Hoihoi,
Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand me ermee helpen, op het internet kan ik het antwoord niet vinden namelijk.
Voordat ik met zwangerschapsverlof ging werkte ik 4 dagen per week. Als mijn gehele ouderschapsverlof is afgelopen wil ik 3 dagen per week blijven werken.
Momenteel heb ik 3 dagen op contract en werk ik er 2, en neem ik dus 1 dag per week ouderschapsverlof op.
Nu zit ik te denken, als mijn werkgever akkoord zou gaan, om al mijn resterende onbetaalde ouderschapsverlof achter elkaar op te nemen en even een tijdje niet te werken.
Nu mijn vraag: Stel ik zou zwanger worden in deze periode (van 3 dagen per week onbetaald ouderschapsverlof) heb ik dan wel recht op zwangerschaps-, bevallingsverlof en ouderschapsverlof mbt het tweede kindje? Of heb je daar alleen maar recht op als je daadwerkelijk aan het werk bent in de periode alvorens je zwanger raakt?
Het staat niet op de planning om zo snel zwanger te raken, maar ik vind het heel fijn om alle scenarios goed te begrijpen, zodat het financieel allemaal goed te doen blijft.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Liefs