6 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend zeg.. Krijgt ze wel voldoende vocht binnen? En fruit? Misschien kun je haar pruimen geven dat bevorderd ook.

één jaar geleden

Dat is idd vervelend! Slecht eten hoort wel bij tandjes krijgen, maar in tegenstelling tot de harde keutels krijgen de meeste kindjes vieze, beetje slijmerige, dunne tandjespoep. Soms wel rond de 5 luiers per dag. Althans dat is mijn eigen ervaring en zie en lees ik veel op me heen. Koud drinken is vaak fijner, dat verkoelt. Sommige kindjes willen juist harder voedsel (tegendruk) en andere alleen gepureerd.. Maar genoeg drinken is wel het belangrijkste. Heb bij mijn oudste ook wel eens lactulose voorgeschreven gekregen, tegen obstipatie. Ik heb ook wel eens gelezen dat een theelepeltje olijfolie kan helpen, maar geen idee of dat echt werkt. Succes! ❤️‍🩹

één jaar geleden

Wat vervelend! :( Voor ons zoontje hebben wij rond de 6 maand macrogol gekregen van de kinderarts. Heeft hij best lang gebruikt, werkte super fijn. Weinig krampen van, bij lactulose kreeg hij wel kramp. Wat ook hielp bij ons is kiwis uitpersen in zijn melkflesje. Dus echt alleen het sap en ook olijfolie soms een theelepel. Hopelijk wordt het snel beter 🍀

één jaar geleden

Ja herkenbaar mijn zoontje heb ik een tijdje forlax moeten geven zodat hij gemakkelijker kon poepen. Zo zielig als het zoveel pijn doet. Verder veel water proberen te laten drinken uit rietjes beker en bv linzen bonen laten eten

één jaar geleden

ik geef een kiwi als ze wat last heeft, werkt hier altijd. en druppeltjes protectis op aanraden van kinderarts, zit ook vit d in dus dan is dat gelijk ook in orde! succes

één jaar geleden

Geef veel vocht, fruit als pruim en sinaasappels en desnoods bij elke voeding een lepel olijfolie. Lactose kan helpen, op recept.