13 Reacties

vorige week

Hi mama, Wij werken met een "schaapje". Dit schaapje is een soort wekker en geeft aan wanneer hij eruit mag. Als het schaapje slaapt moet hij in bed/in zn kamer blijven en als het schaapje wakker is, mag hij naar ons toe komen. Het was even oefenen, maar gaat nu super goed.

vorige week

Reactie op Cherryl__

Hi mama, Wij werken met een "schaapje". Dit schaapje is een soort wekker en ...
Hoi, wat fijn! Welke is dat?

vorige week

https://amzn.eu/d/dFNyqT1 Wij hebben deze van amazon en zijn erg tevreden. Gaat lang mee en is makkelijk in het instellen. Je kan ook de hardheid van het licht instellen waardoor het lampje snachts meevalt. Zijn ook nog vele andere te koop, zoek even onder "slaaptrainer kinderen"

vorige week

Ik snap heel goed dat t lastig is. Ons zoontje had ook altijd heel veel moeite met slapen. Is nu 3 en slaapt toevallig de laatste paar nachten wel de hele nacht in z’n bed. Dat heeft wel heel wat voeten in de aarde gehad. Zelfs met een whitenoise apparaat (wat wel ervoor zorgde dat z’n slaap significant verbeterde) werd hij steeds wakker en gilde ook meteen. Wij hebben ons erbij neergelegd. Als hij wakker werd, kwam hij bij ons in bed liggen. Dan kon hij namelijk wel ineens de rest van de nacht doorslapen. Anders was het ook steeds dat we het bed weer uit moesten. Ik denk dan maar zo: mijn partner en ik slapen ook graag samen, waarom verwacht je van een kind dat ze alleen slapen in een donkere kamer. En ik vind t stiekem wel erg gezellig, ook al is t soms wat onhandig. (Wij roken trouwens niet, ook drinken doe ik niet en m’n partner ook weinig, want anders kan t wel gevaarlijk zijn.)

vorige week

Reactie op riekje7

Ik snap heel goed dat t lastig is. Ons zoontje had ook altijd heel veel moe ...
Ja ze slaapt in ons bed ook heel lang door, maar ze trekt ons deken open en schopt ons in haar slaap … anders vind ik het ook heel gezellig

vorige week

Reactie op i.sk40

Ja ze slaapt in ons bed ook heel lang door, maar ze trekt ons deken open en ...
Ja dat is ook echt niet lekker inderdaad. Wij hebben al een keer naar zo’n familiebed gekeken. Maar dan moeten we naar zolder verhuizen. 😅

vorige week

Reactie op riekje7

Ja dat is ook echt niet lekker inderdaad. Wij hebben al een keer naar zo’n ...
Ja wij ook haha maar ik wil niet dat ze er aan went. Ze ligt nu in ons bed tot ze in slaap valt, daarna brengen wij haar naar haar bed.

vorige week

Heel herkenbaar. Ik heb helaas geen tips.. ben er zelf ook heel moe van en ik merk dat ik me overdag minder goed kan concentreren💔 Doorslapen doet ze de rest van de nacht wel, als ze bij ons mag. Maar straks wordt haar broertje geboren en ik heb geen idee hoe het dan moet.

vorige week

Stomtoevallig las ik jouw berichtje van de week en kwam ik vandaag op een site www.troostknuffel.nl Ik las er meerdere reviews van ouders wiens kinderen met deze verzwaarde knuffel ineens veel beter slapen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien het onderzoeken waard!

vorige week

vorige week

Herkenbaar. Onze man slaapt nog in een (groot) ledikant dus kan er niet zelf uit, maar roept elke nacht om ons en is dan bang en wil bij ons. We hebben geprobeerd erbij te blijven zitten maar dan is hij na een half uur weer wakker. Hij belandt nu elke nacht in een campingbedje naast ons bed. Dan ligt hij in ieder geval niet in ons bed en pakt iedereen de meeste slaap en is er zo min mogelijk frustratie. Hopelijk gaat het vanzelf over…

vorige week

Reactie op Cherryl__

https://amzn.eu/d/dFNyqT1 Wij hebben deze van amazon en zijn erg tevreden ...
Mag ik wat vragen? Kan je dit zelf aanpassen hoe laat je kind wakker wordt dus bijv niet vroeg in de ochtend om 7 uur maar bijv om 08:30 uur?

vorige week

Reactie op Meraalh

Mag ik wat vragen? Kan je dit zelf aanpassen hoe laat je kind wakker wordt ...
Zeker! Je kan de tijden zelf instellen. Ook het naar bed gaan kan je zelf instellen. Onze zoon slaapt nog overdag. Laatst hebben we hem overdag niet laten slapen en hadden hem savonds toen vroeger naar bed gedaan. Toen heb ik ook de tijd veranderd naar 18 uur ipv 19 uur slapen. Is in nog geen halve minuut veranderd.