20 Reacties

3 jaar geleden

Sudo creme

3 jaar geleden

Weet je zeker dat het ontstoken is? Ik dacht dit bij mijn eerste zoontje namelijk ook een keer, had toen een CB afspraak staan dus gelijk gevraagd, maar was gewoon normaal zeiden ze. En kort erna was het inderdaad weg

3 jaar geleden

Ja, natuurlijk heeft hij hier last van! Jij zou er ook last van hebben als je schaamlippen ontstoken zouden zijn. Ik zou voor de zekerheid langs de huisarts gaan, die kan beoordelen of hij misschien meer nodig heeft. Daarnaast goed schoon houden, ook achter de voorhuid! De kleine kan dit nog niet zelf. Bij twijfel even met papa of een andere man in je naaste omgeving bespreken, die heeft tenslotte ook een piemel.

3 jaar geleden

Ik heb dat in de eerste weken gehad. Cjg gaf toen aan dat het waarschijnlijk een schimmeltje was. Zalf gehad en toen was het met 2 weken helemaal weg.

3 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Ja, natuurlijk heeft hij hier last van! Jij zou er ook last van hebben als ...
Bij een baby is het niet de bedoeling de voorhuid terug te trekken en daar te wassen. De voorhuid en eikel zijn nog met elkaar vergroeid. Pas in de loop van de peuterleeftijd kan dit. TS, ik zou even cb of de huisarts bellen als je het niet vertrouwt.

3 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Je mag de huid helemaal niet naar achter trekken want deze zit nog vast bij die kleintjes. Alleen goed spoelen met water 2 á 3x per dag en meestal is het een dagje later weer over. Is helemaal niet erg en hebben ze geen last van😘

3 jaar geleden

Reactie op LCharlotte

Bij een baby is het niet de bedoeling de voorhuid terug te trekken en daar ...
Ja dit had ik ook gelezen dus ik ga daar ook zeker niet teveel aan zitten. Dankje:-) wil niet te veel rommel smeren als het lichaam het zelf kan oplossen. Goed schoonhouden wel belangrijk ja... Even denken hoe. Heb het cb ook al bericht maar nog geen reactie. Morgen even aankijken :-)

3 jaar geleden

Je mag de huid helemaal niet naar achter trekken want deze zit nog vast bij ...
Dankje!

3 jaar geleden

Je mag de huid helemaal niet naar achter trekken want deze zit nog vast bij ...
Er is een verschil tussen de huid helemaal terug trekken en even voorzichtig tussen de plooitjes schoonmaken. Bij een meisje moet dat ook goed schoon gehouden worden

3 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Op deze leeftijd mag je niets met de voorhuid doen behalve lekker laten zitten zoals het nu is.

3 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Er is een verschil tussen de huid helemaal terug trekken en even voorzichti ...
Ik maak tussen de schaamlippen van mijn dochter in principe niet schoon. De vulva is zelfreinigend, dus ik zie er verder ook geen reden voor om dat in disbalans te brengen, zo heb ik het ook geleerd van de kraamzorg. Tenzij ze een flinke poepluier heeft en het echt vies is natuurlijk. Ben ik de enige die dit zo doet of zijn er meer? Sorry ts, hier geen jongetjeservaring. Ik hoop dat het snel beter gaat en hij geen pijn heeft 😌

3 jaar geleden

Sinds mijn zoontje 5 weken was, doe ik het voorhuid tijdens het wassen 2 x per week wel naar achteren. Ik doe dat met kokosolie en maak het zo schoon. Bij 5 weken zat er veel smegma erin geplakt. Die heb ik schoongemaakt met kokosolie en nu dus 2x per week. Dit leert de kraamzorg je niet. Heb dit van mijn ouders/voorouders geleerd. In de Nederlandse cultuur wordt dit niet gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Ik maak tussen de schaamlippen van mijn dochter in principe niet schoon. De ...
Same here bij mijn dochter van 2 , alsook bij mij zelf. Huisarts ook ooit tegen me verteld, aub gebruik geen rotzooi als lactacyd etc en blijf er gewoon van af. Hooguit wassen met water 😊

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Nou ik doe dat wel, een doekje erdoorheen halen. De vagina is zelfreinigend maar tussen de lippen niet. Bij mezelf hou ik dat ook goed schoon.

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Gaf mijn kraamzorg ook aan. Doekje bij poepluiers er door en anders niet.

3 jaar geleden

Reactie op 2undertwo

Nou ik doe dat wel, een doekje erdoorheen halen. De vagina is zelfreinigend ...
Doen jullie dan bij een plasluier wel/geen doekje eroverheen bij een meisje? Mijn man dacht dat dat niet nodig was, maar ik doe het wel. Wij gebruiken bij het plassen ook toiletpapier toch... :) Bij poep spreid ik de schaamlippen ook iets om daartussen schoon te maken.

3 jaar geleden

Reactie op Supermam

Doen jullie dan bij een plasluier wel/geen doekje eroverheen bij een meisje ...
Meestal om en om. Zeker toen ze nog wat kleiner was en zo vaak een schone luier kreeg sloeg ik wel eens over. En toiletpapier is wel anders dan een billendoekje, die laten ook wat lotion achter. Lijkt me ook niet heel goed om dat 6x per dag te doen

3 jaar geleden

Reactie op Supermam

Doen jullie dan bij een plasluier wel/geen doekje eroverheen bij een meisje ...
Ik doe dat wel, soms zit er toch ineens ook nog een nat scheetje bij. Anders zat ze daar uren mee tussen haar billen

3 jaar geleden

Over dat billendoekje/ lotion, ik gebruik waterdoekjes voor de kids😃😉 kun je ook goed mee Poetsen en minder ‘zooi’ erin (alleen dus ook geen lekker geurtje 😉)

3 jaar geleden

Ik doe bij mijn zoontje ook bij een plas luier niet altijd met een doekje hoor. Alleen als hij een paar plas luiers achter elkaar heeft gehad doe ik het ff poetsen. En van z'n piemeltje blijf ik ook af qua trekken aan de huid enzo.