50 Reacties
één jaar geleden
Reactie op IdJvdK
Mijn dochter slaapt ook niet door, verre van zelfs. Maar biologisch gezien ...
Ja maar als ik slaap wanneer zij slaapt blijft mijn huishouden liggen. Ik sta er alleen voor buiten mijn ouders dan maar die wonen een uur van mij.
Dus ik probeer niet te slapen overdag :(
één jaar geleden
Reactie op dddi
Gelukkig dit is wel goed!!
Ik heb hetzelfde probleem snachrs maar overdag ...
Ik volg schemas van een coach
7u is ze vazk zelf wakker dan melkje
9.30 probeer ik ze ng een dutje can 20/30 min. Maar deze weigert ze al heel lang dus leg ik ze rond 12/12:30 ib bed tot 14.30/15 u
Zn dan gaat ze tegen 19 u slapen.
Ze slaapt wel goed in maar vanaf 23/00 u begint het hier.
één jaar geleden
Reactie op Freddie
Ik volg schemas van een coach
7u is ze vazk zelf wakker dan melkje
9.30 pr ...
Opzich wel goede wakkertijd voor het slapengaan.
Bij mij is ook ochtend 5uur wakker en daarna 4uur wakker tot bedtijd.
(Alleen buj mij komt ze nooit aan zo lange dutje)
Hier in bed (avond) begint de ellende eigenlijk vrijwel meteen. Meestal ieder uur ongv huilend wakker.
Maarja we hebben ongv hetzelfde 😀 ellende sinds het begin en het wordt maar niet beter ondanks de wakkertijden echt meer dan prima zijn.
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Ik vind minder moe zijn. Minder belangrijk dan dat huis. Het huis is nooit ...
Ik vind zo goed van jou!!!
Ik kan dat dus zoals ts ook absoluut niet.
Als ik rommel of iets zie dan word ik daar juist erger depressief van. Dagen dat ik nergens aan toe kom en dingen blijven liggen vreet aan mij op van binnen.
Ik wil het ook kunnen loslaten maar weet nuet hoe
één jaar geleden
Reactie op Freddie
Ja maar als ik slaap wanneer zij slaapt blijft mijn huishouden liggen. Ik s ...
Daar hebben wij een schoonmaakster voor gezocht. 🙈 En opruimen, de was en de vaatwasser enzo doen we gewoon als ze wakker is met haar erbij. Daar ga ik echt geen kostbare slaaptijd aan besteden. 😂🙈
één jaar geleden
Mijn dochter (nu 3) sliep ook erg slecht. Alles geprobeerd incl coach, niets hielp. Ze is vanzelf goed gaan slapen rond 2,5 jaar. Pas toen ze beter ging praten snapte ik beter waarom ze niet goed sliep. Last van groeipijn, drukke dag of niet lekker voelen.
In deze fase (15 mnd) leren ze ook ontzettend veel. Lopen, praten etc. Er gaat heel veel om in hun koppie.
Wat mij hielp is mezelf niet de schuld geven (dus los laten). En slapen waar ik kon slapen (ik werkte fulltime, dus ging vroeg op bed). Bijslapen in het weekend. En mijn dochter staat echt op haar bedritueel.
Mijn zoontje (13 maanden), slaapt buitenom de sprongetjes gelukkig wel goed. Dus het is voor ieder kind ook anders.
één jaar geleden
Het ligt waarschijnlijk niet aan jou als je al van alles hebt geprobeerd❤️Hier ook nog totaaaaal geen doorslaper (13,5 maand) en sluit me aan bij IDJVDK. Doorslapen is niet maakbaar en biologisch niet voor elke baby logisch op deze leeftijd. Ik focus niet meer op ‘ik hoop dat ze doorslaapt’ en sindsdien gaat het mentaal met me beter en ik zorg vooral dat ik goed voor mezelf zorg (vroeg naar bed gaan, zelf slapen wanneer zij dutjes doet, rust pakken, ontspannen waar kan). Ik ben 10 jaar ouder geworden in 1 jaar lijkt het soms en ben vaak kapot maar als ik goed voor mezelf zorg is het een stuk draaglijker. En het huishouden staat ook op een veel lager pitje. Dat ik slaap en rust pak is belangrijker dan het huishouden. Ik ben dan een leuker mens en veeeeeel minder gestresste mama. Het huishouden is nooit af!
één jaar geleden
Reactie op femm01
Mijn dochter (nu 3) sliep ook erg slecht. Alles geprobeerd incl coach, niet ...
Mag ik vragen hoe vroeg ging je slapen? Mijn grootste punt is als ik vroeg slaap en even slaap mijn lichaam midden in de nacht denkt hey je bent uitgerust. Nu blijf je de komende uren wakker.
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Mag ik vragen hoe vroeg ging je slapen? Mijn grootste punt is als ik vroeg ...
Meestal rond 9 uur en na een hele slechte nacht gelijk met de kleine mee (rond 7 uur). Even uitproberen wat voor je werkt. Misschien met je partner ieder de helft van de nacht op zich nemen. Of in het weekend wat slaap inhalen.