97 Reacties

5 maanden geleden

Die van mij is precies hetzelfde als ze 18 maanden is en nog niet loopt dan kan je je pad zorgen gaan maken. Tot die tijd hebben we gewoon chille kids 😁

5 maanden geleden

Kan tot 18 maanden duren. Ikzelf was 19 maanden en ik loop gewoon zoals iedereen ☺️.

5 maanden geleden

Hier nog lange niet staan en lopen. Hier alleen maar billen schuiven en zodra we hem optillen trekt hij zn benen naar zit. Onze eerste is nu 2 liep pas met 18/19 maanden en rent nu en voetbalt nu erop los. Dus geen zorgen maken hij kroop immers pad met 17 maanden dus het kan raar lopen😂😆

5 maanden geleden

Ja hoor, compleet normaal. Hier een 15 maanden dame die ook nog niet loopt. Sowieso niks los. Langs de bank en tafel gaat net. Ze heeft net een dag een soort van idee hoe ze om de tafel kan maar doet dat liever nog niet. Loopwagentje bestuurt ze kruipend. Mn oudste was overigens 14 maanden dat ze los liep. De fysio geeft aan dat tot 18 maanden volstrekt normaal is. We gaan het zien of ze over 3 maanden het wel al snapt😅

5 maanden geleden

12-18 maanden is idd het gemiddelde, dus zou me écht nog geen zorgen maken. Genoeg kindjes die nog niet lopen rond deze leeftijd. Geniet er nog maar even van, want hoe mobieler ze worden hoe meer je d'r achteraan moet rennen 🤪

5 maanden geleden

Ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Zoals ik lees zou ik mij er niet druk om maken ons zoontje was een snellen 1 met lopen maar met kruipen en draaien was hij een laatbloeier. Alles wat je schrijft is al een goed teken, zo begon het lopen ook bij ons. Ons zoontje stond ook altijd op en liep ook achter dingen aan. Wij hebben een gegeven moment een loopkarretje voor hem gekocht, zodat hij hier handiger mee werd en dit heeft hier echt geholpen, dus misschien een loopkar een idee? Ik weet zeker dat je dochter nog even de tijd moet hebben om het laatste stapje te zetten dus maak je zeker geen zorgen hierover😘☺️

5 maanden geleden

Die van ons is ruim 15 maanden en vertikt het om überhaupt te gaan staan. Ging ook pas zelf zitten en kruipen met 12 maanden. Ik ben er ook wel eens onzeker over terwijl ik weet dat het vanzelf komt.

5 maanden geleden

Onze jongste is gisteren 15 maanden geworden en loopt ook niet los, inderdaad ook 1 a 2 stapjes en dan gaat hij weer door zn knietjes of houd zich ergens aan vast. De oudste liep met zn eerste verjaardag en de middelste met 1,5 jaar… Dus niks om je zorgen over te maken. Voor je t weet loopt ze ineens!! Fijne avond

5 maanden geleden

Waaauuw, bedankt allemaal dit heeft Mij toch wel gerust gesteld🥰

5 maanden geleden

Die van mij loopt ook nog niet (14mnd). Ik word vooral moe van alle buitenstaanders die er iets van vinden 🙃

5 maanden geleden

Wij hebben bij de fysio gelopen omdat onze dochter wat moeite had met beginnen met kruipen. Fysio gaf aan dat lopen gemiddeld met 16 maanden is, maar dat 18 maanden ook veel voorkomt. Hier lijkt ze er biiijna (nu 14 mnd) te zijn, maar ze durft die losse stappen nog net niet te zetten🫣

5 maanden geleden

Mijn oudste liep met 15.5 maand, m’n jongste is nu 15 maanden en loopt al 6 weken rond. Komt heus goed, ieder z’n eigen tempo

5 maanden geleden

Heel normaal, onze oudste liep met 18 maanden. En onze jongste is nu 14,5 maand en loopt ook nog niet. Komt vanzelf :) laat je niet gek maken!

5 maanden geleden

Haha mijn oudste liep pas met 22 maanden (was een billenschuiver), maar ze kon tegen die tijd al wel bijna praten als een driejarige 😅 Jongste is nu bijna 14 maanden en loopt ook nog niet, ik maak me niet druk, komt echt vanzelf!

5 maanden geleden

Wij hebben een fysiotherapeute omdat onze dochter met 30 weken geboren is. Ze is 15 maanden en loopt langs de tafel en met haar 'rollator'. Tot 18 maanden is niet laat geeft ze aan. En onze dochter is hyperflexibel in de heupen. Ik maak me geen zorgen. Het komt vanzelf.

5 maanden geleden

Onze oudste dochter was 19 maanden toen ze liep, maar kon al veel woordjes zeggen. De jongste is nu 14.5 maand en is nog te moe om te staan, maar zegt ook al veel woordjes. Komt echt allemaal vanzelf, ieder kindje op zijn eigen tempo

5 maanden geleden

Mijne is ook bijna 15 maanden en loopt nog niet zelfstandig. Maar als ik tegenover haar sta dan komt ze wel naar mij toe met paar stappen. Ik maak me niet echt zorgen. Komt wel van zelf.

5 maanden geleden

Mijn dochter loopt ook niet los, wel langs meubels en soms staat ze even met losse handen. Komt vanzelf, de ene loopt met 11 maanden los en de andere pas bij 18 maanden.

5 maanden geleden

Hier 14,5 mnd en loop alleen achter zo’n baby walker/ loopwagen. Kan alweer dat ding keren terwijl er geen draaiende wieltjes onder zitten. Tilt t zelfs deels op als het hem niet snel genoeg gaat 🤨☺️. Dus balans is er wel maar wellicht evenwicht en beetje stevigheid mist nog. Komt vanzelf. Te snel is ook niet goed hè. Het lichaam moet er ook klaar voor zijn anders krijgt t kind later weer klachten. En niet alles ontwikkelt tegelijkertijd. Dus de een snapt dingen beter, de anders praat weer sneller of loopt eerder. Heb vertrouwen.

5 maanden geleden

Reactie op Margaret81

Hier 14,5 mnd en loop alleen achter zo’n baby walker/ loopwagen. Kan alweer ...
Haha dat optillen doet mijn dochter inderdaad ook. Of opstaan en midden in de kamer heen en weer gaan meppen met een vliegenmepper, zonder om te vallen! Denk echt een kwestie van zelfvertrouwen ofzo😅