50 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op melson
Mijne is al 17 maanden en slaapt ook nooit door. Meestal slaapt ze, als ik ...
Wow. Je hebt niet doorslapen en je hebt dit.
Is er iets medisch? Of een andere oorzaak?
Je kan mij veel wijsmaken, maar op deze leeftijd elk uur in de nacht wakker zijn, dat klopt niet.
Sorry als dit niet over komt zoals ik bedoel.. dat is niet de intentie.
8 maanden geleden
Reactie op Mysecret
Ze is niet de enige hoor. Mijn zoontje is ook heel vaak wakker en soms slaa ...
En toch klopt dat niet.. (sorry). Inmiddels is zo vaak nog wakker echt niet nodig, tenzij er een medische oorzaak is oid.
8 maanden geleden
Onze meid heeft welgeteld 2 nachten doorgeslapen (18 maand) en wordt nog heel regelmatig 1 a 2 keer wakker… maar bij ons is dit echt voor voeding (hele magere dame die overdag steeds kleine porties eet). Ze drinkt dan een fles leeg en gaat dan rustig weer slapen… dus bij ons is het iedere keer slechts 15-30 min wakker zijn… is ook lastig maar op zich wel nog goed te doen omdat we weten dat ze snel terug gaat slapen….
Maar zo veel wakker zijn doet me denken aan onze start, dan had onze meid koemelkeiwitallergie en sliep ze ook amper. Eens we aangepaste voeding gaven (5 maand) is het ‘s nachts slapen snel verbeterd 😅
Dus mss toch eens verder kijken met een arts of er geen oorzaken zijn? Helpt het als je een pijnstiller geeft? Slaapt je kindje overdag makkelijk? Eet die genoeg?
8 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Wow. Je hebt niet doorslapen en je hebt dit.
Is er iets medisch? Of een an ...
😂
Nee, medisch is er niks mis. Ze krijgt nog borstvoeding. Ze heeft een eigen kamer waar ze slaapt. Meestal valt ze weer binnen 2 seconden in slaap nadat ze mij even ruikt. Maar heel erg vermoeiend natuurlijk dat ze elke keer toch wakker wordt. Voorheen sliepen we samen zo dat ik ook nog kon slapen. Nu doe ik dat niet meer. Ik leg haar weer terug in bed nadat ze in slaap is gevallen. Sommige baby’s slapen gwn niet 🥲
8 maanden geleden
Hier ook. Altijd al slechte slaper geweest, de nachten echt doorslapen kunnen wij op 1 hand tellen. Ik raak eraan gewend moet ik zeggen als ik hem een nacht niet hoor slaap ik slecht haha dan denk ik dat er wat is of ik lig erop van “hij komt vast zo”. Mijn eerste was ook een slechte slaper maar sinds hij 2 werd 5 maanden geleden nooit meer last van gehad en slaapt nu door. Heb hoop dat dat dus bij mij dreumes nu ook gaat gebeuren😂😊
8 maanden geleden
Reactie op melson
😂
Nee, medisch is er niks mis. Ze krijgt nog borstvoeding. Ze heeft een e ...
Respect hoor!
Ik heb zelf een dochter gehad die met 1,5 niet doorsliep.
Toen was ik het zo zat, dat ik haar geen fles meer aanbood in de nacht. Want overdag af en dronk ze meer dan genoeg. We troosten haar en lieten haar niet huilen.
Het heeft ons 3 nachten gekost en toen sliep ze door..
Want na die 1,5 jaar was ik helemaal gesloopt. Ik was niet meer de mama die ik wilde zijn, had geen geduld, kon niet met haar spelen, was helemaal op. Er moest iets gebeuren.
Ik denk oprecht echt, dat zúlke slechte nachten niet nodig zijn. Sommige kindjes slapen nou eenmaal niet helemaal door, maar 1 keertje een speentje geven of willen weten dat je er nog bent, is wel even wat anders dan elk uur wakker worden 🙈
Maar goed, als je er oké mee bent, dan is dat natuurlijk prima. En dan is het soms wel fijn om te klagen.. 😁