15 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar.... Arts zegt hier ook gewoon dat de obstipatie is opgelost met de zakjes. Dus wordt er verder niks mee gedaan. Symptoombestrijding wat mij betreft. Wij hebben macrogol, 4gr, en mogen tot 2 zakjes per dag gaan. We hebben ook welis microlax moeten zetten.

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Herkenbaar.... Arts zegt hier ook gewoon dat de obstipatie is opgelost met ...
Ja dit is toch niet normaal? Kindjes van 2 tot 4 mogen pas 2 zakjes.. ik vind het echt raar dat ze niet verder kijken dan dat. Mn zoontje sliep namelijk snachts wel toen hij buikgriep had en zichzelf helemaal leeg poepte.. zegt mij dan al genoeg. Wij slapen er maar tops 3 uur per nacht door.. ik kan niet meer

één jaar geleden

Wat vervelend zeg! Mijn zoontje heeft ook wat vaker last van obstipatie alleen hij slaapt wel goed maar spuugt daardoor juist weer veel. Ik heb een tijdje protectis gegeven op aanraden van een kinderarts. Dit js een probiotica voor de darmen en er zit ook vitamine d in waardoor je die niet meer apart hoeft te geven. Ik merkte dat mijn zoontje zijn ontlasting beter op gang kan op een natuurlijke manier. Wellicht iets om te proberen?

één jaar geleden

Hebben jullie de osteopaat geprobeerd? Het is niet normaal dat ze medicatie geven i.p.v. het probleem willen oplossen. Hij mag nu beginnen met vast voedsel misschien helpt dat? Mijn zoontje krijgt BV dus het is dan niet erg dat hij 1x in de10 dagen poept.

één jaar geleden

Geef je baby appel als fruit hapje. Dat zal heel erg veel helpen

één jaar geleden

Ik ben wat old school...een paar druppels olijfolie in de fles en extra water geven. Sinaasappelsap werkt ook vaak, maar niet elk kind lust dat. Het komt vaak voor, zeker bij flesvoeding. Wellicht dat fruithapjes ook helpen!

één jaar geleden

Osteopaat niet geprobeerd. Ben daar wellicht wat sceptisch en huiverig in. Fruit helpt hier niet. Appel is een goeie favoriet maar doet niks. Dit ontlastingspatroon is niet van flesvoeding. Ook in de bv periode was de ontlasting een drama. Allergie gerelateerd lijkt me ook niet, ze zit koemelkvrij en heeft nog steeds de zakjes nodig. Enige keer dat het 'vanzelf' komt is met buikgriep. Vorige week liep de ontlasting langs d'r beentjes, zo dun.

één jaar geleden

Reactie op Nootje1

Ik ben wat old school...een paar druppels olijfolie in de fles en extra wat ...
Extra water heb ik geprobeerd, maar helaas. Nu met de verrijking is extra water ook niet echt een optie. Het is al een flinke plons wat binnen gaat.

één jaar geleden

Probiotica is iets dat weleens aangeraden wordt. Hier ook eentje met obstipatie en hij krijgt zowel bv als een beetje kv vanwege onderproductie. De eerste 8 weken was de ontlasting zoals je dat verwacht (spuitluiers) en daarna stopte het en poepte hij met lactulose eens per week en anders twee weken niet. Als het niet door liep, kreeg hij ook meer last van reflux. Dat was een drama. Ik ‘meet’ bij hem nog steeds om de dag z’n temperatuur zonder ermee te gaan morrelen ofzo. Wel met een beetje vaseline. Hij duwt de thermometer er zelf uit en dan komt er regelmatig wat ontlasting mee, in een vorm, zo dik is het. Maar absoluut niet mee gaan duwen of wroeten want dat is slecht… de lactulose gebruiken we niet meer want hij kreeg er meer kramp van dan dat het iets deed. Nu met de introductie van vaste hapjes is het wat lastiger voor hem.

één jaar geleden

Geen oplossing, maar wel herkenning dat door slecht poepen de voeding (melk en hapjes) slechter gaat! Al een maand lang enorm getrut hier...

één jaar geleden

Probiotica kan helpen, osteopaad en als uw zoon een voorkeurshouding heeft naar de kinderfysio. Op 1 of andere manier heeft dat namelijk met elkaar te maken. Net als een afgevlakt hoofdje

één jaar geleden

Reactie op 1991Lisanne

Probiotica kan helpen, osteopaad en als uw zoon een voorkeurshouding heeft ...
Dit doen we inderdaad allemaal al☺️

één jaar geleden

Voetreflex voor baby’s is een aanrader, vorige week 1x geweest en 4 dagen achter elkaar ontlasting. Hebben ook tips meegekregen hoe we zelf voetreflex kunnen toepassen.

één jaar geleden

Venkelthee iets in de fles