11 Reacties
één jaar geleden
Ik weet niet hoe het zit met onbetaald ouderschapsverlof. Ik heb nu betaald ouderschapsverlof vanuit mijn cao (gemeente) dit is 2 jaar lang. Ik heb gevraagd hoe het zit als ik opnieuw zwanger ben over een jaar en verlof heb, of dit dat van mijnouderschapsverlof af zou gaan. HR zei tegen mij dat je je ouderschapsverlof elk moment kan stop zetten, dus ook als je zwangerschapsverlof krijgt. Misschien is dit wel gelijk een antwoord op jou vraag? Want ouderschapsverlof is en blijft natuurlijk gewoon verlof opnemen.
één jaar geleden
Het lijkt mij dat je als je een contract hebt je altijd recht hebt op zwangerschapsverlof en alles wat daarna komt. Maar ik zou het voor de zekerheid even navragen bij je HR afdeling.
Maar stel je zou nu (of in het begin van een volgende zwangerschap) in één keer al je resterende verlof opnemen, dan is dat toch al weer op voordat je weer met zwangerschapsverlof zou gaan?
één jaar geleden
Ik was toen mijn oudste 1 jaar geworden was weer zwanger geworden. Mijn ouderschapsverlof is toen voor mijn zwangerschapsverlof stop gezet. Uiteindelijk na mijn bevallingsverlof heb ik de betaalde ouderschapsverlof van de jongste eerst opgenomen. Nu maak ik de onbetaalde ouderschapsverlof van de oudste op. Daarna ga ik verder met de onbetaalde ouderschapsverlof verder van de jongste. Hopelijk is dit een antwoord op jouw vraag.
één jaar geleden
Je hebt dan recht op het verlof uren zoals nog op je contract staat :) Heb een aantal vriendinnen die na de eerste zwangerschap expres hun contract niet wijzigen naar minder uren en dit opvullen met onbetaald ouderschapsverlof zodat ze tijdens een tweede zwangerschap weer betaald ouderschapsverlof krijgen v
één jaar geleden
Nog anvulling op mijn vorige bericht want mijn kind verzende mijn reactie al.
Zodat ze tijdens een tweede zwangerschap bijvoorbeeld nog voor 40 uur in de week betaald ouderschapsverlof krijgen (omdat ze dit voor hun eerste zwangerschap werkte en hier op contract niks aan veranderd hebben)
één jaar geleden
Even uit interesse, klopt het dat je 1 kindje hebt? Dan heb je toch recht op 26x je werkweek onbetaald ouderschapsverlof. Stel dat je die nu zou opnemen en je wordt over 2 maanden zwanger, dan zijn je 26 weken toch al op? Dus dan ben je als het goed is alweer aan het werk als je zwangerschaps en bevallingsverlof over hebt. Of begrijp ik je niet helemaal?
één jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Even uit interesse, klopt het dat je 1 kindje hebt? Dan heb je toch recht o ...
Ik heb gewerkt de afgelopen maanden en heb nog deel betaald over en dan pas onbetaald, ik heb best wel wat uren vanuit onderwijs cao, volgens mij kan ik wel een jaar vooruit met het onbetaalde verlof.
En zit er dus aan te denken om even te stoppen en dan het resterende ouderschapsverlof op te nemen. En was gewoon erg benieuwd of je recht hebt op je zwangerschapsverlof, bevallingsverlof en ouderschapsverlof als je zwanger zou raken.
Je gaat dan toch van geen inkomsten opeens naar de betalingen vanuit het verlof, dus ik dacht wie weet is dat wel te goed om waar te zijn.
Heel erg bedankt voor alle informatie iedereen!
één jaar geleden
Reactie op MandyMaria
Ik heb gewerkt de afgelopen maanden en heb nog deel betaald over en dan pas ...
Ik lees overal op google bij onderwijs dat je recht hebt op 625 uur onbetaald ouderschapsverlof, dat komt neer op 26 weken als je 24 uur op contract staat. Dat is precies een half jaar!
één jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Ik lees overal op google bij onderwijs dat je recht hebt op 625 uur onbetaa ...
Ik dacht dat ik nog meer in totaal over had. Maar dat is idd een half jaar wat jij typt, ik ga het checken!
één jaar geleden
Reactie op Queenie97
Ik was toen mijn oudste 1 jaar geworden was weer zwanger geworden. Mijn oud ...
Bedankt! Ja heel fijn om te weten:)