Hoi!
Weet dat er al meerdere ontbijt topics zijn, maar nu toch een paar maandjes later en wat specifieke wensen, vandaar toch een nieuw topic.
Mijn zoontje van 16 maanden en ontbijt gaat de laatste maand steeds lastiger. Vooral op de opvang dagen is het echt een uitdaging..
Wat hij niet wil is iig brood, pap, American pancakes.. Wat er altijd wel goed in gaat is simpelweg een banaan.
Liefst geen dingen waarvoor ik sochtends onwijs moet kokkerellen, maar ik hou wel van koken, dus van tevoren klaarmaken en invriezen oid is helemaal goed!
Me zoontje is 15 maanden wat nice is
Yoghurt met gebakken appel of peer evt wat chia zaad
Of banaan Pannekoeken met ei banaantje met wat havermout en dan afbakken
Rijst met melk en kaneel boter
Hier is ontbijtkoek echt een hit op het moment! Lekker makkelijk en voor onder weg hebben we dan snelle jelle met rozijnen.
Daarnaast eet ze hier ook eigenlijk alleen maar een boterham als er pindakaas op zit
Heb je al eens bananenbrood geprobeerd?
Onze dochter smult ook van chiapudding en overnight oats. Dit kun je ook makkelijk met banaan maken:
prak een banaan en voeg wat yoghurt of (plantaardige) melk toe om het wacht vochtiger te maken, doe er vervolgens chiazaad/havermout bij. Even goed mixen en dan in een weckpotje(s) de koelkast in. In de ochtend kun je nog wat toppings toevoegen zoals stukjes banaan of ander fruit.