50 Reacties

één jaar geleden

Ik denk echt dat je niks fout doet, en gewoon pech hebt…. 😬 Als je denkt dat er misschien iets lichamelijks aan de hand zou kunnen zijn (huilen door niet lekker liggen) dan kun je misschien eens langs een osteopaat? Heeft een vriendin van mij ook met haar zoon gedaan en sindsdien slaapt hij door na 8 maanden niet. Hij had blijkbaar last van zijn nek.

één jaar geleden

Hier ook nog steeds niet … 🥲 bijna 14 maanden. Wil jouw dochter nog drinken snachts of is ze gewoon wakker?

één jaar geleden

Hoi hoi, Ik denk juist heel anders! Ik vindt dat er dan wel iets mis is.. kan eten/overdag ritme/ritme van eten,hoeveel slaapt ze overdag? Hoelaat zit er tussen haar slaapjes? Hoelaat wordt ze wakker ? En hoelaat slaapt ze in de middag? Hoelaat doet ze dat? En hoelang tussentijd zit er tussen haar middag slaap en avond slaap? En hoeveel tussentijd zit tussen haar eten/toetje met haar slaap? Mijn zus is een slaapcoah☺️ heb veel ervaringen tips☺️ hoop dat ik u kan helpen❤️

één jaar geleden

Hier zijn de nachten dat er doorgeslapen wordt ook nog zeldzaam. Hele periode geweest dat hij nog honger kreeg s nachts (borstvoeding). Nu is ie ziek, dus ook weer nachten wakker. Al zijn de nachten over t algemeen wel steeds langer. Ik ga er van uit dat je qua aankleden ook van alles geprobeerd hebt, dat je kleine het niet te koud heeft? Hier blijkt dat vaak toch wel een oorzaak te zijn. En als ik hier informatie over zoek, dan zijn er vele variabelen in wel en niet doorslapen wat gewoon is. Maar zwaar is t wel, die onderbroken nachten. Succes mama!

één jaar geleden

Moment van doorslaap is voor elk kindje anders. Hier is aardig wat onderzoek naar gedaan en los van ‘red flags’ waar je zeker iets mee moet doen, valt het onder het normale dat een kind met deze leeftijd nog niet doorslaapt. Helaas vinden we dit in de westerse cultuur al snel afwijkend maar dat is het niet. Dat gezegd hebbende zijn er een heleboel dingen die je wel eerst kunt checken die doorslapen in de weg kunnen staan. Geloof dat er hieronder al aardig wat van deze punten voorbij is gekomen zoals warm of koud, luier niet goed zitten, honger, klachten als oprisping, obstipatie, pijn, etc. Verstopte neus, vergrote amandelen, voldoende voeding overdag, niet teveel voeding overdag waardoor te vol zit of krampen krijgt en ga zo maar door. Maar als je het idee hebt dat die dingen allemaal getackeld zijn, dan zou ik er persoonlijk zelf rust mee kunnen hebben dat m’n kindje nog niet volledig doorslaapt in de nacht met dit termijn. Het feit dat een kind iets kan leren betekent niet dat wij dit allemaal kunnen ‘aan’leren. Sommige dingen gaan nu eenmaal mee met de ontwikkeling van het lichaam en geest. Ik heb zelfs begrepen dat slaaptraining er niet voor zorgt dat een kind minder vak wakker wordt in de nacht maar dit minder laat horen door niet te huilen en de perceptie van ouders over slaap hierdoor beter is maar het kind dus helemaal niet minder vaak wakker wordt dan als er geen slaap training wordt toegepast. Ik zelf volg liefde van een moeder en The nurturing kind.

één jaar geleden

Reactie op LiekeG

Hier zijn de nachten dat er doorgeslapen wordt ook nog zeldzaam. Hele perio ...
Klopt warmte koude ik hou het allemaal in de gaten

één jaar geleden

Reactie op L2022

Hier ook nog steeds niet … 🥲 bijna 14 maanden. Wil jouw dochter nog drinke ...
Nee geen dorst snachts gwn huilend wakker

één jaar geleden

Ook gescheiden met de papa ondertussen. Daar slaapt ze blijkbaar wel door.. :( dus geeft niet op

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook niet door, verre van zelfs. Maar biologisch gezien is dit heel normaal, dus ik focus me vooral op hoe ik zorg dat ik alsnog genoeg slaap krijgt. Dutjes meedoen, op tijd naar bed, etc. Het verschilt per dag/week wat daarvan nodig is.

één jaar geleden

Hier ook geen doorslaper. Ze heeft een tweetal maanden doorgeslapen, al was het dan wel regelmatig eruit voor tut maar ze sliep rustig verder daarna. De laatste maand moeten we zelf terug flesje geven want anders wordt ze niet rustig

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Mijn dochter slaapt ook niet door, verre van zelfs. Maar biologisch gezien ...
Ok bedankt

één jaar geleden

Hoe gaat het overdag?

één jaar geleden

En nog zo'n vraag. Slaapt je kleine met of zonder speentje? Mogelijk worden ze met toch ook vaker wakker of wakkerder om 'm te zoeken.

één jaar geleden

Mijn zoon heeft ook max 10 nachten doorgeslapen ( 6 uur of langer).. ik geloof niet dat we echt iets verkeerd doen, gevoelig kind? Ik merk wel verschil in de laatste periode. Mijn zoon krijgt al meer dan een jaar alleen borstvoeding, nu krijgt hij rond 22u kunstvoeding en slaapt hij de eerste uren van de nacht wel beter..

één jaar geleden

Sinds een week of 2 slaapt mijn dochter soms door. Tot mijn verbazing, want hiervoor wilde ze perse nog een grote fles om 22/23u een snachts nog een klein flesje. Ik heb meerdere keren geprobeerd om die nacht fles te verminderen (vaak 3 water, 2 schepjes) maar dat lukte ze echt niet. En ineens sloeg ze die over, én de grote avond fles 🤷‍♀️ Ze drinkt nu alleen om 19u en 6u bv. En soms is ze tussendoor wakker, dan is speentje geven vaak voldoende. Mijn andere twee zijn ook ergens tussen 1 een 2 jaar 'pas' gaan doorslapen. Elk kind is anders, maar helaas is het nu niet vreemd als een dreumes nog niet doorslaapt

één jaar geleden

Reactie op Freddie

Ok bedankt
Ah sorry dat was geen heel behulpzame reactie van me hè? 🙈 Ik wilde er juist ook mee zeggen dat ik dus niet denk dat je iets fout doet. Het is heel normaal, maar dat wil niet zeggen dat het niet zwaar is. Dus probeer desondanks goed voor jezelf te zorgen en je bijtank momentjes te pakken. 😘 Je kan altijd een (holistische) slaapcoach mee laten kijken of er nog verbeteringen te maken zijn.

één jaar geleden

Die van mij slaapt ook niet door. Hij sliep twee weken terug beter. 1/2x per nacht wakker. Dacht zou het nu beter gaan, maar nee hij was gewoon duf van de zetpillen die hij kreeg vanwege de koorts. Vannacht was die ook heel vaak wakker.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Ah sorry dat was geen heel behulpzame reactie van me hè? 🙈 Ik wilde er jui ...
Haha sorry. Kwam mss droog over. Maar denk niet goed wakker 😝😮‍💨 danku voor het advies

één jaar geleden

Reactie op dddi

Hoe gaat het overdag?
Overdag mag ik niet klagen! Ze slaapt 2 uren van 12.30/13 tot 15u En heel soms in de voormiddag 30 min

één jaar geleden

Reactie op LiekeG

En nog zo'n vraag. Slaapt je kleine met of zonder speentje? Mogelijk worden ...
Ja ze slaapt met een speentje die ze soms wel zelf kan pakken maar er liggen er 10 in der bed