9 Reacties
9 maanden geleden
Hier nog zo’n jongetje. Een heel boekje uitlezen is me hier ook nog nooit gelukt. Hij blijft gewoon niet zitten, is met z’n aandacht allang weer ergens anders bij. Hier ook continu aan het rennen, klimmen en tillen.
Hij is over het algemeen wel gewoon vrolijk en slaapt ook prima dus ik denk dat het gewoon bij z’n temperamentvolle karakter hoort..
9 maanden geleden
Reactie op EllenB87
Lukt hier ook niet, alleen bij tv kijken kan ze even stil zitten 🤭
Een boe ...
Vandaag ook maar eens n filmpje op gezet maar zelfs dan klimt hij binnen 3 minuten op de rand van de bank. ondanks lekker snacks die ik erbij had gepakt. Dacht even momentje rust samen maar helaas 😆
8 maanden geleden
Is heel normaal. Kinderen hebben een korte spanningsboog. Mijn 2 zoontjes (1,5 & 2,5) hebben ook een spanningsboog van 0sec. Ik merk nu wel dat het bij 2,5 jaar wel al wat beter begint te worden en dat de fantasie gaat ontwikkelen en dat ze voorkeuren krijgen met wat ze graag spelen. Ik zit nu in therapie met mn oudste omdat ik mij altijd zorgen maakte of er iets mis was met hem omdat hij heeeeel druk is en niet tot spel kan komen. Maar er is helemaal niks mis met hem en het blijkt volkomen normaal te zijn. We zijn nu elke dag bezig 10 min met onze volle aandacht in zijn belevingswereld te spelen. Dus geen tv en telefoons en ook niet met zijn spel bemoeien. Maar echt observeren en pas meespelen als je kind je uitnodigd. Vooral dichtbij hem zijn met onze volledige aandacht en benoemen wat hij doet om zijn denkwijze te leren begrijpen