97 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Bloem____

Hier ook nog kindjes die alleen achter loopkar en langs de bank lopen maar ...
Yes! Achter de loopkar, langs de bank, mijn beide handen vastpakken ook maar aan 1 hand lopen vindt ze t nog wat spannend en mist ze wat balans. Mijn oudste heeft dit ook lang gedaan, maanden, en ineens stond ze op en liep ze zelf weg. Ben benieuwd hoe en wanneer dat nu gebeurd want ik zie dat ze graag wil lopen

5 maanden geleden

Reactie op Bloem____

Hier ook nog kindjes die alleen achter loopkar en langs de bank lopen maar ...
Jup! Exact zoals de persoon voor mij ook de situatie schetst. Zo is het hier ook

5 maanden geleden

Reactie op Bloem____

Hier ook nog kindjes die alleen achter loopkar en langs de bank lopen maar ...
Yes! Zeker aan 1 hand ook, en als ik van achter haar heup vast hou ook zonder handen maar nooit los!

5 maanden geleden

Hier op 1 januari eerste losse stapjes, daarna niets meer. Gisteren bij mijn oma en mijn tante ineens wat losse stapjes (zonder mij erbij 馃槩), vandaag op de opvang opnieuw! Jammer dat ik er niet bij ben maar ik ben zo trots en blij dat het hopelijk eindelijk doorzet. Ze is nu ruim 16 maanden

5 maanden geleden

Is echt niet gek hoor. Gemiddelde voor los lopen is 18 maanden. Mijn oudste zoon ging met precies 18 maanden los lopen en kon het toen best snel al goed. Sommige kindjes wachten gewoon tot ze denken dat ze het goed kunnen voordat ze het ook echt gaan doen. Mijn jongste is nu 16 maanden en loopt aan meubels en achter een karretje oid maar ook nog niet los. Ik maak me geen zorgen. Beiden zijn ook laat met praten maar weer sneller met de fijne motoriek. Ieder zn eigen ontwikkeltempo. Komt goed!

4 maanden geleden

Iemand al een update? Mijn dochter is nu 17,5 maand en heel soms heeft ze wat losse stapjes gezet maar loopt nog steeds niet los. Ben inmiddels 18 weken zwanger en dat tillen continu begint me echt op te breken

4 maanden geleden

Hier een dochter van 7 oktober, is sinds afgelopen weekend gaan loslopen! Neemt niet weg dat ze ook nog steeds continue getild wil worden, dus het 茅茅n lost het ander niet op helaas 馃槈

4 maanden geleden

Reactie op JChristine

Iemand al een update? Mijn dochter is nu 17,5 maand en heel soms heeft ze w ...
Kruipt ze of is ze een billenschuiver? Mijn oudste was een billenschuiver en ging pas met 22 maanden lopen..

4 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Kruipt ze of is ze een billenschuiver? Mijn oudste was een billenschuiver e ...
Een kruiper, dat deed ze ook al vrij vlot met 7 maanden. Ze is van 8 september :)

4 maanden geleden

Mijn kleine is van 26 september en doet nu sinds een week een paar pasjes los. Steeds na 5 pasjes laat ze zich vallen, mist nog wat balans denk ik? Komt vanzelf wel. Mijn oudste liep bij 1,5 jaar en direct ook goed. Wilde helaas ook nog geregeld opgetild worden, zelfs heel af en toe nu nog ;) succes! Hopelijk kan manlief een beetje bijspringen en kan de kleine zelf snel meer pasjes doen

4 maanden geleden

Reactie op JChristine

Iemand al een update? Mijn dochter is nu 17,5 maand en heel soms heeft ze w ...
Onze meid is van 12 september. Ze kan inmiddels al heel goed staan, maar los lopen lukt nog niet. Achter de loopkar en als we haar onderarmpjes vasthouden lukt het wel al aardig. Wel klimt en klautert ze erop los! Komt vanzelf, elke dag gewoon weer een even oefenen.

4 maanden geleden

Misschien fijn om te weten: onze dochter loopt nu een maandje en afgelopen week bij het consultatiebureau werd dat gezien als vroeg. Rond de 18 - 20 maanden werd daar als gemiddeld genoemd

4 maanden geleden

Reactie op Micky | 24baby

Misschien fijn om te weten: onze dochter loopt nu een maandje en afgelopen ...
Serieus? Ik lees op internet alleen maar dat je bij 18 maanden het cb moet inlichten omdat het laat is. En ik weet dat ze het kan maar gewoon niet durft, dus ik maak me niet perse zorgen gelukkig

4 maanden geleden

Reactie op JChristine

Serieus? Ik lees op internet alleen maar dat je bij 18 maanden het cb moet ...
Yes. Wij (24baby) noemen in een artikel over lopen ook 18 maand als gemiddelde. Dan zijn er natuurlijk ook kindjes die met 10 maanden al lopen, maar ook dus kindjes die richting 2 jaar gaan bij hun eerste stappen. Pas bij 2 jaar oud en nog niet lopen is het verstandig om hierover contact op te nemen met je consultatiebureau. Of als je er zelf grote zorgen over hebt natuurlijk 馃槉

4 maanden geleden

En mijn dochter was er ook echt zo een die het wel kon, maar nog niet durfde. Toen ze toch genoeg zelfvertrouwen had liep ze eigenlijk binnen 4 dagen heel erg goed, kan dan dus echt heel snel gaan

4 maanden geleden

Reactie op Micky | 24baby

Yes. Wij (24baby) noemen in een artikel over lopen ook 18 maand als gemidde ...
Hier nog het artikel over lopen: https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/leren-lopen-baby/

4 maanden geleden

Reactie op JChristine

Iemand al een update? Mijn dochter is nu 17,5 maand en heel soms heeft ze w ...
Onze dochter is ook 17.5 maand en loopt ook nog niet. Wel wat stapjes achter een loopkar. Ze is hypermobiel dus erg flexibel. Denk dat het ook nog wel even duurt. Ik ben 25 weken zwanger en merk ook wel dat steeds tillen en bukken me zwaar valt.

4 maanden geleden

Reactie op Micky | 24baby

En mijn dochter was er ook echt zo een die het wel kon, maar nog niet durfd ...
Dit was bij onze oudste ook het geval idd. En grappig genoeg herken ik dat nog steeds bij haar met nieuwe dingen. Ze is nu 4. Het cb inschakelen als een kindje met 18 maanden nog niet loopt lijkt me idd vroeg en onnodig, tenzij een kindje 眉berhaupt nog totaal geen aanstalten maakt dit te ontwikkelen. Maar dat is bij geen van deze kindjes het geval geloof ik.

4 maanden geleden

Hier is ze 16 maanden. Haar heup flexibiliteit maakt het wat moeilijker. We lopen vaak met 1 hand. Ze begon in december met langs meubels lopen. In het Groesbeekse stond dat het dan ongeveer 3 maanden voor ze echt lopen. Ik zie haar soms staan. Maar ze vind haar handjes los heel eng. Ze kan het. Nu nog moed verzamelen..

4 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Dit was bij onze oudste ook het geval idd. En grappig genoeg herken ik dat ...
Nee klopt dat is ook een verschil. Ik zie hier ook dat ze het echt kan maar nog niet durft. Ze is sowieso wel voorzichtig met alles, eigenlijk ook maar goed en handig