14 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb vandaag dees gekocht voor men kleine

3 jaar geleden

Mijn kleine heeft het ook 7 weken gehad. Huisarts gaf aan dat het tot haar 1ste jaar kon duren. Ik maakte ongeveer 20x per dag schoon met een watje en gekookt ( afgekoeld ) water, en nu is ze 8 weken en het is gelukkig weg. Je kan rondom het oogje lichtjes insmeren met vaseline kreeg ik te horen. Ik hoop dat het snel weg gaat. En tip van flip: van buiten naar binnen vegen 😃 Succes!

3 jaar geleden

Hallo, Onze huisarts heeft een zalf gewoon voorgeschreven. Wat is hun reden om dit niet te doen? Hier na 3 dagen oogzalf is het al over. Hier ook vanaf de geboorte ontstoken ogen

3 jaar geleden

Geef je toevallig ook borstvoeding? Mijn dochtertje had dit ook en ik kreeg als tip van de kraamhulp en van het consultatiebureau om een druppeltje borstvoeding bij haar oogje te doen (of wat borstvoeding op een steriel gaasje doen en daarmee schoonmaken). Borstvoeding is namelijk antibacterieel. Het was hier binnen een paar dagen helemaal over!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MachteldZ

Geef je toevallig ook borstvoeding? Mijn dochtertje had dit ook en ik kreeg ...
Dit werkte hier ook super goed ! En met gekookt (afgekoeld) water met een steriel gaasje schoonmaken. Van buiten naar binnen

3 jaar geleden

Hier ook. Echt zielig. Kraamhulp zei toen dat het vanzelf overgaat dus ben er niet meer bij de huisarts geweest. Maak het wel steeds schoon

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvd1985

Mijn kleine heeft het ook 7 weken gehad. Huisarts gaf aan dat het tot haar ...
Dit doen we dus zelf ook. Helaas nog steeds geen verbetering

3 jaar geleden

Reactie op Chpil

Hallo, Onze huisarts heeft een zalf gewoon voorgeschreven. Wat is hun rede ...
Hier zegt de huisarts dat het van zelf moet overgaan. En dat ze er tmt 1 jaar niets aan doen. Maar als ik dit hoor, dan denk ik als dat niet voor iedereen gelt...waroom moeten wij dan wachten?

3 jaar geleden

Reactie op MachteldZ

Geef je toevallig ook borstvoeding? Mijn dochtertje had dit ook en ik kreeg ...
Klopt...maar ik geef dit keer dus geen borstvoeding

3 jaar geleden

De traanbuis met je schone pink een beetje masseren kan helpen. Hier ook weken lang last van gehad en nu wordt het eindelijk minder.

3 jaar geleden

Van buiten naar binnen schoonmaken en 1 streek per watje. Met afgekoeld gekocht water

3 jaar geleden

Je kan bij apotheek kamillosan ofta gaan halen; dit is een steriel compresje met kamille waarmee je des oogjes kan reinigen. Dit doet meestal al wonderen! Als het echt blijft ontsteken en toe plakt kan je terramycine of aureomycine zalf vragen aan je apotheker maar als je arts het heeft afgeraden zou ik eerst het compresje proberen! :-)

3 jaar geleden

kamillosan ofta is perfect hiervoor ! hou nog even vol hiermee gaat het snel beteren

3 jaar geleden

Mijn kleine heeft ook al 4 weken een ontstoken oog, ik blijf ook maar schoonmaken! Ik ben nog niet naar de huisarts geweest maar ga er wel heen als het volgende week nog jiet over is