10 Reacties
MOD
één jaar geleden
Gewoon de boel de boel laten. Het loopt zoals het loopt, wellicht een stuk relaxter als thuis. Tenminste, zo ging het bij ons.
Ja op uitstap gaan vraagt voorbereiden. Voeding mee, flesjes, luiers, extra kleding. Of net wat je hier ook nodig hebt.
Wat we wel deden was een beetje plannen. Ene dag wat drukker, andere dag wat rustiger zodat er bij geslapen kon worden.
Het regelt zich wel uiteindelijk.
Fijne vakantie!
één jaar geleden
Hoi, wat vervelend voor je dat je er zo tegenop ziet ❤️ Het kan juist ook heel ontspannen en fijn zijn om met z'n 3 (?) op pad te kunnen. Ik zag er ook wel tegenop hoor, maar uiteindelijk viel het allemaal mee. Ik probeer zelf juist het positieve te zien. Bijv: is het echt zo veel om mee te zeulen, of zijn het grofweg alleen een tasje met luiers, fles, melk, hapje, speeltje en doekjes? Het kan misschien veel in aantal zijn, maar het is geen hele koffer vol toch? Verder kunnen kinderen meestal beter tegen de hitte dan we denken. Belangrijk is om ze te beschermen tegen de zon, maar vaak slapen ze (al zwetend) toch wel in de kinderwagen of auto.
Qua speelgoed, wij kochten hier (of op vakantie) voor vertrek iets nieuws, zodat dat de hele vakantie interessant was. Buiten dat, vaak zijn ze ook al tevreden met een sleutelbos, of iets anders wat omhanden is.
Ook probeerden wij op vakantie de kleine iets meer ons te laten volgen, en de strakke slaapmomenten wat meer los te laten, zodat we niet bij elk slaapje aan onze verblijfplaats vast zaten.
Probeer het positief te bekijken en maak eventueel afspraken met je partner, dat als het jullie te veel is, je even afwisselt met kind. Dat de ander dan even wat tijd voor zichzelf heeft voor wat dan ook.
Heel veel plezier ❤️💪🏻
Ohja, kleine aanvulling: de foto's die wij hebben van ons toen in het zwembad met z'n 3 zijn nu zo heerlijk om terug te kijken 🥰 zoiets is later ook heel waardevol! Dus maak vooral foto's 😉😊
één jaar geleden
Het ligt eraan denk ik wat voor vakantie je gaat doen. Is het strand/zwembad en chillen of is 't een doe vakantie. Ik ben net terug van 8 dagen met een kleintje van 10 maanden en een bonusdochter van bijna 4 jaar. En het was pittig. Maar niet pittiger dan thuis ofzo. Vooral hun ritme laten leiden. Tenminste... Ieder z'n eigen ding hé. Doe vooral wat goed voelt. Maar ik heb gewoon een paar van zijn slaapjes mee gedaan. Of dan ging ik relax een boekje lezen op ons terrasje. Hij kan ook in de buggy slapen, maar gevoelsmatig vond ik dan zelf minder rust dan wanneer hij gewoon in 'n bedje lag. Ik stelde me vooral in op Go with the Flow. En dat ging prima. De reis is me alles mee gevallen. Ik heb ritme soort van los gelaten en dat viel op z'n plek. Slapen wanneer hij moe was. En als we echt iets wilde, beetje rekken of dan maar slapen in de wagen.
Niet iedere baby slaapt in de wagen, dus ik snap dat je dat wellicht als een obstakel ziet. Maar.... Probeer ritme en regelmaat een beetje los te laten als dat past binnen de mogelijkheden. Dan geniet je er vast meer van.
Ps. Wij gingen naar Spanje. Mega veel stress gehad over 't inpakken. Super veel mee. Eindstand.... Alleen maar rompers gedragen en verder niks. Veel te warm. Ze hebben daar ook alles in de supermarkt.
één jaar geleden
Ik ben al een maand weg, mijn kind heeft geen enkel ritme en het gaat prima. Het enige waar hij het meeste moeite mee heeft is de autostoel. Het is echt een gekrijs elke keer. Ik ben maar begonnen met af en toe teletubbies om hem rustig te krijgen. Verder geef ik nog veel borstvoeding en dat zorgt er wel voor dat ik mij niet heel erg druk maak om te maaltijden. Slapen deed die nooit echt goed dus dat dat nu ook geen succes is neem ik wel voor lief. Laat alles los en geniet van de ontdekkingen en de grapjes van je kind. Dat zijn toch leukste momenten van de vakantie. ❤️
één jaar geleden
Wij zijn momenteel op vakantie, heb 3 kinderen, de oudste is 5 en de jongste is 11 maanden. Het is geen vakantie zoals je hebt als volwassene (liggen bakken, zwemmen, bezienswaardigheden,...) maar als je de go with the flow mentaliteit vertrekt dan weet ik zeker dat je een super leuke vakantie zal hebben. Zoontje doet zijn dutje overal waar we ook zijn en dat gaat prima. Hij eet hier ook goed en heeft het super erg naar zijn zin ookal is het hier super warm (Spanje ongeveer 30 graden). Loslaten is eigenlijk de key om een leuke vakantie te hebben en ook niet teveel verwachte en gewoon op je laten afkomen.
Fijne vakantie alvast en geniet er samen van 🌴
één jaar geleden
Wij zijn net weer terug van 2 weken zuid Frankrijk. Ook ik had best wat zorg over hoe het zou gaan dus ik begrijp je wel, maar we hebben allemaal genoten. De eerste 2 dagen was ons meisje (11maanden) wat van de leg. Erg aanhankelijk en huilen als je even uit het zicht was. Ik denk dat ze het allemaal even niet snapte. Veel geknuffeld en bij haar gebleven en na 2 dagen was ze weer zichzelf. Leek te genieten van de tijd samen en het relaxte leven. De uitjes deden we een beetje om de dag. En als we weg gingen planden we het zo dat ze haar dutjes in de auto kon doen. Dit ging eigenlijk prima steeds.
Mijn tips....
probeer het een beetje los te laten. Mijn ervaring (ook met de oudste 2 van 11 en 10) is dat ze best flexibel zijn. En als ze merken dat jij relaxed bent zijn zij dat ook makkelijker.
Bereid je goed voor. Ik had bijvoorbeeld brood van thuis mee omdat dit in frankrijk toch heel anders is.
Bij flesvoeding vooraf even kijken welke voeding ze daar verkopen en je nodig hebt, scheelt je stress als het op is. Of neem gewoon genoeg mee😉
Maak ook daar weer je eigen plek voor alles wat je nodig hebt voor je kindje. Scheelt een hoop gezoek en mispakken steeds.
Fijne vakantie hoor!
één jaar geleden
Ja gewoon meenemen, evt slapen in de kinderwagen, evt doekje er oor hangen om de prikkels te verminderen. Maar gewoon meenemen en kijken/aanvoelen hoe het gaat :)
Op vakantie moeten eigenlijk alle ritmes en regelmaat over boord 🤪😅
één jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Ja gewoon meenemen, evt slapen in de kinderwagen, evt doekje er oor hangen ...
Helemaal mee eens. Mijn zus zegt altijd regels bestaan bijna niet op vakantie. Thuis ben ik weer even 2 dagen terror moeder en dan gaat het weer volgens de normale structuur.