29 Reacties
één jaar geleden
Reactie op IkPien
Al eens geprobeerd om ze eerder naar bed te doen? Eén vd oorzaken van vroeg ...
Oh dankje! Nee we hebben het een maand geleden later gemaakt in plaats van eerder. Ze waren voorheen namelijk tussen 4 en 5 wakker. Toen gingen ze om 18uur naar bed. Nu om 19uur naar bed (vaak 18:45) en om 5 a 6 wakker.
Overdag slapen ze ook niet lang. Twee dutjes totaal vaak 1,5 - 2 uur. Ochtend vaak 30-45min en middag hetzelfde 45-60min (soms 1,5u).
Het is echt aanpoten en niet leuk, want moe zijn ze wel. Dus ze zijn heel huilerig en hangerig. En met twee van dezelfde leeftijd kun je elkaar als partners zo lastig ontlasten. Komt bij dat met weinig slaap we ook niet de leuksten zijn.
Begin augustus op aanraden van CB laten uithuilen. Ging gerust 2 tot 3 uur door (onze dochter) soms zelfs 4u. Maar een week of twee geleden mee gestopt (na 6 weken proberen). Het werd er namelijk echt niet veel beter van! 😭
En dan met het uithuilen kwamen we echt niet checken ofzo. Vreselijk lastig en verschrikkelijk helemaal als het niet werkt.
Nu gaan we weer checken. Maar resultaat is f#king vaak eruit moeten.
Afgelopen nacht:
18:45 zij naar bed (slapen bijna direct)
20:20 wij naar bed
21:00 huilen dochter - (1:15 sliep ze weer)
22:30 huilen zoon - (00:30 sliep hij)
02:45 huilen dochter (sliep 3:15)
03:15 huilen zoon (sliep 3:30)
5:00 huilen zoon
5:35 huilen zoon
6:15 huilen zoon
6:40 huilen zoon en er uit
7:10 huilen dochter en er uit
🥴🥴
één jaar geleden
Reactie op Pindarotsjes
Oh dankje! Nee we hebben het een maand geleden later gemaakt in plaats van ...
Ik las je verhaal verkeerd. Dacht dat je kids op 20/21 naar bed gingen.
Wij hebben nu
0930-1015 (door de slaapregressie weigert ze die nu)
1300 tot 1430/1500
+/- 1845 in bed. beetje afhankelijk van hoelaat ze s middags wakker is. Bij ons was advies tussen middagslaapje en bedtijd echt max 4 uur.
Ook hier geen doorslaper hoor!
één jaar geleden
Reactie op IkPien
Ik las je verhaal verkeerd. Dacht dat je kids op 20/21 naar bed gingen.
Wi ...
Ohhh vandaag was:
6 uur eruit
8:30-10:00 ochtenddutje (ik heb meegeslapen met ze anders had ik ze wakker gemaakt)
13:00-13:45 middag
18:30 in bed
En ik zit nu alweer met eentje die sinds 21:30 wakker is.
één jaar geleden
Reactie op Pindarotsjes
Oh dankje! Nee we hebben het een maand geleden later gemaakt in plaats van ...
Nog even terugkomend op uithuilen zonder terugkomen.
Heb je de interval methode oftewel gecontroleerd laten huilen al eens geprobeerd? Iets vriendelijker dan alsmaar laten huilen. Zo hebben wij onze dochter zelfstandig leren slapen.
één jaar geleden
Wij hebben een slaapcoach gehad. Zij adviseerde ons het gecontroleerde laten huilen. De momenten dat ze wel netjes sliep huilde ze zichzelf ook altijd iets in slaap. 10min huilen, 1 min ernaar toe troosten in bed (hoeft ze niet stil te worden) 12 min wachten, 1 min terug 15 min wachten 1 min terug etc. Als het slapen een tijdje weer slecht gaat gaan we altijd terug naar deze methode en dan is het met 2 dagen alweer beter! Gaat soms wel tegen je moedergevoel liefde in, maar voor onze dochter werkt het perfect.
We hebben ook een tijdje geprobeerd erbij te gaan zitten zodat ze onze aanwezigheid merkte, maar daar ging ze alleen maar harder van schreeuwen 🙈
één jaar geleden
Reactie op Manon105
Wij hebben een slaapcoach gehad. Zij adviseerde ons het gecontroleerde late ...
Na hoelang merk je dat dit helpt? Mijn dochter wordt echt elke keer in de avond wakker en zit letterlijk te krijsen in bed. Niks helpt, erbij blijven is nog meer drama, ik pak haar en probeer haar te troosten maar ze blijft krijsen en soms wordt ze even stil maar zodra ik haar terug leg meteen weer. Uiteindelijk pas na een fles gaat ze weer slapen 😅 ook water geprobeerd te geven maar die gooit ze naar een paar slokken meteen boos weg. ben echt radeloos en begin echt gek te worden inmiddels..
één jaar geleden
Reactie op Br La
Na hoelang merk je dat dit helpt? Mijn dochter wordt echt elke keer in de a ...
Wij hadden deze slaapmethode nav het aanwennen van een fles “s nachts. Later ook met andere momenten dat ze niet sliep toegepast. Ze gaf ons aan dat je met 5 a 7 dagen verandering zou merken maar vaak wel sneller.
10 min huilen, 1 min troosten in bed. Als ze binnen 10 min stoppen met huilen en vervolgens een tijdje/1 min zeuren/kletsen en vervolgens opnieuw gaan huilen, time je opnieuw 10 min.
Het resulteerde bij ons in 2 nachten 3 kwartier huilen zonder dat we mochten gaan troosten, maar ze viel wel in slaap. Ik denk dat wij daarmee ook wel geluk hebben gehad, daarna af en toe nog een nachtje dat ze wat huilde, maar het ritme was doorbroken!
Let wel op dat ze niks “heeft”. Op de momenten dat we soms wel er heen moesten was het vaak een volle plasluier 🙂
Ik vond het echt verschrikkelijk, 10 min zijn snachts heeeeel lang. Maar het was ook een goed besef moment dat we meestal al met 2 min bij haar bed stonden 🙈
één jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook zoontje van 13mnd die nog nooit heeft doorgeslapen. Toevallig 1 nacht gehad afgelopen week dat hij wel wakker werd/huilde maar zelf in slaap kwam een aantal keer.
Normaal moet ik er ook wel 2/3 x uit per nacht voor n aai of een slokje water oid.
één jaar geleden
Wij proberen geen nachtfles meer te geven. als ze wakker wordt passen we de interval methode toe (na 5,dan 10, dan 15 min weer leggen rustig maken, na de 25 min even op de arm en weer van voorafaan)
Zijn op nacht 4 maar zie geen resultaat. Elke nacht 1.5 uur bezig en nu ook al uur bezig. Van de 3 voorgaande nachten zijn we 1x overstag gegaan. Dat was s morgens 5 uur waarna ze na een half uur wakker, slapen wakker slapen duidelijk wel honger had.
Hoe duurde het bij anderen voordat ze wel gingen doorslapen bij weglaten vd fles.
Moe, moedeloos, geen puf, motivatie zakt....