9 Reacties

3 jaar geleden

Hey! Wat vervelend en pijnlijk 😩 Ik werk in een tandartspraktijk en wij adviseren om te gaan spoelen met waterstofperoxide verdund met water. Indien de kies nog niet helemaal door is gebroken is het advies om een gaasje in de verdunde waterstofperoxide te dopen en er even een paar minuten op te kauwen zodat de waterstofperoxide als het ware onder het tandvlees terecht komt en de bacteriën kan doden. Dit een aantal keer per dag herhalen. Veel succes en sterkte!

3 jaar geleden

Jeetje wat een spannende tijd voor je zeg. Het zou natuurlijk kunnen dat het puur alleen de pijn is van het groeien van de verstandskies. Dit hoeft niet altijd gepaard te gaan met een ontsteking. Begin met paracetamol op te lossen in water en dat in te nemen. Doe vooral voorzichtig waar je mee gaat spoelen, de stoffen die je noemt klinken niet heel veilig voor de baby. Blijf het vooral in de gaten houden, wie weet gaat het over 2 dagen al wat beter!

3 jaar geleden

Reactie op Mudz

Jeetje wat een spannende tijd voor je zeg. Het zou natuurlijk kunnen dat he ...
Bedankt voor je reactie! Maak me denk ik nog dubbel zo zorgen door alle hormonen. Me emoties gaan echt alle kanten op. Ik hoop het echt dat het snel beter zal gaan!!! 🥺

3 jaar geleden

Hey! Wat vervelend en pijnlijk 😩 Ik werk in een tandartspraktijk en wij a ...
Wat fijn iemand die er verstand van heeft! Weet je of waterstofperoxide gevaarlijk is voor de baby? En hoelang zou je advies zijn om dit te doen, of tot de pijn voorbij is? En in welke verhoudingen kan ik het verdunnen? Sorry voor de vele vragen! 🤭

3 jaar geleden

Reactie op safiyyah

Bedankt voor je reactie! Maak me denk ik nog dubbel zo zorgen door alle hor ...
Ik snap het hoor, je denkt sneller nu dat er wat mis zal zijn. Wel is het natuurlijk zaak om alles goed in de gaten te blijven houden. Oja en nog een kleine geruststelling, ontstekingen worden pas gevaarlijk voor de baby na langere tijd bij mijn weten!

3 jaar geleden

Hey! Wat vervelend en pijnlijk 😩 Ik werk in een tandartspraktijk en wij a ...
Wat fijn dat het verdund wel ingenomen kan worden. Goede uitkomst!

3 jaar geleden

Reactie op safiyyah

Wat fijn iemand die er verstand van heeft! Weet je of waterstofperoxide gev ...
Nee dit is niet gevaarlijk. In principe is waterstofperoxide water met zuurstof. Je kunt het 1 op 1 verdunnen met lauwwarm water. Verder een aantal keer per dag tot de klachten weg zijn en niet langer dan 7 dagen achter elkaar. Je kunt dus spoelen of op een doordrenkt gaasje bijten. Als je verstandskies maar een klein stukje door is gebroken zou het laatste mijn advies zijn dit is dan het meest effectief. Verder mag je voor de pijn paracetamol innemen. 4x per dag (iedere 6 uur) 1000mg maar hier zou ik een beetje terughoudend in zijn. Ik hoop dat je snel klachten vrij bent meid! Succes 🍀

3 jaar geleden

Reactie op Mudz

Ik snap het hoor, je denkt sneller nu dat er wat mis zal zijn. Wel is het n ...
Goed om te weten! Zeker een hele geruststelling!

3 jaar geleden

Nee dit is niet gevaarlijk. In principe is waterstofperoxide water met zuur ...
Wat fijn! Ga ik proberen!! Vandaag opzoek geweest maar nergens kunnen vinden hier, morgen weer een poging. Ik hoop het ook dat ik snel klachten vrij ben! Bedankt voor je fijne advies 🤍