5 Reacties

10 maanden geleden

Ik deed mijn oudste standaard in de kinderstoel met een broodje (die maakte ik de avond ervoor) en ging dan op de stoel tegenover haar haar zusje voeden. Als ze een beetje mopperig werd, dan gingen we altijd samen zingen. Op een geef moment werd dat een leuk ritueeltje wat we nu nog steeds vaak doen. De jongste doet nu gezellig mee 🤭. Soms is het inderdaad aanpoten in de ochtend want je hebt altijd wel ochtenden waar het niet wilt vlotten maar ook daar vind je echt een weg in hoor!

10 maanden geleden

Één tip van toen ik er nog 2 had dan ging ik er een half uur eerder uit, maakte ik vast het eten klaar en de fles, dan haalde ik de kleinste er uit die gaf ik vast de fles daarna de oudste die zette ik aan tafel ondertussen verschoonde ik de jongste dan legde ik die in de maxicosi of in jou geval in de kinderwagen, en maakte ik de grootste klaar. Bij ons staat de tv sochtends altijd aan meer uit gemak voor mezelf, en dan maakt ik me beneden even gauw voor de spiegel klaar en gaan. Je komt er wel uit en dan kom je toch een keertje te laat, je moet er even in komen. En tja beide nog onder de 2 dus luiers die sochtends altijd ontploffen en je altijd handen te kort komt, denk maar zo je kunt niet heksen en je doet je best, wel handig om beneden altijd extra setje kleren klaar hebt liggen oja en de rest doe ik altijd savonds zoals tasjes klaar zetten en de kleertjes klaar leggen die ze aan moeten. Je kunt het💪🏽

10 maanden geleden

Ik lees mee, hier 24 december bevallen van de tweede🥰

10 maanden geleden

Mijn kinderen schelen iets meer qua leeftijd dus ik had t voordeel dat de oudste grotendeels haarzelf kan aankleden. Mijn vriend die maakt voordat hij de deur uit stapt een broodje voor haar en de fles vd jongste. Ik stond iets eerder op om mezelf te wassen en aankleden. Mijn make up en haren doe ik beneden terwijl de oudste eet en ik de kleine al gevoed , verschoond en aangekleed in de box heb gezet. Dan doe ik de oudste nog helpen met tandenpoetsen en haren vlechten. Broodbakje etc. Avond ervoor in de koelkast, tasjes klaarleggen. Kleding voor beide plus extra setjes heb ik de avond van te voren al beneden liggen zodat je niet 10x op en neer hoeft. Soms ben je idd wat te laat.. vlak voor vertrek nog 1 die schone luier moet of op de valreep moet poepen🙈 Ikzelf ga op de fiets dus die zet mijn vriend startklaar voor me neer sochtends. Voor mijzelf leg ik ook alles de avond ervoor op n vaste plek zodat ik met m'n doffe kop lekker zover dat kan op de automatische piloot ga. Het is aanporen en stressen, maar wees lief voor jezelf. Geen enkele moeder doet t 100% vd tijd perfect, want dat bestaat nml niet. Je hebt op maar zoveel invloed. Na een weekje haal je de kinderziektes uit de routine en ben je niet anders gewend. De kindjes groeien snel en ook die routine past zich natuurlijk aan. Suc6!🍀

10 maanden geleden

Ik heb hetzelfde gehad. Mijn jongste is prematuur geboren en ik wilde daarom koste wat kost zolang mogelijk borstvoeding geven. Maar hij kon in het begin nog niet goed uit mijn borst drinken dus ik moest alles kolven en daarna met de fles geven. Ik stond om 5.30 op om hiermee te beginnen. Hoe ik alles deed? Ik weet het niet precies meer. Mijn oudste zat wel in een fase (18 maanden) dat ze als ik haar niet in de gaten hielt ze het hele huis overhoop haalde. Dus keek ze in die periode wat vaker naar filmpjes dan ik eigenlijk had gewild. Maar het was tijdelijk. Als ze mij beide nodig hadden, hielp ik altijd het eerst mijn oudste, omdat ik met haar wel redelijk snel klaar was, met aankleden bijvoorbeeld. Nu had ik wel geluk dat mijn jongste niet veel huilde. Ik denk dat je gewoon heel erg zelf een ritme moet vinden, gaat je echt lukken!