11 Reacties
één jaar geleden
Bij ons was dit ook zo, leek moe en viel in de auto wel in slaap in de ochtend. Uiteindelijk toch wakker gehouden tot 12 en dan tussen 12 en half 1 naar bed. Hij slaapt dan 2 uurtjes en red het tot 7 uur. Nachten gaan nu ook eindelijk goed. Bij ons werkt het iig wel! Onze jongen is morgen precies 14 mnd.
één jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Bij ons was dit ook zo, leek moe en viel in de auto wel in slaap in de ocht ...
Dank! Ik lees zo dat het echt vaker pas bij 18 mnd is maar fijn om te horen .
Goh ik ben zo moe dat ik er niet eens een fatsoenlijk beticht van kan maken🤣
één jaar geleden
De mijne slaapt ook soms nog maar twee slaapjes. Ik leg hem nu rond 11 uur in bed. En dan slaapt hij tot 1 a half 2. En dan redden we zo tot 18:30/19:00.
Maar als ik merk dat hij echt al eerder moe is dan lekker eerder en dan gelukkig nog middag slaapje. Dagen dat we weg zijn geweest is sowieso nog wel een middagslaapje.
één jaar geleden
Ik zou 1 slaapje proberen. Mijn dochter ook 14 maanden toen had hetzelfde. Nu hou ik haar smorgens wakker, vanaf 10.30 uur samen spelen, dan is ze wel wat moe aan het worden. Om 11.30 uur een broodje en dan lekker naar bed. Ze gaf vanaf de 1e keer proberen geen kik meer en viel direct in slaap. Ze slaap tot 14.30 uur ongeveer en red het dan prima tot 19.00 uur. Hopelijk werkt dit voor jullie ook.
één jaar geleden
Wauw fijn om te horen! Ik geef voor ieder slaapje nog een fles... Dan valt er dus 1 weg, en hou ik er 2 over (smiddags en savonds). Kan die fles zo kort op de lunch?🤔
Wij hebben nu:
7.00 pap met fruit
(10.00 fles die dus wegvalt)
11.30 lunch (groenten met beetje brood)
En dan dus 12.00 fles en slapen?
15.00 tussendoor
17.00 avondeten
19.00 fles en slapen..
Of hoe is dit logischer in te delen?
één jaar geleden
Reactie op mamamaartje12
Wauw fijn om te horen! Ik geef voor ieder slaapje nog een fles... Dan valt ...
Dat kan prima hoor. Je kindje zal wellicht niet meer alles opdrinken na zijn boterham/lunch
één jaar geleden
Wow! Dat je er zo veel moeite voor doet, voor die 2 slaapjes. Vaak tussen 1 en 1,5 gaan ze over op 1 slaapje. Het weigeren van de ochtend slaap is daar een teken van.
Dat betekend niet dat het meteen altijd goed gaat en dat ze soms echt te kort slapen, maar dat is een kwestie van wennen.
één jaar geleden
Hier is het schema zo...
7 uur broodje plus 200 melk ( eerst beker, rest in de fles)
10 uur 2 stuks fruit wisselend
11.30 uur 1 a 2 broodjes ( beker water)
Dan slapen
15.00 uur ongeveer beker water en cracker oid
17.00 uur komkommertje oud
18.00 uur warm eten met de pot mee
19.00 fles 200 warme melk
Daarna slapen.
één jaar geleden
Onze zoon is ook bijna 14 maand en 2 slaapjes gaat ook al een paar weken lastig. Ik heb gehoord dat kindjes vaak ergens tussen de 14 en 18 maand overgaan naar 1 slaapje, maar die overgangsfase schijnt best lang te kunnen duren. Hier ook hoor, dat 1 slaapje eigenlijk net niet kan (tenzij hij heel lang slaapt) en 2 slaapjes wil hij de laatste week helemaal niet meer..
We bieden wel 2 slaapjes aan als hij 's ochtends heel vroeg wakker is. Anders houden we het bij 1 slaapje. Weigert hij, dan weigert hij. Heb liever 1 kwalitatief goed slaapje dan 2 van die halfbakken slaapjes.