6 Reacties
één jaar geleden
Ik ken het. Ons dochtertje heeft 6de ziekte gehad met oorontsteking. En nu ook hoesten en snotneus. Gecontroleerd. Geen vocht bij longen. Rs virus hebben we ook gehad toen ze kleiner was. Toen heeft echt een week in het ziekenhuis gelegen met een voedingssonde. Als je rs-virus vermoedt, kun je dit altijd laten testen. Ze kijken dan naar corona, influenza en rs-virus.
één jaar geleden
Gewoon nog een keer bellen. Jij kent je kind het beste. Een jaar geleden was mijn zoontje ook ontzettend ziek. Ben 2 keer bij de dokter geweest en werd voor mijn gevoel niet serieus genomen. Werd gezien als overbezorgde moeder. Volgens mij hadden ze in het systeem best kunnen zien dat ik zogoed als nooit bel of langskom. Uiteindelijk bij de huisartspost beland omdat hij niks meer dronk, en het hele kleine beetje dat hij dronk weer uitspuugde. Daar hebben ze me doorgestuurd naar de kinderarts en toen bleek hij idd rs te hebben met daaroverheen nog een ander virus. Terwijl hij net 2 maanden oud was.
Dus ik zeg gewoon bellen als jouw moedergevoel zegt dat er iets niet klopt of je zorgen maakt. Jij kent je kind het best. Heel veel beterschap
één jaar geleden
Ik zou in elk geval nog eens de ha bellen, klinkt wel als het RS virus. Een pufje kan al een hoop helpen. Helemaal met kortademigheid zou ik geen risico nemen.
Succes en beterschap ❤️🩹
één jaar geleden
Beter een keer te vaak bellen dan te weinig. Je eigen intuïtie volgen want die klopt altijd, is mijn ervaring met dit soort dingen. RS virus kan ‘normaal’ verlopen maar ook ernstig. Als je twijfelt over de ademhaling, check dan eens de borstkas. Zie je intrekkingen (dan wordt de scheiding tussen borstkas en buik hel duidelijk zichtbaar, thv middenrif) en zie je neusvleugelen of piepende ademhaling…. Bellen. Dan heeft je kindje het zwaar met ademen en is al aan het compenseren. Dan moet je echt een arts er naar laten kijken. En dit telkens opnieuw beoordelen want soms kan een kindje het enkele uren prima trekken maar raakt daarna weer uitgeput. Dus dat het twee uur eerder als ‘prima’ wel bestempeld door de arts, wil dat niet zeggen dat dat daarna ook zo is. Volg je gevoel.
Dat vele ziek zijn hebben we hier ook. Ik doe ook mee met onze klein. Ben zelf ook al maanden uitgeput en niet fit. Echt waardeloos dus voel me met je wat betreft je kindje en jou. Antibiotica is vaak noodzaak maar is ook een aanslag op het lijfje. Bij het gebruik van antibiotica blijkt probiotica wetenschappelijk effectief tegen het opnieuw opbouwen van een goede darmflora (ook deel van de weerstand). Dus misschien wat ondersteuning van probiotica? Verder geen tips.
één jaar geleden
Bellen kan altijd hè! Als je je zorgen maakt, kun je beter een keer meer bellen dan minder.
RS-virus is een verkoudheidsvirus dat heel veel mensen en kinderen hebben/krijgen. Alleen sommige zijn er echt heel ziek van. RS is dus in eerste instantie niet per se meteen heel zorgwekkend.
Ik hoop dat je kleintje gauw opknapt!
één jaar geleden
Hoi iedereen! Enorm bedankt voor de reacties!
Wij zijn inderdaad toch maar eens langs geweest bij de kinderarts.
En ja hoor, mama had gelijk want na onderzoeken blijkt inderdaad dat kleine man het RS virus is opgelopen.
Hij moest niet opgenomen worden omdat ze het nu nog niet nodig vonden maar ze zeide wel dat ik de ademhaling in het oog moest houden.
Nou vanaf nu luister ik naar mijn instincten want inderdaad, "mommy knows best!