5 Reacties

4 maanden geleden

Hier heeft ze 眉berhaupt nog niet echt goed gegeten. Onze dochter van 4 at tot ongeveer 2 jaar zowat alles, maar sinds die tijd is ze enorm kieskeurig.. nog steeds 馃珷 Ik hoop dat de fase bij jullie sneller voorbin is. Succes!

4 maanden geleden

Ik herken je verhaal! Kan hoog en laag springen maar uiteindelijk zit hij er alleen maar met zijn handen in te kneden. Sinds een paar weken, daarvoor bunkerde hij alles naar binnen. Om mij heen hoor ik: het is een fase (die nog wel heel lang kan gaan duren馃お) Wij hebben de potjes van Olvarit maar weer gehaald. Die eet hij wel wat beter en zo hopen we dat hij toch wat groente binnen krijgt. Verder blijven we het proberen en probeer ik overdag er wat rouwkost in te krijgen 馃槄 als hij maar eet en gezond is, dan komt alles goed馃憤馃徎

4 maanden geleden

Herkenning. Meneer at vroeger alles. Groente, olijven, champignons. Echt vreemde smaken ook . Sinds een tijdje alleen nog maar 'lekkere' dingen. Vooral als er suiker in zit. Soms wat fruit. Hij is ook gek op gekookte eieren... Ik maak nu vaak pasta met bloemkool- of broccoli rijst. Het aan tafel blijven zitten is trouwens ook echt een ding. Vaak wil hij absoluut niet in zijn stoel. Op een gewone stoel is hij zo uitgekeken en wil hij van tafel. Ik zou graag zien dat hij iets gevarieerder mee zou eten. Tips zijn van harte welkom.

4 maanden geleden

Reactie op SonjaAndrea

Herkenning. Meneer at vroeger alles. Groente, olijven, champignons. Echt vr ...
Dat aan tafel zitten herken ik. Gaat je zoon naar de opvang? Ik kwam erachter dat ze daar van tafel mogen als ze klaar zijn dus ik probeer dit voor nu even los te laten. Dan maar spelen terwijl wij dooreten. Pick your battles 馃槄

4 maanden geleden

Hier ook een jongetje die zo goed als niets eet s avonds. Misschien 1 mini hapje Griekse yoghurt. Overdag wil hij wel groente (mais, augurk, tomaatjes, wortel), fruit en koekjes, maar brood of havermout eet hij maar paar happen van. Onze stelling is: wij bepalen wat hij eet (al krijgt ie wel keuze uit opties) en hij bepaalt of hij eet. Maar vind het erg zuur, vooral omdat hij om 5 uur 's morgens wakker wordt van de honger.