11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb de wagen wel omgebouwd en dan de stoel helemaal in de ligstand. Fruit, groente, brood geef ik in de wipstoel omdat ze nog niet zelf kan zitten 😊

3 jaar geleden

Ze kunnen ook gewoon wat eten in de newborn set hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Kelly 1

Ik heb de wagen wel omgebouwd en dan de stoel helemaal in de ligstand. Frui ...
Yes hier ook!

3 jaar geleden

Ik ga eerst even stuk om je naam 😂 On topic: als ze nog goed in de newbornset zit kun je haar daar gerust nog in laten hoor. En anders idd in de wipstoel ofzo. Ik zou haar sowieso pas in de kinderstoel zitten als ze goed en stevig zelf kan zitten. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kinderwagen. Mijn oudste kon daar tot 9 maanden ofzo in, vond ze heerlijk ook, maar op een gegeven moment werd dat een beetje gevaarlijk. Ze ging haar benen eruit zwaaien en werd groot genoeg om er uit te kunnen 'klimmen'. Je kunt idd ook de stoel van de wagen gaan gebruiken en platleggen.

3 jaar geleden

Ik zit net hetzelfde dilemma. Mijn zoontje wordt volgende week 6mnd en kan op zich best stabiel zitten zonder echt onderuit te zakken maar vanuit buik naar zit kan hij niet. Hij rolt nog niet eens en vindt buiklig verschrikkelijk. Maar wat wordt er nu precies verstaan onder ‘zelfstandig’ zitten? Dat hij zichzelf vanuit lig op kan werken tot zit of meer dat z’n rug gestrekt blijft tijdens het zitten? Hij past amper nog in de reiswieg van de bugaboo fox3 en ben geneigd deze al in te bouwen. Voor de Tripp Trapp stoel wissel ik wat af. Zeer kort momentje in het zitje maar als ik even iets moet doen en hem even weg wil zetten dan de newborn set want wil hem absoluut niet te vroeg en te lang in een zitstand zetten als hij daar nog niet klaar voor is. Maar vind het dus moeilijk in te schatten wanneer dit precies is…. Dus ik lees ook even mee.

3 jaar geleden

Ik heb de wagen omgebouwd omdat hij te groot werd voor die bak, maar ik doe de stoel dan in de ligstand. En hapjes geef ik in de newbornstoel van de Tripp trapp of in de wipstoel! Ik heb zelfstandig zitten opgevat als echt dat ze hun rug goed gestrekt kunnen houden tijdens het zitten. Denk niet dat ermee bedoeld wordt dat ze vanuit lig naar zit kunnen

3 jaar geleden

Maar mogen ze in de new born set ook gewoon een broodje eten dan? Ik lees over Rapley dat ze zelfstandig moeten kunnen zitten. En als ik het goed begrijp mag dus eigenlijk de kinderwagen nog niet omgebouwd worden?

3 jaar geleden

Volgens mij 'mag' de newborn set, wipstoel en maxicosi gewoon tot het niet meer past. Andersom mag een echte kinderstoel pas als ze goed kunnen zitten. Dat betekent denk ik niet dat ze zelf gaan zitten, maar wel dat ze de rug recht houden als je ze rechtop zet. Mijn dochter zakt echt nog in elkaar als een banaan als je haar neerzet. Ik vind het ook lastig. In de kinderwagenbak ligt ze al helemaal klem. Denk dan toch maar over naar het zitje in de platste stand.

3 jaar geleden

Je kan ook in de newborn set beginnen met brood hoor! Wat ik wel zou doen is de riempjes dan iets losser. Dan kun je je kindje wel naar voren halen, mocht ie zich verslikken.

3 jaar geleden

Reactie op Supermam

Volgens mij 'mag' de newborn set, wipstoel en maxicosi gewoon tot het niet ...
Wij zitten met hetzelfde dilemma!. Wel de kinderwagen omgebouwd (heeft 3 standen), maar vind dat alleen al een ding haha! Newborn set heb ik nog niet gedaan, wel opgezocht. Hij is tot 9 kg sowieso. Hij zakt ook echt helemaal in elkaar, maar af en toe ook nog zo'n gekke beweging met zijn nekje. Van de fysio kunnen we wel zitten gaan proberen, maar max 10 minuutjes in zo'n stoel. Ik heb nu een tafelmodel besteld, zodat ik die newborn nog niet hoef om te bouwen. Ga ik dit weekend uitproberen! https://www.bol.com/nl/nl/p/little-tikes-babyzitje-my-first-seat-vanaf-4-maanden-foam-vloerzitje-met-tafeltje-grijs/9300000032947808/?s2a=

3 jaar geleden

Stukken eten geven in de newborn set of een wipper zou ik niet doen, dit levert stikgevaar op. Net het rapleyboek gelezen en daar geven ze aan dat je baby klaar is voor eten zodra hij goed rechtop zit met wat ondersteuning. Als hij nog wiebelig zit en zn hoofd niet recht kan houden is de theorie dat hij nog niet genoeg ontwikkeld is om te eten. Zodra hij op schoot bijvoorbeeld goed zit kun je het eten ook op schoot geven. Als je Rapley niet volgt kun je ook eerder papjes geven. Dat kan wel in de wipper of newborn.