met de juf met haar afgesproken dat als ze de stem van de juf weer spannend vindt, dat ze dat dan mag zeggen tegen de juf. En sindsdien nergens meer last van gehad. Ik wil vooral zeggen, als je niet weet waar het in zit, is het denk ik vooral belangrijk dat je kind zich gehoord voelt? Voor een kind kan iets heel kleins iets heel groots zijn, zelfs vanuit het niets. Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om uit te zoeken 贸f er iets voorgevallen is, en dat heb je al uitgezet, maar ik denk dat je kind er vooral iets aan heeft dat hoe groot of klein ook, hij voelt dat jij het serieus neemt en samen met hem een oplossing probeert te vinden, dus ik zou dat ook vooral zo naar je zoontje vertalen.