1 Reacties

vorige maand

Ik herken dit wel, mijn zoontje van 3 is ook erg nieuwsgierig en ondernemend. Als we ergens zijn dan wil hij graag alles ontdekken en bekijken. Ik heb hem nooit in de buggy gedaan vanwege deze reden. Hij mag altijd lopen als we ergens zijn maar de buggy is wel mee voor als hij moe is. Ik laat hem eigenlijk altijd zijn gang gaan maar houd hem goed in de gaten waar hij heen gaat. Als er gevaarlijke situaties zijn zoals met verkeer of water dan moet hij wel even bij mij blijven en als hij dat niet doet dan gaat hij wel even in de buggy. Zodra dat gevaar geweken is mag hij wel weer zijn gang gaan. Ik heb vooral gemerkt dat als ik hem kort houd en hem niet laat gaan dan gaat hij juist wegrennen,terwijl als ik hem gewoon laat rennen en dingen laat ontdekken dan luistert hij beter en blijft hij ook in de buurt. Nu heb ik maar een kind dus ik kan hem ook de hele tijd in de gaten houden. Als je er twee hebt is dat wel wat lastiger natuurlijk. Als ik een dagje weg ga dan doe ik hem een polsbandje om met zijn naam en mijn telefoonnummer erop voor het geval dat we elkaar kwijt raken maar dat is nog nooit gebeurd gelukkig