13 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar hoor! Ik zeg dan tegen mezelf dat ik geen volwassne ken die het niet kan... En soms gaat het dan ineens heel snel he. Sommige kinderen hebben heel veel zekerheid nodig voor ze wat ondernemen en andere kinderen doen maar gewoon wat en dan lukt het wel of niet..

één jaar geleden

Als je twijfelt kan je altijd de fysio inschakelen. Onze zoon deed tot 3 weken geleden ook nog niks en in 2 dagen tijd ineens alles. De fysio kan altijd even kijken!

één jaar geleden

Mijn oudste zoon heeft nooit gekropen. Die ging zo rond zijn eerste verjaardag in 1 week tijd zelf zitten, staan en lopen. Hij is nu 18 jaar.

één jaar geleden

Heel herkenbaar bij onze dochter van bijna 11 maanden, ze tijgert en dat was het. Ik snap je onzekerheid en het dubbele gevoel. En het is helaas heel herkenbaar. Vind het ook heel irritant als mensen dan vragen: trekt ze zich al op? Oid. Eumh nee, en ze kruipt ook nog niet. En dan krijg je zo'n blik.

één jaar geleden

Ook zo herkenbaar! Mijn zoontje (11 maanden) is opzich wel snel met de ‘grove motoriek.’ Kruipt, zit, staat, en zet stappen langs alles. Maar ik merk dat hij totaal niet bezig is met communiceren. Klappen, zwaaien, wijzen, allemaal nog niet echt gezien. Terwijl ik dus ook altijd dacht; ieder kind op z’n eigen tempo. Maar betrap mezelf er ook op dat ik er soms zo ongerust over kan zijn. Dat ik graag iemand zou willen hebben die tegen me kan vertellen; over een half jaar kan die dat allemaal! Helaas niet echt tips voor je, maar dus wel wat herkenning..

één jaar geleden

Als je twijfelt, fysio inschakelen. Maar alles is met gemiddelden. En heel eerlijk, die van mij komt ook nog niet heel ver. Al maakt ze nu ineens wel weer een sprongetje in kunnen. Wij lopen wel bij een fysio. Dit omdat ze in het ziekenhuis, tijdens een opname, erg laag scoorde. De fysio in het ziekenhuis vindt de ontwikkeling achterblijven en heeft fysio aan huis voor ons geregeld. Die komt nu 1x in de 2 a 3 weken thuis. En met gerichte tips en oefeningen komen we een eind. Maar soms ook niet, als ze geen zin heeft komt het er niet van. Hier heeft dochter wel een ontwikkelingsachterstand, verwachting is dat ze die met de tijd wel inloopt.

één jaar geleden

Heey, vervelend he. Mijn kindje (10 mnd) tijgerde tot vorige week alleen. En in een week tijd kruipt hij opeens, trekt zich aan alles op en probeert sinds vandaag zelf te gaan zitten. Soms lijken ze even te stoppen in de ontwikkeling en ineens laten ze allemaal nieuwe vaardigheden zien! Zo grappig. Misschien nog geduld en als je twijfelt idd de fysio inschakelen

één jaar geleden

Reactie op MamaEkens

Ook zo herkenbaar! Mijn zoontje (11 maanden) is opzich wel snel met de ‘gro ...
Leuk om te lezen! Mijn dochtertje heeft precies het tegenovergestelde! Al heel sterk in communiceren, veel gevarieerd brabbelen en papa/mama zeggen, zwaaien, wijzen, zich verstoppen en "ons laten schrikken" (knuffeltje voor haar gezicht houden en dan ineens naar beneden doen en hardop lachen), maar qua grove motoriek is ze nog niet zover. Afgelopen weekend (10,5 maand) heeft ze zich voor het eerst omgerold van rug naar buik 😃! En dat doet ze nu de hele tijd haha! Grappig hoe verschillend ze zich ontwikkelen 😊... Hoe minder ik lees over "wanneer / in welke maand zouden ze iets moeten kunnen", hoe minder ik mij zorgen maak...

één jaar geleden

Ze loopt echt niet achter als ze 'alleen maar tijgert' het zou uniek zijn als ze nu al zou lopen;) wat je natuurlijk al van iedereen hoort, ieder kind zijn eigen tempo. Onze dochter tijgert ook en gaat super snel door de kamer. Maar kruipt niet 😅 ik vermoed ook dat ze dit uiteindelijk overslaat

één jaar geleden

Die van ons wordt over 3 weken alweer 1 jaar maar verplaatst zich ook nog niet echt. Schuift wat op d'r kont maar trekt zich nog niet op en kruipt of tijgert ook niet. Wel heel erg goed in de fijne motoriek, dingen na doen, zwaaien en kletst de oren van je kop af. Ik twijfel ook echt wel eens over het kruipen en lopen maar het schijnt echt vanzelf te komen.

één jaar geleden

Maak je geen zorgen wat je zegt alles op z’n tijd! Vooral dat lezen en reacties van andere van oooh de mijne kroop al met 8 maanden maken je onzeker! Hier heeft ze af en toe fysio gehad. Die gaf aan dat ze pas met 12 maanden ongeveer gaan kruipen en dat dat heel normaal is.. mijn kleine meid is ook 10,5 maand maar tijgert ook nog niet echt, alleen achteruit. rollen kon ze ook pas echt goed sinds een maand of 7/8. Maar probeer ook niet naar andere te kijken en je eigen kindje te volgen

één jaar geleden

Om hier nog even op terug te komen; Mijn zoontje is een week voor z’n verjaardag begonnen met los lopen. En nu een week later heel de dag klappen, zwaaien en wijzen! Bizar hoe snel zo’n ontwikkeling dan opeens kan gaan. Dus inderdaad; het komt vanzelf 😁

één jaar geleden

Onze dochter doet het ook op haar eigen tempo. Ze is 'n fijne motoriek erg snel. Maar de gewone motoriek moet ze in gemotiveerd worden. Tijgeren, kruipen doet ze een beetje. Ze staat maar is volgens fysiotherapeute te soepel in de heupen, waardoor lopen wat moeilijk. Maar het komt vanzelf.